Gå til innhold

Han valgte kona. Selvbildet mitt er knust.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest COSL Innovator
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

han får ikke sex der heller

Anonymkode: 4feb9...900

Sier han ja.

Sorry, dette får du skylde deg selv for når du holder på med en gift mann.

Får håpe du har lært å ikke rote i andres reir nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man pleier ikke gå etter gifte personer i jakten på et forhold. Kan være greit å skille mellom snørr og barter.

Bilderesultat for opptatt

Anonymkode: f330a...4ff

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, så er det sånn da, at vi har hatt et forhold i over ett år. Vi har ikke ligget sammen, så er det sagt. Men utroskap likevel på en måte. Delt mye, forelsket og vært den næreste for hverandre over lang tid nå. Jeg er 20 år yngre enn han. 15 år yngre enn hans kone. 

Jeg har aldri bedt han om å forlate henne, det har ikke vært et tema. Men han har likevel tatt den vurderingen. Gjentatte ganger. 

Nå har han sagt i klartekst at selv om han elsker meg, så må han bli hos sin kone.  Jeg hører 99% av KG juble og danse seiersdans, for det er jo det vi alle vil, at alle menn, uansett om de er lykkelige eller ulykkelige, skal bli hos sin kone? Det har ingenting å si om de bærer på dype savn, har en kone de ikke kommuniserer med, ikke er nære med lenger, så lenge de blir for enhver pris og for familiens heder og ære?

Uansett, poenget mitt er at joda, jeg tåler dette, emosjonelt sett. Tåler at det er over. Men selvbildet mitt er helt knust. Jeg føler meg ikke god nok for han, får tanker om at jeg aldri var bra nok. Jeg er ikke pen nok, ikke attraktiv nok...begynner tvile på alt han har sagt til meg, fordi han velger ei dame som er eldre enn meg, helt ordinær av utseende....Han har til og med sagt han elsker min personlighet, men nå tenker jeg at til og med der blir jeg second best. Han har valgt henne. Og det gjør så forbaska vondt. Hjertet har vært knust lenge, det er måneder siden vi brøt. Nå knuses også selvbildet mitt, det synker innover meg at jeg er bare ikke bra nok.....for da ville han ha valgt meg, ikke sant? Men han sa jeg var den peneste jenta har har sett noen gang, han har overøst meg med komplimenter om personlighet, hvem jeg er, hva jeg står for, alt jeg gjør og sier, og jeg har aldri opplevd en mann så forelsket noen gang. Og jeg har jo levd en stund, er 37 år nå. 

Om noen kan trøste, så trenger jeg det. Om noen skal slenge dritt, snakke om karma eller hvor forferdelig jeg er, så la det være, vær så snill, ikke gå inn for å såre nå. Hvordan kan jeg leve med dette, uten at selvbildet mitt rakner totalt? Uten å bli slått til bakken av tankene på å bli "danket ut" på denne måten. Dette er bare drit. Så må dere bare juble på konas vegne. Selv gråter jeg for en mann som lider av dype savn men som ikke klarer bryte ut. 

 

Anonymkode: 4feb9...900

Jeg er mann og holder på med akkirat det samme som deg. 

Du skulle hatt sex med han. Er du god og deilig nok hadde han forlatt kona si på et blunk

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det som gjør meg kvalm er hvor lite empati du har for kona og ekteskapet du nå er trist for at du ikke knuste! Det virker som om du synes dette var helt i orden å holde på med en gift mann, og at du ikke eier dårlig samvittighet! 

Kom ikke her å lang ut mot meg og tro du kan være noe offer, når du selv har forsøkt å knuse denne kona! Og attpåtil vil ha trøst fordi du ikke klarte det! 

Det er bare to ting å si: ÆSJ OG SKAM DEG! 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS

Jeg tenkte da jeg leste innlegget ditt, at her ber du om å ikke få pepper, men det kommer til å skje. Dette er KG, plassen der folk ELSKER å såre, være nedlatende, tråkke på dem som ligger nede, spytte folk midt i trynet, slå og sparke til folk ikke klarer mer - for å sette det på spissen. Dette er ikke plassen å være når man er sårbar, langt, langt i fra. 

Videre tenkte jeg; dette kjenner jeg meg igjen i. Jeg ønsker ikke gå i detaljer på det, men jeg kan forstå en del av det du skriver. Jeg forstår at du får irrasjonelle tanker og at du begynner å tvile. Men IKKE gjør det. Hold fast på det han har sagt til deg, det DU vet er sannheten. Folk her vet ikke en brøkdel av hva dere har delt og hvorfor, de er ute etter å rakke ned på utroskap og er "livredde" for egne forhold...for tenk om denne mannen er av deres menn? Tenk om denne kona er en som leser her inne?

Du vet sannheten, og jeg vil råde deg til å ikke fortsette å forsvare noe i denne tråden. Jeg vil faktisk råde deg til å slutte å lese her. Det kommer ikke til å bygge deg opp, selv om ett og annet innlegg vil gi deg noe, så vil 90% være dritt som du ikke skal fylle deg med. 

Jeg oppsummerer at så langt har du allerede sagt nok. Ikke gi ut mer info. Hold det for deg selv og legg tråden vekk. La de andre herje rundt her inne og "godte seg" over en såret sjel. Stakkars, stakkars mennesker som ikke har annet å gjøre enn å kaste stein. For de har vel aldri i sitt liv gjort noe galt, så da er det herlig å kaste steiner på dem som faktisk gjør noe så fryktelig å ha et forhold til en gift mann. 

Jeg sa i en annen tråd som ikke omhandlet deg, naturligvis, at det krever sitt å ikke ha sex når man er forelsket og glad i noen. Du burde få kred for å ikke gi ham det. Og slik jeg forstår satt du foten ned tidlig. Han valgte å bli. Det burde fortelle deg mye. At han nå har valgt, men du sier han skulle ønske han kunne bli hos deg, forteller meg at kanskje han er under press hjemmefra. IKKE svar på det, ikke gi mer kjøtt på beinet her. Legg det vekk, skriv ned alt det fine han har sagt deg og hold fast på det. Og siden dere tydeligvis fortsatt har kontakt, så er det jo bare å snakke med han når du trenger det.

ALT GODT til deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har observert noen kvinner i 30 årene som er elskerinner til opptatte menn. Felles for disse kvinnene er at de er barnløse og begynner å bli desperate etter å møte den rette og få barn. Er det fordi de beste mennene er opptatt? Klarer de ikke å finne single menn? Det triste er at de bruker de siste fruktbare årene på menn som lurer dem trill rundt. Har enda til gode å se en mann forlate familien sin for å starte en ny familie med elskerinnen. 

Anonymkode: 2787d...900

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, stardust75 skrev:

Jeg er mann og holder på med akkirat det samme som deg. 

Du skulle hatt sex med han. Er du god og deilig nok hadde han forlatt kona si på et blunk

Det at du hadde forlatt kona di på et blunk betyr ikke at andre menn ville ha gjort det.

Anonymkode: 9d266...352

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min mann har vært sammen i 17 år. Det finnes mange kvinner som er flottere enn meg, og det finnes vel neppe den kvinnen som ikke er mer spennende enn meg, etter så mange år. Det er også mangt og mye ved meg han sikkert er både oppgitt og lei av. 

Likevel... du skriver at selvbildet ditt er knust. Du var ikke pen nok. Ikke bra nok. Men det går rett og slett ikke på det! 

Vet du noe om hvilke tykke bånd som knyttes mellom to mennesker gjennom mange år? Alt man har gått gjennom sammen, all felles historie, familiebånd, rutiner man følger og setter pris på, alt den andre vet om deg, og man vet om den andre, kommunikasjon uten ord, og så videre. 

Det er det folk som kommer fra sidelinja kjemper mot, og taper mot. Ikke at de ikke er pene nok, eller bra nok. Det er derfor de fleste velger sin langvarige partner foran den nye mulige. 

Du er helt sikkert bra nok, men hans kone og det han har er ikke ille nok til at han vil miste det. Det er mye der han ikke orker å tape. Det går ikke på deg, det går på dem som par, og alt de deler, som du ikke kan konkurrere med. Fordi du ikke har den historien med ham. 

Mitt beste råd er å lage din egen historie med en mann som er fri til det. En opptatt mann har for mye å tape, med mindre kona hans er helt forferdelig og samlivet er et mareritt. Det var ikke tilfellet for denne mannen, og da hadde ikke du like mange kort som kona. 

Egentlig er det en bra ting. Dersom ikke slikt bandt mennesker sammen, så er det ikke mange forhold som kunne vare. 

Anonymkode: e9cc8...071

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Linn35 skrev:

Kjære TS

Jeg tenkte da jeg leste innlegget ditt, at her ber du om å ikke få pepper, men det kommer til å skje. Dette er KG, plassen der folk ELSKER å såre, være nedlatende, tråkke på dem som ligger nede, spytte folk midt i trynet, slå og sparke til folk ikke klarer mer - for å sette det på spissen. 

-snip-

Snakker du om hva ts har gjort mot denne kona, eller vi som svarer henne? Uttalelsen passet nemlig bedre som beskrivelse av ts sine egne handlinger. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er god nok. Det handler ikke om det! Det handler on at han har barn og familie. Det er ikke noe man bare ødelegger. Han har nok opplevd for lite spenning, men innsett at det å ofre familien for spenning en liten stund er vel drøyt. Har vært mannen din, men kvinne.

Anonymkode: a6cef...226

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det at du hadde forlatt kona di på et blunk betyr ikke at andre menn ville ha gjort det.

Anonymkode: 9d266...352

Nei. Men det at de ikke engang har hatt sex er en kritisk faktor . Hadde de hatt det hadde det vært mye lettere for han og gå fra kona. 

 

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nå ble jeg forbanna. du kjenner ikke historien. han har ikke lekt med meg. og det finnes ikke sannhet i NOE av det du skriver. mannen elsker meg enda og ville vært med meg enda, om han kunne. jeg kan ikke fortelle alt her.

men du prøver såre meg, i det som er vondt nok fra før. den gleden fikk du ikke. 

Anonymkode: 4feb9...900

hvorfor sier du da i Hi at du "begynner tvile på alt han har sagt til meg"?? Helt ærlig så tror jeg at om man virkelig finner noen man elsker intenst, så ville man forlatt kona og satset på kjærligheten. 

Anonymkode: e4944...3e8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, stardust75 skrev:

Jeg er mann og holder på med akkirat det samme som deg. 

Du skulle hatt sex med han. Er du god og deilig nok hadde han forlatt kona si på et blunk

du holder på med en gift dame? eller er gift og har en elskerinne? 

Anonymkode: e4944...3e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, du bedriver risikosport ved å legge ut noe slikt her, for her vil du bare møte fordømmelse. Leser vil sette seg inn i motpartens situasjon, altså konas, og tenke at hun hadde blitt akkurat like lei seg om ikke mer, hvis hun hadde fått vite at hennes mann gjennom 15 år hadde vært i et forhold med en annen i et år, for så å velge henne. Videre gjør du det enda vanskeligere for deg selv ved å rakke ned på hennes alder mm. da det fort bringer leser over i forakt.

Men, her er mine tanker: Jeg tviler ikke på at han var veldig forelsket i deg. Det var noe fantastisk ved deg som fikk han til å bli så forelsket. Det er dette du nå må tenke på og huske når livet nå skal gå videre og du skal booste deg selv og bygge opp selvfølelsen. Du skal IKKE fokusere på hvorfor han ikke valgte deg til slutt, fordi det har ingenting med deg eller hans følelser for deg å gjøre, ei heller handler det om at kona er bedre enn deg. Det handler kun om HAN; han strever i relasjonene, vegrer seg for å forlate sin EGEN trygge base, har i dette vært ubesluttsom og rotet det fryktelig til. Han var/er forelsket i deg, men det var feil tid og sted. Alle kan forelske seg i «feil» person- om ikke gift, så er det noe annet som er galt eller ikke optimalt. Det er vondt og smertefullt, men ta heller vare på de gode minnene enn å rette alt fokuset destruktivt innover på deg selv. Det handler ikke om feil ved deg, at du ikke er bra nok, men om han og omstendigheter. Ønsker deg alt godt. God klem❤

Anonymkode: 5bc54...088

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du holder på med en gift dame? eller er gift og har en elskerinne? 

Anonymkode: e4944...3e8

Er mann og holder på med en kvinne som er forlovet. Mannen er så nerd så det holder. Så dette var ganske lett egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kom ikke som noen sjokk at han valgte sin kone ovenfor deg. De fleste menn gjør det. De søker kanskje noe nytt og spennende en periode, og forelsker seg også kanskje i den de er utro med men til slutt så velger de kona. Det er derfor det aldri er lurt å innvolvere seg med menn som er opptatt. Ikke bare fordi det er umoralskt, men fordi du blir som regel sittende igjen såret til slutt uansett.   

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, stardust75 skrev:

Er mann og holder på med en kvinne som er forlovet. Mannen er så nerd så det holder. Så dette var ganske lett egentlig

hva mener du med nerd? at han har rare interesser? Jeg synes nerdete menn er søte og ofte litt sjarmerende jeg! 

Anonymkode: e4944...3e8

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, så er det sånn da, at vi har hatt et forhold i over ett år. Vi har ikke ligget sammen, så er det sagt. Men utroskap likevel på en måte. Delt mye, forelsket og vært den næreste for hverandre over lang tid nå. Jeg er 20 år yngre enn han. 15 år yngre enn hans kone. 

Jeg har aldri bedt han om å forlate henne, det har ikke vært et tema. Men han har likevel tatt den vurderingen. Gjentatte ganger. 

Nå har han sagt i klartekst at selv om han elsker meg, så må han bli hos sin kone.  Jeg hører 99% av KG juble og danse seiersdans, for det er jo det vi alle vil, at alle menn, uansett om de er lykkelige eller ulykkelige, skal bli hos sin kone? Det har ingenting å si om de bærer på dype savn, har en kone de ikke kommuniserer med, ikke er nære med lenger, så lenge de blir for enhver pris og for familiens heder og ære?

Uansett, poenget mitt er at joda, jeg tåler dette, emosjonelt sett. Tåler at det er over. Men selvbildet mitt er helt knust. Jeg føler meg ikke god nok for han, får tanker om at jeg aldri var bra nok. Jeg er ikke pen nok, ikke attraktiv nok...begynner tvile på alt han har sagt til meg, fordi han velger ei dame som er eldre enn meg, helt ordinær av utseende....Han har til og med sagt han elsker min personlighet, men nå tenker jeg at til og med der blir jeg second best. Han har valgt henne. Og det gjør så forbaska vondt. Hjertet har vært knust lenge, det er måneder siden vi brøt. Nå knuses også selvbildet mitt, det synker innover meg at jeg er bare ikke bra nok.....for da ville han ha valgt meg, ikke sant? Men han sa jeg var den peneste jenta har har sett noen gang, han har overøst meg med komplimenter om personlighet, hvem jeg er, hva jeg står for, alt jeg gjør og sier, og jeg har aldri opplevd en mann så forelsket noen gang. Og jeg har jo levd en stund, er 37 år nå. 

Om noen kan trøste, så trenger jeg det. Om noen skal slenge dritt, snakke om karma eller hvor forferdelig jeg er, så la det være, vær så snill, ikke gå inn for å såre nå. Hvordan kan jeg leve med dette, uten at selvbildet mitt rakner totalt? Uten å bli slått til bakken av tankene på å bli "danket ut" på denne måten. Dette er bare drit. Så må dere bare juble på konas vegne. Selv gråter jeg for en mann som lider av dype savn men som ikke klarer bryte ut. 

 

Anonymkode: 4feb9...900

Selvbildet var odelagt langt før du begynte å holde med en opptatt man. Derfor klarte du ikke å finne deg en av utallige men som er singel. 

Anonymkode: cc027...63b

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...