Gå til innhold

Burde elbil forbys?


Stina234

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at CO2 utslippene er mye mindre inkludert produksjon. 

Svevestøvet er likt. Der er det fart, vekt, og dekk som spiller inn. 

Så har en disse litium batteriene som Ikke er uproblematisk.

Anonymkode: cdd47...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å gud hvor jeg lo av naboen her på freddan. Krøket seg inn i lekebilen sin i full boblejakke. Mens jeg trippet lett over gårdsplassen i bare undiken. Med diesel blir det faktisk varmt i kupeen! Og jeg bestemmer hvor JEG skal stoppe 

Anonymkode: 6e7f0...669

Sannsynligvis en elbil uten forvarming. Tør jeg tippe Citroen C-Zero eller Peugeout Ion?

Med forvarming blir bilen min fortere varm enn dieselen din.

Anonymkode: 94f02...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sannsynligvis en elbil uten forvarming. Tør jeg tippe Citroen C-Zero eller Peugeout Ion?

Med forvarming blir bilen min fortere varm enn dieselen din.

Anonymkode: 94f02...c84

Når du sier en batteribil kan forvarmes, hvorfor er da ikke rutene is/duggfrie etter 2mils kjøring? 

Anonymkode: 95ace...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/14/2019 at 3:41 AM, Stina234 said:

Miljøregnskap og elbil, en politisk fiasko med subsidiering av bilene. Eller har det noe for seg egentlig? 
Har den siste tiden lest to uavhengige rapporter som slakter satsingen på elbil.

 

On 1/14/2019 at 10:42 AM, AnonymBruker said:

Men er produksjon av vanlige biler bedre, da?
Anonymkode: dea7b...9e9

Utvinning av olje eller utvinning av de farlige stoffene i de digre ELbil-batteriene, er blitt nødvendige onder - begge deler.
Produksjon av "andre" biler er således ikke noe bedre, når det finnes en bil-park som så skvises ut til fordel for ELbilene så blir jo miljøregnskapet mye dårligere.

Det riktige ville være å la oljebruken endre seg naturlig over tid.
Biler svekkes, slites og skades helt naturlig, men det er ikke raskt nok for profitt-makerne som står bak denne agendaen.

Uansett biltype, så bør de kunne brukes til de er utslitt.
Med ELbil-maset så presses det frem at disse vrakes eller selges til andre. Hva er miljøgevinsten da???
Det hele er bløff.

Det såkalte grønne skiftet er bare bløff og har ingenting med miljø å gjøre.
Det handler om penger og makt - intet annet, men man narrer selvfølgelig befolkningen til å tro det motsatte.

Fordi makta som styrer det hele, med nasjoner og mennesker som små brikker i et spill - de ønsker ikke å miste inntektene de har på samfunnets business.

Stikkordet er også VEKST.
Vekst er noe som vårt er designet inn av (sentral)bankene og myndighetene. Den ligger gjerne på 2,5% i året.
Sikkert mange som ikke er klar over årsaken til at de hele tiden synes ting blir dyrere.
Man får jo "stadig" lønnsøkning, men pengene blir likevel stadig mindre verdt - rart ikke sant?

Nei, fordi det er sånn det økonomiske systemet er konstruert - sånn at de rike hele tiden får mer (fordi de får pengene først).

Så Elbil trenger ikke forbys, men det burde forbys å styre folks kjøpevaner/kjøpepress med politiske virkemidler, spesielt når det er basert på bløff og løgn om klimaet (ja, klimaet som vi skal skremmes med i nyheter og media døgnet rundt for tiden...).

Lysglimt-Johansen er ikke helt som de andre profittmakerne, fordi han tør faktisk kritisere systemet og makta bak.
Han har en hel videoserie om finans, vekst og makt osv, både på engelsk og norsk.
Ypperlig voksenopplæring.

 

 

 

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...