Gå til innhold

Vil menn ha likestilling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 timer siden, HalldirV2 skrev:

Det er ikke den oppfatningen jeg har, dessverre. 

Da har du ikke satt deg inn i feministisk arbeid. 

Anonymkode: 5c947...d7f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, HarryDotter skrev:

Du får flytte til Afganistan da, dersom du er så deilig at menn fysisk mister sikkel over kroppen din mens du gjør hverdagslige ting. Jeg hører kvinner har det bedre der borte.

Syns du det hadde vært rimelig å si til en kompis av deg som fortalte han ble voldtatt av en mann på nachspill, at han fikk dra på homobar naken hvis han var så deilig? 

Æsj så patetisk holdning du har! 

Anonymkode: 5c947...d7f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du ikke satt deg inn i feministisk arbeid. 

Anonymkode: 5c947...d7f

Det var en påstand du ikke har rett eller belegg for å hevde. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må bli slutt på denne framstillingen at det bar er kvinner som har problemer her i verden.

Nei vent jeg beklager menns problemer betyr ikke noe. Jeg håper dere kvinner dagelig gjør narr av sønnene deres når de har problemer.

Anonymkode: e5963...3ff


Hvem fremstiller det sånn? Likestilling og feminisme handler jo om å ta tak i de største problemene menn har også, som offer for toxic masculinity så de tror at det er svakt og teit å søke hjelp når de sliter psykisk, som igjen leder til høyere selvmordstatestikk blant menn, og kropps og status kompleksene menn har som også stammer fra patriarkatiske holdninger, og at de som fedre ofte blir nedprioritert som forelder. 

Men om du mener at menns problemer som at de ikke får napp på byen bør være en del av likestilingskampen så demonstrerer du bare hvor privilgerte menn er som tror de har sin rett på å ha makt over kvinner. 

Anonymkode: 5c947...d7f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, hocane skrev:

Hvorfor er du så opptatt av validasjon fra andre med det du driver med?

Livet er ikke en dans på roser for noen av kjønnene, men det du beskriver her er ikke annet enn fillesaker en voksen person bør evne å heve seg over.

Det vil alltid eksistere kvinner og menn som gir nedsettende kommentarer, velkommen til voksenverden.

I Saudi Arabia kjemper kvinner for å kunne ta utdanning, å kjøre uten å måtte ha tilsyn av en mann, og i Norge klages det over dette? Hjelpes, sier jeg.

Eh... det var vel et eksempel på at gutter egentlig ikke har den største valgfriheten. 

Jeg har aldri vært en liten gutt, men jeg jobber med dem daglig. 

Jeg glemmer enda ikke faren som ba oss holde sønnen hans på 1,5 år unna » prinsesserommet» og helst ville at vi skulle kvitte oss med det, fordi han syntes at sønnen hadde blitt så feminin og at han trodde at han risikerte å bli homofil. - Selvfølgelig holdt vi ikke ungen hans unna og gutten fikk valse rundt i rosa tutu, så mye han lystet. 

Hvorfor synes du det er en fillesak dersom en mann blir utsatt for et overgrep av en kvinne og at han bør heve seg over det? 

Endret av absinthia
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må bli slutt på denne framstillingen at det bar er kvinner som har problemer her i verden.

Nei vent jeg beklager menns problemer betyr ikke noe. Jeg håper dere kvinner dagelig gjør narr av sønnene deres når de har problemer.

Anonymkode: e5963...3ff

Hvorfor håper du det??

Anonymkode: b48ea...445

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, HarryDotter skrev:

Du får flytte til Afganistan da, dersom du er så deilig at menn fysisk mister sikkel over kroppen din mens du gjør hverdagslige ting. Jeg hører kvinner har det bedre der borte.

Oi da, smerter jeg den lille mannen i deg. Gjøre narr av meg og kvinner i Afghanistan. Har ikke noe gått veien i din dag? ,der du sitter å lager tråder om ‘har jeg for liten penis’ eller ‘hvorfor får ikke jeg meg dame’?Skjønner godt at dette kan ende med kvinnehatende meldinger på KG.

Anonymkode: c84e3...43f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2019 den 18.21, AnonymBruker skrev:

Lurer av å til på om menn ikke føler seg likestilt med kona, dama , kjæresten,altså forstå meg rett som feks

• Slippe mer til på kjøkkenet 

• Ta avgjørelser når det gjelder barna

• Blir latterliggjort av kvinner ( klarer ikke gjøre to ting på en gang)...etc

Anonymkode: c84e3...43f

Nei, jeg har aldri følt meg likestilt med dama.
I Norge så har damer generelt høyere verdi enn menn.

Til spm du stiller: vil menn ha likestilling? Jeg vil ha statlig og juridisk likebehandling. Vi alle kan få en datter. Hvem vil ikke at barna sine skal ha det bra.

Ingen moderne menn med mer mellom øra enn bare grøt, kan være imot likebehandling.

Kvotering er mongo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker absolutt ikke statistisk likestilling. Det er noe av det dummeste jeg vet om. 

Jeg ønsker et samfunn med et lovverk som ikke nevner kjønn i det hele tatt, det er irrelevant i alle juridiske sammenhenger.

Jeg ønsker ikke kvotering for å styre folk til å ta valg de ellers ikke ville tatt. Vi burde feire at folk er forskjellige, og ikke prøve å gjøre alle like. 

Vi burde ha en bevegelse som kjempet for reproduktive rettigheter, prevensjon og like muligheter for begge kjønn. Ingen bryr seg om prevensjon for menn, vi har ingen alternativer. Skolen er laget for kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, abrasiveRefraction said:

Vi burde ha en bevegelse som kjempet for reproduktive rettigheter, prevensjon og like muligheter for begge kjønn.

Hva mener du med det?

Anonymkode: 990a2...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med det?

Anonymkode: 990a2...339

De gode tingene som kom ut av feminismen var p-piller, og andre prevensjonsmidler som er effektive, retten til selvbestemt abort og så videre. 

Nå kjempes det for ting som å få bli brannkonstabel uten å kunne løfte et menneske, for å få flere kvinner inn i yrker. Det er jo ikke fornuftig i det hele tatt. 

Menn har ingen prevensjonsmiddel som er reverserbare og effektive. Vi har ingen valg når det kommer til å bli forelder, noe kvinner har fått og som det er bred enighet rundt nå. 

Hvis jeg blir voldtatt risikerer jeg å måtte betale millioner til kvinnen, og ikke få foreldrerett. Det er absurd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med det?

Anonymkode: 990a2...339

At alle menn skal ha rett til å formere seg, tipper jeg. At kvinner skal bli tvunget til å bære fram genene til alle menn. At alle skal få sex og barn. Fullstendig likestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, RandomDrittnavn skrev:

At alle menn skal ha rett til å formere seg, tipper jeg. At kvinner skal bli tvunget til å bære fram genene til alle menn. At alle skal få sex og barn. Fullstendig likestilling.

Dette er det dummeste jeg har hørt. Har du ikke noe annet enn stråmenn å komme med?

Jeg hater barn. Jeg vil ha rett til å ikke assosieres med barn.

Alle får jo sex hvis de vil ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Jeg ønsker absolutt ikke statistisk likestilling. Det er noe av det dummeste jeg vet om. 

Jeg ønsker et samfunn med et lovverk som ikke nevner kjønn i det hele tatt, det er irrelevant i alle juridiske sammenhenger.

Jeg ønsker ikke kvotering for å styre folk til å ta valg de ellers ikke ville tatt. Vi burde feire at folk er forskjellige, og ikke prøve å gjøre alle like. 

Vi burde ha en bevegelse som kjempet for reproduktive rettigheter, prevensjon og like muligheter for begge kjønn. Ingen bryr seg om prevensjon for menn, vi har ingen alternativer. Skolen er laget for kvinner. 

Det er forsket på prevensjon for menn i flere tiår, men siden undersøkelser viser at menn ikke er så interessert i piller eller annen lignende hormonell regulering, så kommer det aldri noe.

Anonymkode: b48ea...445

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er forsket på prevensjon for menn i flere tiår, men siden undersøkelser viser at menn ikke er så interessert i piller eller annen lignende hormonell regulering, så kommer det aldri noe.

Anonymkode: b48ea...445

Har du en pålitelig kilde på denne påstanden?

Jeg vet media har spunnet medisiner med alvorlige bivirkninger som noe menn ikke vil ha, når det er snakk om etiske problemer. Betydelige bivirknigner for å ikke bli gravid vil være avveid av at man slipper bivirkningene ved å være gravid. Menn har ikke det problemet. Og det er alt for lite forskning på området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2019 den 23.17, abrasiveRefraction skrev:

Hvis jeg blir voldtatt risikerer jeg å måtte betale millioner til kvinnen, og ikke få foreldrerett. Det er absurd. 

Har du en pålitelig kilde på denne påstanden?

Anonymkode: fe011...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På ‎21‎.‎01‎.‎2019 den 23.17, abrasiveRefraction skrev:

De gode tingene som kom ut av feminismen var p-piller, og andre prevensjonsmidler som er effektive, retten til selvbestemt abort og så videre. 

Nå kjempes det for ting som å få bli brannkonstabel uten å kunne løfte et menneske, for å få flere kvinner inn i yrker. Det er jo ikke fornuftig i det hele tatt. 

Menn har ingen prevensjonsmiddel som er reverserbare og effektive. Vi har ingen valg når det kommer til å bli forelder, noe kvinner har fått og som det er bred enighet rundt nå. 

Hvis jeg blir voldtatt risikerer jeg å måtte betale millioner til kvinnen, og ikke få foreldrerett. Det er absurd. 


Så det eneste bra du syns feminismen har fått til er at du kan pule uten kondom og slippe å bli far? 

Du syns ikke kampen mot vold, kampen for stemmerett og arbeid, kampen for pappa perm, kampen mot æreskultur, kjønnslemlestelse, sosial kontroll, overgrep og undertrykking er bra? 

Forresten det du omtaler som "alvorlige bivirkninger" i et annet innlegg om P piller for menn, er bare piece of cake i forhold til de FAKTISK alvorlige bivirkningene kvinner får av P piller for kvinner. Og alle menn, leger osv tar det som en selvfølge at jenter skal påta seg de risikoene fra de er 16 år. 

Anonymkode: 5c947...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:


Så det eneste bra du syns feminismen har fått til er at du kan pule uten kondom og slippe å bli far? 

Du syns ikke kampen mot vold, kampen for stemmerett og arbeid, kampen for pappa perm, kampen mot æreskultur, kjønnslemlestelse, sosial kontroll, overgrep og undertrykking er bra? 

Forresten det du omtaler som "alvorlige bivirkninger" i et annet innlegg om P piller for menn, er bare piece of cake i forhold til de FAKTISK alvorlige bivirkningene kvinner får av P piller for kvinner. Og alle menn, leger osv tar det som en selvfølge at jenter skal påta seg de risikoene fra de er 16 år. 

Anonymkode: 5c947...d7f

Nei. jeg synes det er dumt at jeg ikke har tilgang på effektiv prevensjon. Hvis vi var likestilt ville vi hatt det.

Mener du kvinner var skyld i andre verdenskrig?  Eller at det var en feministisk bevegelse?

Det finnes ikke p-piller for menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...