Gå til innhold

Vil menn ha likestilling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, AnonymBruker skrev:


Det har jeg ikke sagt at det er, eller at dere blir. Men det er ikke pga kjønnet deres at dere har utfordringer og hindringer. Eller mener du at livet er vanskelig for menn fordi dere ikke blir heiet frem av absolutt alle? Uff ja dere har det så vanskelig :(
Stakkars! Håper du får et fint liv, du får bli transkvinne da å se om du syns det er bedre enn å være mann! Kanskje du da vil forstå litt om hvordan det er å bli undertrykt  og leve i frykt PGA kjønn. 

Anonymkode: 5c947...d7f

Nå er det vel slik at menn har andre hindringer enn kvinner og opplever/ har opplevd en form for undertrykkelse på andre områder, når det gjelder forventninger til kjønnsroller, som blir tredd nedover hodet på deg. Dette er heldigvis i ferd med å bedre seg, men fortsatt er holdningen til en del  denne: Jente som liker raske biler og kan skru = kjempetøft!   Gutt som liker å sy og strikke = merkelig, er det noe galt med ham? 

Liten jente som ofte klatrer høyt i trær og lekeslåss = kjempetøft. 

Liten gutt som ofte sitter og perler og danser = hmmmm..., huffda, han er litt for pinglete. 

Dette er et eksempel på to former for degradering. Den ene er at sysler som regnes som typisk jentete/ kvinnelige blir sett på som dårligere enn sysler som mange regner for å være maskuline. Den andre er at kvinner godt kan velge noe litt utenfor det som har vært tradisjonelt, mens dersom gutter gjør det,  må de risikere å bli møtt med en tvil om de er nok mann/ gutt. 

Kjøpe blå klær til jente = ok

Kjøpe rosa klær til gutt = stakkars barn, han kommer til å bli mobbet. 

Menn som har blitt utsatt for overgrep av kvinner, har inntil nylig blitt møtt med kommentarer som « heldiggris» og « hahahahahahaha, det kunne jo ikke være så ille» , fra andre menn og noen kvinner. 

Endret av absinthia
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 14. januar 2019 at 7:12 PM, absinthia said:

Jeg synes at menn burde tilstrebe seg til å like flinke som kvinner,  til å ikke dø på dumme måter. Tipper at flere menn synes at det er greit å ta i et tak, for å senke graden av menn på lista til « Darwin awards» . Tipper det er minst nitti prosent menn der. 

https://darwinawards.com/darwin/

Jeg er temmelig sikker på at tallet ligger enda nærmere hundre. Det overlegne kjønn... De er nå litt søte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, absinthia skrev:

Nå er det vel slik at menn har andre hindringer enn kvinner og opplever/ har opplevd en form for undertrykkelse på andre områder, når det gjelder forventninger til kjønnsroller, som blir tredd nedover hodet på deg. Dette er heldigvis i ferd med å bedre seg, men fortsatt er holdningen til en del  denne: Jente som liker raske biler og kan skru = kjempetøft!   Gutt som liker å sy og strikke = merkelig, er det noe galt med ham? 

Liten jente som ofte klatrer høyt i trær og lekeslåss = kjempetøft. 

Liten gutt som ofte sitter og perler og danser = hmmmm..., huffda, han er litt for pinglete. 

Dette er et eksempel på to former for degradering. Den ene er at sysler som regnes som typisk jentete/ kvinnelige blir sett på som dårligere enn sysler som mange regner for å være maskuline. Den andre er at kvinner godt kan velge noe litt utenfor det som har vært tradisjonelt, mens dersom gutter gjør det,  må de risikere å bli møtt med en tvil om de er nok mann/ gutt. 

Kjøpe blå klær til jente = ok

Kjøpe rosa klær til gutt = stakkars barn, han kommer til å bli mobbet. 

Menn som har blitt utsatt for overgrep av kvinner, har inntil nylig blitt møtt med kommentarer som « heldiggris» og « hahahahahahaha, det kunne jo ikke være så ille» , fra andre menn og noen kvinner. 


Ikke veldig representative eksempler du kommer med om jenter. Jenter som liker raske biler og kan skru bil, eller spille fotball osv blir kalt for lesber og får beskjed om å være mer "feminine" (hva nå enn det er), jenter som lekesloss får streng beskjed om å ta seg sammen for "sånn skal ikke jenter oppføre seg" osv. 
Men det du sier om at gutter opplever former av undertrykking forhold til deres interesser om det er perling, dans eller om han går i rosa klær, og blir utsatt for overgrep av kvinner og det bagatelliseres stemmer i veldig stor grad dessverre (men ikke glem hvor mye menns overgrep av kvinner også bagatelliseres, både av rettssystemet, holdninger til flertallet av menn i samfunnet og også av offeret selv pga skam,  hets og samme type latterliggjøring) , men dette er på vei til å forsvinne nå og er hovedsakelig som du også spesifiserer andre menns holdninger til menn. Likestilling/feminisme kjemper mye for å få en stopper for slik undertrykking av menn så for meg er det helt fjernt at noen menn er antifeminister. De kan ikke ha satt seg inn i noe av hva feminismen jobber og står for for det er feminismen som aktivt jobber aller mest mot dette her. 

Anonymkode: 5c947...d7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:


Ikke veldig representative eksempler du kommer med om jenter. Jenter som liker raske biler og kan skru bil, eller spille fotball osv blir kalt for lesber og får beskjed om å være mer "feminine" (hva nå enn det er), jenter som lekesloss får streng beskjed om å ta seg sammen for "sånn skal ikke jenter oppføre seg" osv. 
Men det du sier om at gutter opplever former av undertrykking forhold til deres interesser om det er perling, dans eller om han går i rosa klær, og blir utsatt for overgrep av kvinner og det bagatelliseres stemmer i veldig stor grad dessverre (men ikke glem hvor mye menns overgrep av kvinner også bagatelliseres, både av rettssystemet, holdninger til flertallet av menn i samfunnet og også av offeret selv pga skam,  hets og samme type latterliggjøring) , men dette er på vei til å forsvinne nå og er hovedsakelig som du også spesifiserer andre menns holdninger til menn. Likestilling/feminisme kjemper mye for å få en stopper for slik undertrykking av menn så for meg er det helt fjernt at noen menn er antifeminister. De kan ikke ha satt seg inn i noe av hva feminismen jobber og står for for det er feminismen som aktivt jobber aller mest mot dette her. 

Anonymkode: 5c947...d7f

Jeg fikk aldri beskjed om å ta meg sammen fordi jeg elsket å lekeslåss, ei heller fikk jentene jeg gikk sammen med på videregående, beskjed om å slutte å skru bil - det de derimot opplevde, var at gutter gjerne prøvde å finne feil, fordi det var en jente som hadde skrudd.

 Jeg får positiv oppmerksomhet om jeg forteller at jeg har kjørt en del hjullaster og traktor på jobb, samtidig som en annen ting jeg har opplevd, er å bli dyttet til side av guttene i mekanikktimene - hvilket endte med at vi jentene kakket oss på lag og ville være på gruppe med hverandre, slik at vi i det hele tatt slapp til maskinene uten å måtte bruke timene på å slåss for å få gjøre noe praktisk. 

Jeg tipper at gutter i en del jenteoverbelastede utdanninger har opplevd noe lignende. 

Det jeg fikk påpakning på fra min mor, når det gjaldt fysiske utskeielser, var at jeg ikke trengte å hoppe over gjerder og klatre i trær med skjørt ( fordi jeg har revet opp noen strømpebukser og skjørt) og at jeg burde passe på så jeg ikke ødela alle buksene mine med grønske på knærne.  Jeg var veldig rolig innendørs og egentlig ellers også, selv om jeg likte fysiske utskeielser, så jeg var ikke en typisk « vill» jentunge. 

Jeg har tross alt blitt oppdratt i et miljø, med mor, mormor og tanter som innprentet meg til å være meg selv, uansett og ikke prøve å være lik de andre om jeg ikke var det. De hadde også vært uten mann i huset, det meste av tiden og du kan vel tro at de ville fått problemer om de ikke kunne noe. 

Nå er vel dette egentlig en tråd med spørsmålet « Vil menn ha likestilling? « så det blir feil å sette opp overgrep mot kvinner mot overgrep mot menn. Det kan man gjøre i en annen tråd, det er ikke sånn at man ikke kan nevne det ene uten å nevne det andre. Akkurat som man ikke trenger å snakke om tilstandene i Jemen, hver gang vi snakker om barnefattigdom i Norge. 

Nå skal vi jo ikke se bort fra at mine erfaringer som nordlending fra et mindre sted ved kysten, er forskjellig fra jenters andre steder på grunn av at kvinners rolle i slike samfunn, har i århundrer vært forskjellig fra byer og innland og at man dermed har utviklet en kultur, der kvinner har deltatt mer i slikt som var regnet som mannfolkarbeid. Her kan man lese litt om det: http://www.borgos.nndata.no/Fiskarbonden.htm 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, absinthia skrev:

Nå er det vel slik at menn har andre hindringer enn kvinner og opplever/ har opplevd en form for undertrykkelse på andre områder, når det gjelder forventninger til kjønnsroller, som blir tredd nedover hodet på deg. Dette er heldigvis i ferd med å bedre seg, men fortsatt er holdningen til en del  denne: Jente som liker raske biler og kan skru = kjempetøft!   Gutt som liker å sy og strikke = merkelig, er det noe galt med ham? 

Liten jente som ofte klatrer høyt i trær og lekeslåss = kjempetøft. 

Liten gutt som ofte sitter og perler og danser = hmmmm..., huffda, han er litt for pinglete. 

Dette er et eksempel på to former for degradering. Den ene er at sysler som regnes som typisk jentete/ kvinnelige blir sett på som dårligere enn sysler som mange regner for å være maskuline. Den andre er at kvinner godt kan velge noe litt utenfor det som har vært tradisjonelt, mens dersom gutter gjør det,  må de risikere å bli møtt med en tvil om de er nok mann/ gutt. 

Kjøpe blå klær til jente = ok

Kjøpe rosa klær til gutt = stakkars barn, han kommer til å bli mobbet. 

Menn som har blitt utsatt for overgrep av kvinner, har inntil nylig blitt møtt med kommentarer som « heldiggris» og « hahahahahahaha, det kunne jo ikke være så ille» , fra andre menn og noen kvinner. 

Dette var veldig riktig skrevet. 

Og denne negative holdningen som jo er helt miljøbetinget/kulturelt er ganske spesiell! Fordi det er vår kultur i dag!

vi skal ikke langt tilbake i tid før både kvinner og menn ( iallfall overklassen) brukte store summer på sminke, klær, parykker og ballkostymer! 

Og i andre ur kulturer så var det mennene som sminket/pyntet/dekorerte seg med fjærprakt etc, f.eks i flere indianerstammer. Kvinnene ville mest se og nyte synet av de oppyntede mennene men brukte selv lite av sminke. Slik er det også blant mange dyr. Det er hannen som pynter seg/ får fine fjær for å imponere! Tenk det damer så hyggelig det hadde vært om menn virkelig kunne imponere oss litt! 

Så det er egentlig en ganske moderne forestilling at det er mest kvinner som «tillates» sminke, stæsj, klær til pynt, fargerike kreasjoner og hårstyling...

Det er ingenting i menns eller kvinners biologi som gjør dem bundet til noen spesielle klesdrakter, farger eller interesser for dette. Det er kun kulturen som setter premissene. Og kulturen kan være en av de sterkeste maktmidler mennesker bruker mot andre mennesker, dvs at noen mennesker ønsker å bestemme at noen andre mennesker skal ha interesser som er slik eller slik. 

Menneskets biologi er å samarbeide, overleve og  skaffe familie. Hvilken inndeling av arbeidsoppgaver man gir de ulike individene er 100% kultur. 

Å si at kvinner er biologisk kun egnet til å være i  hjemmet mens mannen skal ut på jakt/jobb er like teit som å påstå at ulvemor ikke kan delta i jakt men bare må være i hiet for å die, eller at fuglemor ikke kan fange fluer for hun må kun være i fuglekasse for å ruge egg. Alle parlevende organismer deler på alle oppgaver som trengs for å ale opp avkom. Være seg det er å skaffe mat, die, forsvare ungene, lage reir osv. Det store fortrinnet de har er at de er to og ikke bare 1 som sørger for overlevelse av de små. Og de legger ingen kulturelle føringer for sin partner.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:


Ikke veldig representative eksempler du kommer med om jenter. Jenter som liker raske biler og kan skru bil, eller spille fotball osv blir kalt for lesber og får beskjed om å være mer "feminine" (hva nå enn det er), jenter som lekesloss får streng beskjed om å ta seg sammen for "sånn skal ikke jenter oppføre seg" osv. 
Men det du sier om at gutter opplever former av undertrykking forhold til deres interesser om det er perling, dans eller om han går i rosa klær, og blir utsatt for overgrep av kvinner og det bagatelliseres stemmer i veldig stor grad dessverre (men ikke glem hvor mye menns overgrep av kvinner også bagatelliseres, både av rettssystemet, holdninger til flertallet av menn i samfunnet og også av offeret selv pga skam,  hets og samme type latterliggjøring) , men dette er på vei til å forsvinne nå og er hovedsakelig som du også spesifiserer andre menns holdninger til menn. Likestilling/feminisme kjemper mye for å få en stopper for slik undertrykking av menn så for meg er det helt fjernt at noen menn er antifeminister. De kan ikke ha satt seg inn i noe av hva feminismen jobber og står for for det er feminismen som aktivt jobber aller mest mot dette her. 

Anonymkode: 5c947...d7f

Feminisme er en ideologi som jobber for å skaffe frihet fra de kulturelle hindringene. Det er fint. For kulturelle hindringer undertrykker desverre både menn og kvinner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.1.2019 den 0.48, frk.Helene Hare skrev:

Takk for fornuftige fakta i en tråd som lett kunne endt i det vanlig;  menn vs kvinner.

Størrelsen på menneskehjernen førte tidlig til at menneskebarn ble født på et tidlig tidspunkt i utviklingen, og var tilsvarende lenger avhengig av mor. Dette førte til at mor måtte tilbringe mer tid "hjemme" (hvor nå enn flokken var) sammen med kvinner og barn. Det har gjennom tidene garantert både vært hanner som var mindre egnet på jakt, og hunner som var dyktige jegere. Sistnevnte har man jo beviser for, det er funnet steinalderskjeletter som man trodde var menn, men som har vist seg å være jaktende mødre. Det er også funnet skjeletter etter steinaldermennesker med gamle skader som gjorde dem handicappede, men disse hadde likevel en funksjon i flokken, og samme livsrett som en funksjonsfrisk person.

En annen sannsynlig grunn til at det ble vanlig at kvinner ikke jaktet, var også at en jegers livsstil var ekstremt krevende og tøff. En kvinne som levde som en jeger, ville ha mistet evnen til reproduksjon, slik kvinnelige toppatleter gjør i dag. Dette var lite hensiktsmessig for flokkens overlevelse. 

Jeg tror at det har alltid vært rom for at en omsorgsfull og "myk" mann, eller en tøff og hard kvinne, har fått mulighet til å gjøre nytte for seg på andre områder enn kjønnet dikterer. Et godt eksempel, om enn litt på siden, er hvordan indianere i Nordamerika anså homofile/transpersoner som hellige - de hadde to sjeler. 

 

Man kan si hva man vil om jakt, men de har funnet frem til at menneskers hovedføde helt i begynnelsen var ganske lik apers føde, dvs frukter, vekster, røtter, bær og åtsel, samt litt jakting. Det store kvantespranget kom da vi startet dyrke jord. Deretter da vi begynte å ha husdyr. Etter husdyrholdet var jakt ganske marginalisert. Men ja - de tidlige mennesker jaktet men nok ikke i så stor grad som enkelte tror. 

Det er en myte at mennesker har vært rovdyr på linje med løver. Vi har vært all-etende og trolig derfor at vi har klart oss så godt overalt på jorda fra ørken til nordpol. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, 4barnsmor skrev:

Feminisme er en ideologi som jobber for å skaffe frihet fra de kulturelle hindringene. Det er fint. For kulturelle hindringer undertrykker desverre både menn og kvinner. 

Problemet med feminisme er at det ikke er en enhetlig ideologi. Ulike feminister legger ulike premisser til grunn for hva feminismen er eller bør være, og disse premissene er ofte ganske langt fra hverandre. Feminisme har blitt til et slags paraplybegrep hvor ulike interesseorganisasjoner med ganske ulik ideologisk plattform enes under, hvor alt fra rimelige feminister til radikalfeminister er å finne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Problemet med feminisme er at det ikke er en enhetlig ideologi. Ulike feminister legger ulike premisser til grunn for hva feminismen er eller bør være, og disse premissene er ofte ganske langt fra hverandre. Feminisme har blitt til et slags paraplybegrep hvor ulike interesseorganisasjoner med ganske ulik ideologisk plattform enes under, hvor alt fra rimelige feminister til radikalfeminister er å finne. 

Her vet jeg ikke hva du sikter til. 

Jeg synes feminisme er meget tydelig og klar i forhold til holdninger og ideologi og politisk tankegang om likeverd. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 4barnsmor skrev:

Her vet jeg ikke hva du sikter til. 

Jeg synes feminisme er meget tydelig og klar i forhold til holdninger og ideologi og politisk tankegang om likeverd. 

Det er ikke den oppfatningen jeg har, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HalldirV2 skrev:

Det er ikke den oppfatningen jeg har, dessverre. 

Så kjedelig. Uansett håper jeg du føler deg fri her i Norge og i vårt politiske system. Jeg trives veldig godt med vårt system.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 4barnsmor skrev:

Så kjedelig. Uansett håper jeg du føler deg fri her i Norge og i vårt politiske system. Jeg trives veldig godt med vårt system.

 

Jeg føler meg fri, og jeg trives godt. Jeg ønsker kvinner like rettigheter og muligheter som menn, og ønsker ikke begrensninger på bakgrunn av kjønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HalldirV2 skrev:

Jeg føler meg fri, og jeg trives godt. Jeg ønsker kvinner like rettigheter og muligheter som menn, og ønsker ikke begrensninger på bakgrunn av kjønn. 

Så bra, da er vi to om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 hours ago, absinthia said:

Nå er det vel slik at menn har andre hindringer enn kvinner og opplever/ har opplevd en form for undertrykkelse på andre områder, når det gjelder forventninger til kjønnsroller, som blir tredd nedover hodet på deg. Dette er heldigvis i ferd med å bedre seg, men fortsatt er holdningen til en del  denne: Jente som liker raske biler og kan skru = kjempetøft!   Gutt som liker å sy og strikke = merkelig, er det noe galt med ham? 

Liten jente som ofte klatrer høyt i trær og lekeslåss = kjempetøft. 

Liten gutt som ofte sitter og perler og danser = hmmmm..., huffda, han er litt for pinglete. 

Dette er et eksempel på to former for degradering. Den ene er at sysler som regnes som typisk jentete/ kvinnelige blir sett på som dårligere enn sysler som mange regner for å være maskuline. Den andre er at kvinner godt kan velge noe litt utenfor det som har vært tradisjonelt, mens dersom gutter gjør det,  må de risikere å bli møtt med en tvil om de er nok mann/ gutt. 

Kjøpe blå klær til jente = ok

Kjøpe rosa klær til gutt = stakkars barn, han kommer til å bli mobbet. 

Menn som har blitt utsatt for overgrep av kvinner, har inntil nylig blitt møtt med kommentarer som « heldiggris» og « hahahahahahaha, det kunne jo ikke være så ille» , fra andre menn og noen kvinner. 

Tror defintivt du er inne på noe der. Har ofte sett i filmer at en eller annen trener eller offisèr skriker på gutta "Come on girls" "Dont be a fucking pussy" osv.

Anonymkode: fe9cb...a1f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror defintivt du er inne på noe der. Har ofte sett i filmer at en eller annen trener eller offisèr skriker på gutta "Come on girls" "Dont be a fucking pussy" osv.

Anonymkode: fe9cb...a1f

Jepp! Egentlig burde de ha ropt: «Come on, be a pussy! « ettersom den faktisk tåler mye belastning i form av at det kan komme hele mennesker ut gjennom den, og i normale tilfeller restituerer seg temmelig bra, etterpå!  ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

1 time siden, 4barnsmor skrev:

Man kan si hva man vil om jakt, men de har funnet frem til at menneskers hovedføde helt i begynnelsen var ganske lik apers føde, dvs frukter, vekster, røtter, bær og åtsel, samt litt jakting. Det store kvantespranget kom da vi startet dyrke jord. Deretter da vi begynte å ha husdyr. Etter husdyrholdet var jakt ganske marginalisert. Men ja - de tidlige mennesker jaktet men nok ikke i så stor grad som enkelte tror. 

Det er en myte at mennesker har vært rovdyr på linje med løver. Vi har vært all-etende og trolig derfor at vi har klart oss så godt overalt på jorda fra ørken til nordpol. 

 

Nei, vi har aldri vært rovdyr. Men én teori er at vi fikk energien vi trengte til å utvikle oss til moderne mennesker først gjennom å spise åtsel, deretter å begynne å jakte. Den store hjernen vår er enormt energikrevende.  Fra vi kom ned fra trærne og reiste oss opp på to ben til jordbruksrevolusjonen gikk det lang tid. Steinaldermennesker i Nord-Europa jaktet nok mer enn i varmere strøk. Man spiste vel sannsynligvis det man kom over - insekter, røtter, bær, frukt. 

Jeg henger meg litt opp i dette fordi jeg alltid blir like oppgitt over hvor forenklet debatten rundt likestillingsspørsmål er. Verden er så nyansert, og mennesket både som dyreart og på individnivå er så utrolig fascinerende. Hvordan folk kan generalisere over en lav sko som de til stadighet gjør i debattfeltene er et mysterium.

Ja, jeg er beinhard feminist, jeg skulle gjerne sett patriarkatet byttet ut med et egalitarisk system. Nei, jeg hater ikke menn. Jeg har sønner, og er opptatt av at de også får tilgang til rettigheter den rigide mannsrollen historisk sett ikke har tillatt dem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
På 18.1.2019 den 12.35, AnonymBruker skrev:

Kjenner du mange kvinner? Kjenner du mange vakre kvinner? Du aner ikke hva pene damer må tåle av kommentarer, pusting og stønning, ekle blikk.

Jeg for min del går med musikk på ørene og unngår øyekontakt med menn.

Anonymkode: c84e3...43f

Du får flytte til Afganistan da, dersom du er så deilig at menn fysisk mister sikkel over kroppen din mens du gjør hverdagslige ting. Jeg hører kvinner har det bedre der borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2019 den 23.37, absinthia skrev:

Nå er det vel slik at menn har andre hindringer enn kvinner og opplever/ har opplevd en form for undertrykkelse på andre områder, når det gjelder forventninger til kjønnsroller, som blir tredd nedover hodet på deg. Dette er heldigvis i ferd med å bedre seg, men fortsatt er holdningen til en del  denne: Jente som liker raske biler og kan skru = kjempetøft!   Gutt som liker å sy og strikke = merkelig, er det noe galt med ham? 

Liten jente som ofte klatrer høyt i trær og lekeslåss = kjempetøft. 

Liten gutt som ofte sitter og perler og danser = hmmmm..., huffda, han er litt for pinglete. 

Dette er et eksempel på to former for degradering. Den ene er at sysler som regnes som typisk jentete/ kvinnelige blir sett på som dårligere enn sysler som mange regner for å være maskuline. Den andre er at kvinner godt kan velge noe litt utenfor det som har vært tradisjonelt, mens dersom gutter gjør det,  må de risikere å bli møtt med en tvil om de er nok mann/ gutt. 

Kjøpe blå klær til jente = ok

Kjøpe rosa klær til gutt = stakkars barn, han kommer til å bli mobbet. 

Menn som har blitt utsatt for overgrep av kvinner, har inntil nylig blitt møtt med kommentarer som « heldiggris» og « hahahahahahaha, det kunne jo ikke være så ille» , fra andre menn og noen kvinner. 

Hvorfor er du så opptatt av validasjon fra andre med det du driver med?

Livet er ikke en dans på roser for noen av kjønnene, men det du beskriver her er ikke annet enn fillesaker en voksen person bør evne å heve seg over.

Det vil alltid eksistere kvinner og menn som gir nedsettende kommentarer, velkommen til voksenverden.

I Saudi Arabia kjemper kvinner for å kunne ta utdanning, å kjøre uten å måtte ha tilsyn av en mann, og i Norge klages det over dette? Hjelpes, sier jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må bli slutt på denne framstillingen at det bar er kvinner som har problemer her i verden.

Nei vent jeg beklager menns problemer betyr ikke noe. Jeg håper dere kvinner dagelig gjør narr av sønnene deres når de har problemer.

Anonymkode: e5963...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...