Gå til innhold

Gutten som falt ned i brønn


Frkwitch

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, Frkwitch skrev:

Fant de han? Eller er han i brønnen enda? Ser ikke noe nytt om saken 🤔

Leste en oppdatering på Tv2.no i ettermiddag og da hadde de fortsatt ikke funnet han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Veslefrikk skrev:

Leste en oppdatering på Tv2.no i ettermiddag og da hadde de fortsatt ikke funnet 

Ok 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de spanske avisene står det at han fortsatt ikke er funnet. Det står også at foreldrene mistet en 3 år gammel sønn i 2017. Visstnok fra et fall i forbindelse med en tur på stranden. Stakkars mennesker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ella1 skrev:

I de spanske avisene står det at han fortsatt ikke er funnet. Det står også at foreldrene mistet en 3 år gammel sønn i 2017. Visstnok fra et fall i forbindelse med en tur på stranden. Stakkars mennesker..

Link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ella1 skrev:

I de spanske avisene står det at han fortsatt ikke er funnet. Det står også at foreldrene mistet en 3 år gammel sønn i 2017. Visstnok fra et fall i forbindelse med en tur på stranden. Stakkars mennesker..

Oiii! 😳  Det er vell ikke store håpet å finne gutten I live,men håper de finner han og får han opp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kjærlighetsbarn98
8 minutter siden, Ella1 skrev:

I de spanske avisene står det at han fortsatt ikke er funnet. Det står også at foreldrene mistet en 3 år gammel sønn i 2017. Visstnok fra et fall i forbindelse med en tur på stranden. Stakkars mennesker..

Hvilken avis? Evt hvilket land?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Frkwitch skrev:

Oiii! 😳  Det er vell ikke store håpet å finne gutten I live,men håper de finner han og får han opp!!

Det står også at de har sendt ned et kamera, men det når ikke bunnen. 78 meter ned fant de posen med godteri og koppen han hadde i hendene når han falt. Er dessverre ikke så sannsynlig at han lever lenger tror jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
1 time siden, Ella1 skrev:

Fysøren så tragisk! 

Men utrolig spesielt! Altså de gikk på tur langs stranda og plutselig så døde det første barnet til paret helt uten videre?? 😳 

Og det med brønnen- så forferdelig! 100 m dyp? Ufattelig at det er mulig. 😢 Må være en bunnløs sorg å miste begge sønnene sine så små.

Endret av Kjærlighetsbarn98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Fysøren så tragisk! 

Men utrolig spesielt! Altså de gikk på tur langs stranda og plutselig så døde det første barnet til paret helt uten videre?? 😳 

Og det med brønnen- så forferdelig! 100 m dyp? Ufattelig at det er mulig. 😢 Må være en bunnløs sorg å miste begge sønnene sine så små.

Vil tro at det første barnet kanskje klatret på et eller annet på stranden og falt. Når det gjelder ulykken i brønnen så skjedde det mens de var på familietur og lagde paella i nærheten av brønnen. Når faren stod å rørte i paellaen så lekte gutten sammen med fetteren sin på 1 1/2 år, så ser faren og flere hva som skjer men rekker ikke bort i tide. Det gikk heldigvis bra med fetteren.

Det er jo helt utrolig at noe slikt kan ramme noen to ganger, heldigvis skjer slikt sjelden, men det er tydeligvis mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Ella1 skrev:

Vil tro at det første barnet kanskje klatret på et eller annet på stranden og falt. Når det gjelder ulykken i brønnen så skjedde det mens de var på familietur og lagde paella i nærheten av brønnen. Når faren stod å rørte i paellaen så lekte gutten sammen med fetteren sin på 1 1/2 år, så ser faren og flere hva som skjer men rekker ikke bort i tide. Det gikk heldigvis bra med fetteren.

Det er jo helt utrolig at noe slikt kan ramme noen to ganger, heldigvis skjer slikt sjelden, men det er tydeligvis mulig.

Det står at den første sønnen døde av hjertefeil og falt om på stranden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Soulless skrev:

Det står at den første sønnen døde av hjertefeil og falt om på stranden.

I siste artikkelen hos Dagbladet så står det at han døde av hjerteinfarkt. Stakkars foreldre! Ikke rart de er både frustrerte og fortvilte midt oppe i den enorme sorgen og frykten de står i nå. 

https://www.dagbladet.no/nyheter/prover-a-redde-julen-2-fra-100-meter-dyp-bronn-faren-er-fly-forbanna/70660371

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg falt ned i en brønn, på ferie i Spania, når jeg var rundt 3 år eller noe. Min far senket min mor ned i brønnen, mens han holdt i føttene hennes, og fikk tak i meg. Sikkert derfor jeg har følt meg utrygg i vann gjennom hele oppveksten. Spania burde gjøre noe med brønnene, og ikke la dem være åpne slik at folk faller nedi. Sikring må til.

EDIT: Når jeg sier husker, så mener jeg å si at jeg husker min mor har fortalt meg dette. Jeg kan ikke huske dette selv, selvfølgelig.

Endret av TrekStar
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, TrekStar skrev:

Husker jeg falt ned i en brønn, på ferie i Spania, når jeg var rundt 3 år eller noe, Min far senket min mor ned i brønnen, mens han holdt i føttene hennes, og fikk tak i meg. Sikkert derfor jeg har følt meg utrygg i vann gjennom hele oppveksten. Spania burde gjøre noe med brønnene, og ikke la dem være åpne slik at folk faller nedi. Sikring må til.

I dette tilfellet snakker vi ikke om en vanlig brønn, men et borehull med kun ca 20 cm diameter. Helt sinnsykt tragisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nemigirl skrev:

I dette tilfellet snakker vi ikke om en vanlig brønn, men et borehull med kun ca 20 cm diameter. Helt sinnsykt tragisk.

image.png.4fd04073b1603728d6ba8c6b3ff88844.png

Umulig å senke andre ned her som dere ser. Og hullet var ikke sikret. Men de visste jo om det da det var boret på eiendommen i desember for å se etter vann. Var onkelens eiendom og de holdt på med matlaging og lot barna leke fritt rett ved dette hullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nemigirl said:

I dette tilfellet snakker vi ikke om en vanlig brønn, men et borehull med kun ca 20 cm diameter. Helt sinnsykt tragisk.

Jeg forstår, men sikring må til uansett hvor dyp eller vid hullet er. Slike uhell og evt. dødsfall kunne vært unngått. Det er dumskap å ikke sikre slike hull bra nok. Håper det læres av dette, slik at slike dødsfall kan unngås igjen, i fremtiden.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, TrekStar skrev:

Jeg forstår, men sikring må til uansett hvor dyp eller vid hullet er. Slike uhell og evt. dødsfall kunne vært unngått. Det er dumskap å ikke sikre slike hull bra nok. Håper det læres av dette, slik at slike dødsfall kan unngås igjen, i fremtiden.

Ja, jeg skrev litt om det i innlegget der jeg la ved bilde. Vil passe meg for å kritisere det som skjedde på åpent nett, men kan strekke meg såpass som at jeg klart mener ulykken kunne og burde vært unngåt. Leser i ettertid at de rakk såvidt å hindre at fetteren til gutten også falt ned i hullet. Da snakker vi to gutter på 1,5 og 2 år som leker alene rett ved hullet. Tragisk uansett - uavhengig av skyld/ansvar.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...