Gå til innhold

Vil menn ha likestilling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

44 minutter siden, Modify skrev:

Helt korrekt. Der kvinner tar ansvar for hus, hjem og barn år etter år + egen jobb. Slipper mannfolka unna. Noen menn blir hyllet fordi di tar vare på egne avkom, tar dem med på kino, leker med dem. Hurra, du tar med ditt eget barn på begivenheter , han er en helt. 

Skulle bare mangle, det faktisk barnet ditt! Viser hvor utakknemlige det er å være kvinne.Oioioi han har klippet gresset, OOooG raket det👌👍 Kvinner jobber rævva av seg hele uka.

Ikke no rart at det er flere damer som møter på vegggen, blir syke og uføre. Vi ligger langt foran menn. Vi lever lengre, men er sykere. Mannfolk stryker med i 60-70 åra siden di er for sta til å oppsøke lege, etter å ha levd på kjøtt, pølser og fet saus hele livet. 

Hehe, du høres like bitter og uopplyst ut som enkelte av de kvinnehatende mannfolka her inne. Dette er noe forbannet svada. Faktum er at kvinner, uansett sektor og sivilstatus, velger å jobbe deltid i jobbene sine langt oftere enn menn. Blir vel heller lettere syke og uføre fordi de mangler denne "staheten" til menn, og synes det virker mer behagelig med sykepenger fra staten fremfor å børste av seg støvet og jobbe selv om de har litt vondt her og der. I dag ser jeg også at menn er like flinke til å skifte bleier og stelle med ungene sine som damer er, blandt familie og venner som jeg kjenner i hvertfall.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, dr_zhivago skrev:

Hehe, du høres like bitter og uopplyst ut som enkelte av de kvinnehatende mannfolka her inne. Dette er noe forbannet svada. Faktum er at kvinner, uansett sektor og sivilstatus, velger å jobbe deltid i jobbene sine langt oftere enn menn. Blir vel heller lettere syke og uføre fordi de mangler denne "staheten" til menn, og synes det virker mer behagelig med sykepenger fra staten fremfor å børste av seg støvet og jobbe selv om de har litt vondt her og der. I dag ser jeg også at menn er like flinke til å skifte bleier og stelle med ungene sine som damer er, blandt familie og venner som jeg kjenner i hvertfall.

Er det noe de velger? Virkelig? Eller har hun absolutt ikke noe valg grunnet en mann som ikke kan ta ansvaret for barnet sitt.

Jeg statuerer fakta,flere artikler om dette i Dagbladet/VG for tiden. Det er DU som tydeligvis nærer et hat til kvinner. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Modify skrev:

Er det noe de velger? Virkelig? Eller har hun absolutt ikke noe valg grunnet en mann som ikke kan ta ansvaret for barnet sitt.

Jeg statuerer fakta,flere artikler om dette i Dagbladet/VG for tiden. Det er DU som tydeligvis nærer et hat til kvinner. 

Ja, for artikler i VG og Dagbladet pleier jo å være veldig objektive... Merkelig at du klarer å få det faktum at menn dauer tidligere til å være et resultat av at de er for sta til å gå til legen, samtidig som de visstnok har lekt seg gjennom livet og latt kvinnfolka gjøre all jobbinga...

Jeg nærer ikke noe hat til kvinner, jeg bare synes kjønnsekstremister er utrolig idiotiske. Samme om de er manne- eller kvinnehatere. Dessuten får du skylde på feministene for å ha pisket kvinnfolk ut i full jobb ved hjelp av sosialt press og nedrakking av de som velger å være hjemme med barna. Det byr nemlig på problemer når begge foreldrene skal jobbe 100% og samtidig prøve å oppdra barn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, dr_zhivago skrev:

Ja, for artikler i VG og Dagbladet pleier jo å være veldig objektive... Merkelig at du klarer å få det faktum at menn dauer tidligere til å være et resultat av at de er for sta til å gå til legen, samtidig som de visstnok har lekt seg gjennom livet og latt kvinnfolka gjøre all jobbinga...

Jeg nærer ikke noe hat til kvinner, jeg bare synes kjønnsekstremister er utrolig idiotiske. Samme om de er manne- eller kvinnehatere. Dessuten får du skylde på feministene for å ha pisket kvinnfolk ut i full jobb ved hjelp av sosialt press og nedrakking av de som velger å være hjemme med barna. Det byr nemlig på problemer når begge foreldrene skal jobbe 100% og samtidig prøve å oppdra barn.

Jeg hører virkelig veldig få feminister som rakker ned på kvinner som er hjemme med barn. Dette er en saying blant flere anti-feminister, men jeg har vært omgitt av mange av dem, og har aldri hørt dem si det.

Anonymkode: b48ea...445

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hører virkelig veldig få feminister som rakker ned på kvinner som er hjemme med barn. Dette er en saying blant flere anti-feminister, men jeg har vært omgitt av mange av dem, og har aldri hørt dem si det.

Anonymkode: b48ea...445

Hvem er det som har fremstilt det å være hjemme med barna som kvinneundertrykking om jeg tør spørre? I hvertfall ikke menn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, dr_zhivago skrev:

Ja, for artikler i VG og Dagbladet pleier jo å være veldig objektive... Merkelig at du klarer å få det faktum at menn dauer tidligere til å være et resultat av at de er for sta til å gå til legen, samtidig som de visstnok har lekt seg gjennom livet og latt kvinnfolka gjøre all jobbinga...

Jeg nærer ikke noe hat til kvinner, jeg bare synes kjønnsekstremister er utrolig idiotiske. Samme om de er manne- eller kvinnehatere. Dessuten får du skylde på feministene for å ha pisket kvinnfolk ut i full jobb ved hjelp av sosialt press og nedrakking av de som velger å være hjemme med barna. Det byr nemlig på problemer når begge foreldrene skal jobbe 100% og samtidig prøve å oppdra barn.

VG og Dagbladet kjører nyhetssaker som har rot i virkeligheten. Hva er det som får deg til å tro noe annet?

Sier bare at menn ikke er flink til å ta vare på egen helse, dette er en kjent sak. De må liksom ha en kvinne der til å passe på eget korpus. Sånn har det alltid vært. Forvokste barn.

Det er veldig ofte kvinnen (eller alltid) som må holde seg hjemme med barn, siden de fleste menn er udugelige. 

Vi kan være enige om at jeg sitter med det som menes av allmennheten, så har du rett når det gjelder minoriteten 😃👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, dr_zhivago skrev:

Hvem er det som har fremstilt det å være hjemme med barna som kvinneundertrykking om jeg tør spørre? I hvertfall ikke menn.

Det ER ikke kvinneundertrykking, men hvorfor er det normalen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Modify skrev:

Det ER ikke kvinneundertrykking, men hvorfor er det normalen?

Fordi kvinner flest vil være hjemme med barna, og fordi de har pupper med melk i blandt annet. Det er en fin sak å fôre ungene med når de er små. Og jeg vet ikke hvem du har observert, men de barna fra 0-2 år jeg har sett har vært mest opptatt av å klenge på moren sin når de er i survehumør. Når de blir litt eldre blir de mer avhengig av faren også. Og så vet du, alle de jobbene i samfunnet som krever hardt og slitsomt fysisk arbeid er det som oftest menn som kan, og ønsker, å ta. Det er ingen som hindrer damer i å kjøre lastebil, jobbe på lager, på fiskebåt, eller for den saks skyld i den teknologiske sektoren som krever flere års utdannelse. Likevel er det forsvinnende få damer som velger å gjøre dette. Hvorfor er det normalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, dr_zhivago skrev:

Fordi kvinner flest vil være hjemme med barna, og fordi de har pupper med melk i blandt annet. Det er en fin sak å fôre ungene med når de er små. Og jeg vet ikke hvem du har observert, men de barna fra 0-2 år jeg har sett har vært mest opptatt av å klenge på moren sin når de er i survehumør. Når de blir litt eldre blir de mer avhengig av faren også. Og så vet du, alle de jobbene i samfunnet som krever hardt og slitsomt fysisk arbeid er det som oftest menn som kan, og ønsker, å ta. Det er ingen som hindrer damer i å kjøre lastebil, jobbe på lager, på fiskebåt, eller for den saks skyld i den teknologiske sektoren som krever flere års utdannelse. Likevel er det forsvinnende få damer som velger å gjøre dette. Hvorfor er det normalen?

Er det forsvinnende få damer i den teknologiske sektoren?Her skjønner jeg at jeg har med en lite opplyst mann å gjøre, en mann som lever i steinalderen.

Jeg er en opplyst dame med 3 barn som har noen år på baken. Har sett og hørt venninner, søsken og kolleger som alle har liknende historier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Modify skrev:

Er det forsvinnende få damer i den teknologiske sektoren?Her skjønner jeg at jeg har med en lite opplyst mann å gjøre, en mann som lever i steinalderen.

Jeg er en opplyst dame med 3 barn som har noen år på baken. Har sett og hørt venninner, søsken og kolleger som alle har liknende historier.

Vel, da lurer jeg på hvorfor det er så ekstremt få damer på ingeniørlinjene med unntak av byggingeniør for eksempel? Men klart, det er flere damer her enn i de andre sektorene jeg nevnte, og det vet du også.

Kanskje du og venninnene dine er dårlige til å velge dere egnede mannfolk da? Hvis samtlige lesser alt arbeidet over på kvinnfolket sitt så må jeg si dere har vært flinke til å luke ut de gode, og lagt dere på rygg for de dårlige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: b48ea...445

Men se det, da er vi ikke så uenige tross alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, dr_zhivago skrev:

6 av 10 høyere utdanninger fullføres av kvinner: https://www.ssb.no/utdanning/artikler-og-publikasjoner/6-av-10-hoyere-utdanninger-fullfores-av-kvinner

Og kvinnene har rettighetene på sin side som oftest, vel hva er det du er misfornøyd med da?

6 av 10 er jo en fantastisk prestasjon, med tanke på hva som venter kvinnen hjemme.

Er da vel ikke misfornøyd, jeg skriver igjen og håper det sitter hos deg denne gangen.

ER jo ikke for noe at kvinner ofte har rettighetene på sin side.

Nå skal jeg gjøre meg klar for kvelden . ‘Mann-som-er-veldig-opptatt-av-den-andelen-kvinner-som-ikke-tar-høyere-utdanning-men-som-sikkert-har-fagbrev-selv.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Modify skrev:

6 av 10 er jo en fantastisk prestasjon, med tanke på hva som venter kvinnen hjemme.

Er da vel ikke misfornøyd, jeg skriver igjen og håper det sitter hos deg denne gangen.

ER jo ikke for noe at kvinner ofte har rettighetene på sin side.

Nå skal jeg gjøre meg klar for kvelden . ‘Mann-som-er-veldig-opptatt-av-den-andelen-kvinner-som-ikke-tar-høyere-utdanning-men-som-sikkert-har-fagbrev-selv.

 

Ja, huff. Det er nok veldig hardt å være kvinne;-) Hilsen mann uten fagbrev men med høyere utdanning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS spurte om menn virkelig vil ha likestilling....  Etter å ha lest samtlige kommentarer har han/hun fått få konkrete svar.  Noen skriver om forskjeller i utdanning, andre om fysiske forskjeller osv. osv. 

VIL menn ha likestilling?  Og vil du som er kvinne også ha det?....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, dr_zhivago skrev:

Ja, huff. Det er nok veldig hardt å være kvinne;-) Hilsen mann uten fagbrev men med høyere utdanning.

Absolutt ikke, vi er det sterkere kjønn. Kunne ikke tenkt meg å være mann. 

Som broren min sa etter han var ferdig med avisa.’Noen ganger skammer jeg meg over å være mann’. 

Sikkert fordi dere rævkjører hele verden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Modify skrev:

Absolutt ikke, vi er det sterkere kjønn. Kunne ikke tenkt meg å være mann. 

Som broren min sa etter han var ferdig med avisa.’Noen ganger skammer jeg meg over å være mann’. 

Sikkert fordi dere rævkjører hele verden.

Vil anbefale deg å vurdere folk individuelt ikke dømme utifra kjønn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

29 minutter siden, Zienna skrev:

TS spurte om menn virkelig vil ha likestilling....  Etter å ha lest samtlige kommentarer har han/hun fått få konkrete svar.  Noen skriver om forskjeller i utdanning, andre om fysiske forskjeller osv. osv. 

VIL menn ha likestilling?  Og vil du som er kvinne også ha det?....

Jeg kan kan ikke svare for andre enn meg selv, men JA...selvfølgelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Modify skrev:

Absolutt ikke, vi er det sterkere kjønn. Kunne ikke tenkt meg å være mann. 

Som broren min sa etter han var ferdig med avisa.’Noen ganger skammer jeg meg over å være mann’. 

Sikkert fordi dere rævkjører hele verden.

Det er jo meget spesielt å både være det sterkere kjønn, "run the world" som dere liker å påstå og likevel ha dårligere rettigheter enn menn? "Sterkeste kjønn" du liksom 🤣

Anonymkode: c50a0...3a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Menn og kvinner er ikke komplett forskjellige. De er av samme art: Mennesket.

Anonymkode: 

Vi er komplett forskjellige som mennesker om det hjelper på forståelsen.

Anonymkode: 34650...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, hocane skrev:

Vil anbefale deg å vurdere folk individuelt ikke dømme utifra kjønn.

Må si meg enig med @Modify bare se på utviklingen i verden. Menn Zliter...

Anonymkode: c84e3...43f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...