Gå til innhold

Til overvektige som synes det er skummelt på treningssenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De siste gangene jeg har vært på treningssenteret, har det vært en/flere tydelig overvektige folk der. Det synes jeg er bra! Men her på KG har jeg lest om flere overvektige som synes det er skummelt å være på treningssenter, fordi de opplever at folk stirrer osv.. Nå er jeg usikker på hvordan dere egentlig vil at jeg skal forholde meg? Misforstå meg rett, jeg har som regel opptatt med mitt, men noe får man jo med seg. Jeg har også på følelsen at noen kanskje kan mistolke bare det at noen ser h*ns retning, som stirring. Men blir det ikke like feil å se vekk? Og kan et vanlig, høflig smil og nikk mistolkes som "jeg føler med deg", eller i verste fall nedlatende?

Anonymkode: ad963...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså.. Alle som er på treningssenter er jo der fordi de har en kropp de vil forbedre. Og alle starter et sted. Tror ikke man skal tenke på det i det heletatt.

Anonymkode: d3311...955

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig - jeg legger ikke merke til kroppsform på andre på senteret. Nå driver jeg ikke med gruppetrening, så mulig jeg hadde jeg merke til folk der. Men jeg trener styrke på senteret, og er 100% fokusert på det jeg holder på med. Om en annen person opptar et apparat som jeg har tenkt å bruke, så gjør jeg aldri en annen vurdering av vedkommende enn irritasjon over at personen holder på for lenge. 

Folk må slutte å være så selvopptatte og tro at alle ser på dem! 

Anonymkode: ffa5e...fac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null vits å tenke på sånt. Jeg ser jo de andre på treningssenteret, men jeg bryr meg veldig lite og følger aldri med. De eneste jeg merker ordentlig er de som er veldig veldig godt trent da jeg beundrer de og får motivasjon. Ellers kan jeg innimellom tenke litt på andre hvis de gjør en øvelse veldig feil med veldig tung vekt så jeg bekymrer meg for at de skal brekke ryggen.

Anonymkode: 19bee...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke over det. Har latt blikket vandre og sett kule treningsklær, beundrer endel fletter (fordi jeg har fått flettedilla) og kan også smug titte på folk fordi de bruker apparater jeg er ukjent med og nysgjerrig på. 

Er kanskje mange som har trodd jeg ser på dem med kritisk blikk, jeg tenker bare ikke over det. Er i egne tanker når jeg driver styrke, men på sykkel eller tredemølle så vandrer blikket lett. 

Anonymkode: c7ede...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså.. Alle som er på treningssenter er jo der fordi de har en kropp de vil forbedre. Og alle starter et sted. Tror ikke man skal tenke på det i det heletatt.

Anonymkode: d3311...955

Nei, en del av oss er på treningssenter for å holde oss i god form. Jeg har ingen behov for å forbedre kroppen min utseendemessig. 

Anonymkode: dd517...594

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er selv overvektig og var veldig selvbevisst de første gangene. Bare det å vise seg offentlig i treningsklær så er så trange at de ikke skjuler noe som helst, var en stor bøyg for meg. Jeg var sikker på at alle glante, men nå skjønner jeg at de kikka fordi jeg var ny. Nå har jeg vært der en stund og ingen glaner. Dvs de som selv er nye kikker seg rundt, men ingen glane-glaner. 

Om jeg ser litt lenge på noen så er det fordi de gjør en øvelse jeg ikke kan. Jeg kan også se en gang ekstra på skravlejentene som opptar matteområdet uten å bevege annet enn munnen. Irriterer meg over at de ikke kan gjøre seg ferdig med "treningen" og heller gå på kafe. 

 

Anonymkode: 27024...c0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2019 den 19.06, AnonymBruker skrev:

Altså.. Alle som er på treningssenter er jo der fordi de har en kropp de vil forbedre. Og alle starter et sted. Tror ikke man skal tenke på det i det heletatt.

Anonymkode: d3311...955

Nei. Mange av oss trener for å holde oss i form og man får enorm helsegevinst. Mulig de unge kun tenker utseende når de trener. Ihvertfall de aller fleste av dem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, OPIgirl skrev:

Nei. Mange av oss trener for å holde oss i form og man får enorm helsegevinst. Mulig de unge kun tenker utseende når de trener. Ihvertfall de aller fleste av dem. 

 

På 15.1.2019 den 1.43, AnonymBruker skrev:

Nei, en del av oss er på treningssenter for å holde oss i god form. Jeg har ingen behov for å forbedre kroppen min utseendemessig. 

Anonymkode: dd517...594

Den dere svarer skrev da ingenting om at de bare ville forbedre kroppens utseende.

Anonymkode: c30a5...357

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh. Da jeg veide 166 kg og var på treningssenter for første gang på mange år, var den første kommentaren til dama i resepsjonen: "jaha, skal du trene her?", med et skeptisk blikk. Og ja, jeg merket blikkene på meg, og hvordan enkelte lo (når de ser på de og fniser er det ikke noe man innbiller seg).

Så vel, min erfaring var ikke så god. Nå hadde jeg ikke hatt noe problem å gå på treningssenter, men jeg lagde heller treningssenter hjemme med tredemølle, vekter, matter, kettle bells osv, så løste det høvelig greit. 

Men nei. Ikke alle opplever det som deg ts. Enkelte er ekstremt snevre i sin opplevelse av andre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SPOCA skrev:

Heh. Da jeg veide 166 kg og var på treningssenter for første gang på mange år, var den første kommentaren til dama i resepsjonen: "jaha, skal du trene her?", med et skeptisk blikk. Og ja, jeg merket blikkene på meg, og hvordan enkelte lo (når de ser på de og fniser er det ikke noe man innbiller seg).

Så vel, min erfaring var ikke så god. Nå hadde jeg ikke hatt noe problem å gå på treningssenter, men jeg lagde heller treningssenter hjemme med tredemølle, vekter, matter, kettle bells osv, så løste det høvelig greit. 

Men nei. Ikke alle opplever det som deg ts. Enkelte er ekstremt snevre i sin opplevelse av andre. 

Himmel og hav, for en usannsynlig ufin kommentar fra dama i resepsjonen. Skulle ønske jeg hadde stått bak deg akkurat da, så skulle hun fått så øra flagra. Det er da f* hakke meg ikke greit å snakke sånn til folk! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SPOCA skrev:

Heh. Da jeg veide 166 kg og var på treningssenter for første gang på mange år, var den første kommentaren til dama i resepsjonen: "jaha, skal du trene her?", med et skeptisk blikk. Og ja, jeg merket blikkene på meg, og hvordan enkelte lo (når de ser på de og fniser er det ikke noe man innbiller seg).

Så vel, min erfaring var ikke så god. Nå hadde jeg ikke hatt noe problem å gå på treningssenter, men jeg lagde heller treningssenter hjemme med tredemølle, vekter, matter, kettle bells osv, så løste det høvelig greit. 

Men nei. Ikke alle opplever det som deg ts. Enkelte er ekstremt snevre i sin opplevelse av andre. 

Ja ass, enig. Hver gang jeg forteller om at jeg blir stirret på på treningssenteret (140 kilo) får jeg bare høre «nei det er bare noe du innbiller deg, de andre har nok med seg selv» osv.. 

når noen tydelig stirrer når jeg går forbi og jeg snur meg og ser at de fortsatt stirrer er det ikke innbilning. Eller når det står noen kompiser sammen og tydelig stirrer, hvisker og ler. Dette har skremt meg vekk fra trening dessverre. 

Sagt det før og sier det igjen: det verste med å være overvektig er andre folk.

Og btw TS: ikke nikk, wtf. Hvorfor skal du nikke til de bare fordi du syns de gjør en bra ting med å trene? Jeg som tjukk ville syns dette var merkelig og tenkt over det og mest sannsynlig overanalysert det med mindre du gjør sånt til alle? 

Anonymkode: f51a4...687

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Splittbinders skrev:

Himmel og hav, for en usannsynlig ufin kommentar fra dama i resepsjonen. Skulle ønske jeg hadde stått bak deg akkurat da, så skulle hun fått så øra flagra. Det er da f* hakke meg ikke greit å snakke sånn til folk! 

Jo, takk. Men det er som AB under skriver; verste med å være overvektig er andre folk. Virkelig.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja ass, enig. Hver gang jeg forteller om at jeg blir stirret på på treningssenteret (140 kilo) får jeg bare høre «nei det er bare noe du innbiller deg, de andre har nok med seg selv» osv.. 

når noen tydelig stirrer når jeg går forbi og jeg snur meg og ser at de fortsatt stirrer er det ikke innbilning. Eller når det står noen kompiser sammen og tydelig stirrer, hvisker og ler. Dette har skremt meg vekk fra trening dessverre. 

Sagt det før og sier det igjen: det verste med å være overvektig er andre folk.

Og btw TS: ikke nikk, wtf. Hvorfor skal du nikke til de bare fordi du syns de gjør en bra ting med å trene? Jeg som tjukk ville syns dette var merkelig og tenkt over det og mest sannsynlig overanalysert det med mindre du gjør sånt til alle? 

Anonymkode: f51a4...687

Enig med deg. Selv ville jeg helst ikke bli lagt merke til.

Det skal sies, jeg har nå gått ned 80 kg. Jeg var innom dette treningsstudioet for en liten stund siden da samboer trener der. Det var samme dame i resepsjonen. Da smilte hun så blid og kvitret: "Velkommen! Vil du bli medlem?". Takket nei, men tenkte for meg selv: "Fat chance, overfladiske bitch". De har mistet meg som kunde for å si det sånn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om folk ser i min retning, tolker jeg ikke det som glaning, eller noe engativt. Folk har som regel nok med sitt.
Men jeg var 17 første gang jeg begynte på senter. Når folk hvisker til venninna si og peker, så er det ikke noe man innbiller seg. Når folk forteller deg at de ikke får til å trene når du er der, fordi du er så feit at du gjør dem kvalme. Når du får beskjed om at du er et fleskeberg, og at du hadde gjort dem en tjeneste om du holdt deg hjemme på sofaen. 
Da syntes jeg treningssenter var skummelt. 

Jeg har ikke turt å sette bein på et senter siden den gang, men har det som nytttårsforsett i år (8 år etter de opplevelsene) at jeg skal begynne igjen. På nytt sted, nytt senter :) 

Anonymkode: f4a33...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om folk ser i min retning, tolker jeg ikke det som glaning, eller noe engativt. Folk har som regel nok med sitt.
Men jeg var 17 første gang jeg begynte på senter. Når folk hvisker til venninna si og peker, så er det ikke noe man innbiller seg. Når folk forteller deg at de ikke får til å trene når du er der, fordi du er så feit at du gjør dem kvalme. Når du får beskjed om at du er et fleskeberg, og at du hadde gjort dem en tjeneste om du holdt deg hjemme på sofaen. 
Da syntes jeg treningssenter var skummelt. 

Jeg har ikke turt å sette bein på et senter siden den gang, men har det som nytttårsforsett i år (8 år etter de opplevelsene) at jeg skal begynne igjen. På nytt sted, nytt senter :) 

Anonymkode: f4a33...aef

Her har du være ekstremt uheldig! Neste gang blir nok bra! 

Jeg tenker ikke over andres kropper på senteret, vil ikke forholde meg til folk i det hele tatt når jeg trener, er i egen boble. En over her lurte på om det var annerledes i gruppetimer, men der ser man ihvertfall ikke på andre, er min erfaring! Er mye mer opptatt av å hoppe riktig vei som sidemannen enn hvilken kropp hen har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2019 den 1.43, AnonymBruker skrev:

Nei, en del av oss er på treningssenter for å holde oss i god form. Jeg har ingen behov for å forbedre kroppen min utseendemessig. 

Anonymkode: dd517...594

 

1 time siden, OPIgirl skrev:

Nei. Mange av oss trener for å holde oss i form og man får enorm helsegevinst. Mulig de unge kun tenker utseende når de trener. Ihvertfall de aller fleste av dem. 

Jeg bruker ordet "alle" litt løst. Jeg ville frem til at man ikke trenger å skjemmes av å gå på treningssenter med en kropp man ikke er fornøyd med, det er jo bare naturlig at man begynner på et treningssenter når man skal ta tak i det, og man er ikke alene om det.

Er det noen som ser, peker og ler, så ville de nok gjort dette utenom treningssenteret også. Jeg vil tro det er mer "aksept" for overvektige på et treningssenter enn andre steder. Skulle noen le og peke så er det uansett bare dårlig folkeskikk og mobbing. Man trenger ikke ta det innover seg. Man er jo tross alt i gang med å gjøre noe med problemet.

Man trenger ikke å føle seg mindre verdt på et treningssenter selv om det er andre der med veldig veltrente kropper.

Anonymkode: d3311...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...