Gå til innhold

Han valgte kona. Selvbildet mitt er knust.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, så er det sånn da, at vi har hatt et forhold i over ett år. Vi har ikke ligget sammen, så er det sagt. Men utroskap likevel på en måte. Delt mye, forelsket og vært den næreste for hverandre over lang tid nå. Jeg er 20 år yngre enn han. 15 år yngre enn hans kone. 

Jeg har aldri bedt han om å forlate henne, det har ikke vært et tema. Men han har likevel tatt den vurderingen. Gjentatte ganger. 

Nå har han sagt i klartekst at selv om han elsker meg, så må han bli hos sin kone.  Jeg hører 99% av KG juble og danse seiersdans, for det er jo det vi alle vil, at alle menn, uansett om de er lykkelige eller ulykkelige, skal bli hos sin kone? Det har ingenting å si om de bærer på dype savn, har en kone de ikke kommuniserer med, ikke er nære med lenger, så lenge de blir for enhver pris og for familiens heder og ære?

Uansett, poenget mitt er at joda, jeg tåler dette, emosjonelt sett. Tåler at det er over. Men selvbildet mitt er helt knust. Jeg føler meg ikke god nok for han, får tanker om at jeg aldri var bra nok. Jeg er ikke pen nok, ikke attraktiv nok...begynner tvile på alt han har sagt til meg, fordi han velger ei dame som er eldre enn meg, helt ordinær av utseende....Han har til og med sagt han elsker min personlighet, men nå tenker jeg at til og med der blir jeg second best. Han har valgt henne. Og det gjør så forbaska vondt. Hjertet har vært knust lenge, det er måneder siden vi brøt. Nå knuses også selvbildet mitt, det synker innover meg at jeg er bare ikke bra nok.....for da ville han ha valgt meg, ikke sant? Men han sa jeg var den peneste jenta har har sett noen gang, han har overøst meg med komplimenter om personlighet, hvem jeg er, hva jeg står for, alt jeg gjør og sier, og jeg har aldri opplevd en mann så forelsket noen gang. Og jeg har jo levd en stund, er 37 år nå. 

Om noen kan trøste, så trenger jeg det. Om noen skal slenge dritt, snakke om karma eller hvor forferdelig jeg er, så la det være, vær så snill, ikke gå inn for å såre nå. Hvordan kan jeg leve med dette, uten at selvbildet mitt rakner totalt? Uten å bli slått til bakken av tankene på å bli "danket ut" på denne måten. Dette er bare drit. Så må dere bare juble på konas vegne. Selv gråter jeg for en mann som lider av dype savn men som ikke klarer bryte ut. 

 

Anonymkode: 4feb9...900

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God klem til deg. Husk at du er bra nok, du er god nok. Det var bare ikke riktige omstendigheter eller mann for deg. 

Du finner en mann som velger deg og har deg som sin hele verden. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvbildet ditt burde vært raknet for lenge siden mtp at han ikke ville ha sex med deg. 

Anonymkode: 03e2e...428

han ville. det var jeg som sa nei fordi han er gift. 

takk for oppmuntringen...

ts

Anonymkode: 4feb9...900

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

Skjønner at det er sårt, men han var jo gift fra før? Dere hadde holdt på i et år. Hvor lenge har de vært gift?

Endret av Kjærlighetsbarn98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Chablis skrev:

Du har vært utro mot med en gift mann i over et år og nå ønsker du trøst fordi han ikke vil ha deg lenger? Og du er 37 år gammel?!? 

Eh. Nei. 

neivel. 

ikke fysisk utro.

Anonymkode: 4feb9...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

han ville. det var jeg som sa nei fordi han er gift. 

takk for oppmuntringen...

ts

Anonymkode: 4feb9...900

Da er det jo ikke rart at han valgte kona. 

Anonymkode: 03e2e...428

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hører 99% av KG juble og danse seiersdans, for det er jo det vi alle vil, at alle menn, uansett om de er lykkelige eller ulykkelige, skal bli hos sin kone?

 

Anonymkode: 4feb9...900

Ingen jubel her, som den monogamisten jeg er. Faktisk blir jeg bare utrolig irritert av menn og kvinner som tror at de bare kan utforske kjærlighet og seksualitet (selv om det ikke var tilfelle her) på si for så at de skal ta valget? M'm. Dette hadde vært et valg jeg, som kone, fint ville hatt mulighet til å ta selv. 

Selvbildet må du bare jobbe med over tid. Et tips er å ikke involvere deg med menn som er gift/samboer/i forhold. Tenk over hvem du involverer deg med for å unngå å dra alt destruktivt inn i livet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da er det jo ikke rart at han valgte kona. 

Anonymkode: 03e2e...428

han får ikke sex der heller

Anonymkode: 4feb9...900

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et etablert liv er av mye verdi utover personen man deler det med. Det betyr at hverken du eller kona var mer verd en det etablerte livet hans, som han fant ut at var et gode han ikke ville ofre.

Anonymkode: fedc0...a26

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks valgte thaitøs så min selvtillit er også helt knust. Har grått i 3 dager. Lita yppig tøs 12 år yngre enn han i lårkorte kjoler. Sender han bilder hele dagen oppstæsja. Lokking for at hun skal bli gift med rik nordmann. Jeg spyr!!!

Anonymkode: dd66f...1bf

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

begynner tvile på alt han har sagt til meg, fordi han velger ei dame som er eldre enn meg, helt ordinær av utseende.

Eldre? Og så? Hva har alderen til kona med saken å gjøre? Tror du at alle menn tenker "jo yngre jo bedre" ? Og utseendet hennes er da likegyldig. 

Du har hatt et forhold til en gift mann og bidratt til utroskap. Karma is a bitch...

Anonymkode: 5f3d6...088

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Et etablert liv er av mye verdi utover personen man deler det med. Det betyr at hverken du eller kona var mer verd en det etablerte livet hans, som han fant ut at var et gode han ikke ville ofre.

Anonymkode: fedc0...a26

tusen tusen takk, dette gir mening. jeg kunne gitt deg en klem, for jeg tror du har rett og det er "lett" å akseptere. 

Anonymkode: 4feb9...900

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia med gifte menn er at de alltid velger kona. Iallefall i 99 prosent av tilfellene. De vil bare ha i pose og sekk, og fører kona bak lyset og lurer elskerinna til å tro at de vil noe mer og har følelser for henne. Been there, done that og never again sier jeg bare. 

Anonymkode: 4f89c...855

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

han får ikke sex der heller

Anonymkode: 4feb9...900

Da ender det sikkert opp med at han finner enda en dame. Som sikkert er 10 år yngre enn deg.

Anonymkode: 2787d...900

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

neivel. 

ikke fysisk utro.

Anonymkode: 4feb9...900

At du ikke har pult han spiller davel ingen rolle. 🙄

Han har elsket henne i 15 år, og lekt med deg i ett år. Skulle faktisk tro du hadde mer vett i en alder av 37! Han ønsket spenning og du var tilgjengelig, han sa det du ville høre for å fortsette leken. Når han ble lei den "nye leken" sin (deg) så la han den vekk og gikk videre. Dette burde ikke ha kommet som noe sjokk. 

Og NEI du fortjener ikke trøst fordi du er deppa for at du ikke klarte å knuse et ekteskap. 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...