Gå til innhold

Kunne dere brukt Kari Traa Rose-genser på jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En god del i denne tråden kunne tydeligvis brukt det hvis det byttet navn til tynn ulltrøye for eks, for da er det jo ikke undertøy som noen henger seg veldig opp i. Jeg bruker uniform å jobb så kan ikke bruke de. 

Anonymkode: 5da1f...aa3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, Lill3My skrev:

Ser ikke hvordan det er verre å gå med denne toppen enn en hvilken som helst annnen tynn bomullsgenser. Det er forskjell på ULLUNDERTRØYE og UNDERTØY. En fin ulltrøye sammen med noen nøytrale bukser eller jeans ser jeg ikke noe II vegen med. Selvsagt bør en se an hvordan andre på jobb kler seg og om en skal være formell kledd så nei... Men tror nok mange fint kunne brukt en slik på jobb. Å gå i tights på jobb derimot... Tja, hvis jeg har hjemmekontor en dag så kanskje

Helt enig, må si jeg er overrasket over mange av svarene i tråden, som sammenligner det med å gå med undertøy? Bare fordi det er ullundertøy? Disse er ikke gjennomsiktige, de kan riktignok være formnære om man ikke velger en større størrelse. For meg er dette ullundertøyoverdelen akkurat som en hvilken som helst annen formnær genser, så jeg ser virkelig ikke problemet.


Jeg har sett mange kun gå med denne i ulike offentlige sammenhenger, og har aldri reagert på det. Til og med moren min går med den ulloverdelen offentlig, det er faktisk en av favorittplaggene hennes. Hadde faktisk på meg denne på høyskolen i dag, hadde riktignok en hettejakke over, men det var fordi jeg var kald 😅  Jeg åpnet til og med hettejakken, gud bevare meg, så jeg flashet jo "undertøyet" mitt, fy skamme meg 😉

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kunne jeg ikke. For meg er det kosegenser.

Jobber innfor sikkerhet. 

Anonymkode: 4d169...0a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg personleg ville ikkje det, nei, eg går ikkje i turtøy på jobb. Det er synd, mange av ullundertøyprodusentane lagar ulltrøyer i fin kvalitet, som eg gjerne ville ha gått med om dei ikkje var så turprega. Pierre Robert-trøyene er jo laga for å bruke på jobb, men dei er jo gjennomsiktige, så dei må ein ha noko under eller over om ein skal bruke dei på jobb: eg viser ikkje fram BHen på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent kleskodemessig kunne jeg brukt den, uten tvil. Sjefen bruker sånn stadig vekk. Jeg kunne antagelig gått i fjellreven bukse, genser som dette og tursko hver dag uten at noen hadde hevet et øyelokk. Men jeg gjør det aldri; går i turklær som dette nesten hele tiden på fritiden så føler for å se litt annerledes ut på jobb. :)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i barnehage, og bruker det når det er kaldt ute. Underdelen derimot, den tas av når kjeledressen skal av. Tasser ikke rundt på jobb i stillongs, men overdelen er da vitterlig bare en tynn ullgenser 🙄

Anonymkode: 52775...ba7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overdelen ja. Bruker den både på jobb og skole. Jobber stort sett på kontor, men har ikke noen kleskode da jeg ikke jobber med kundekontakt

Anonymkode: 74ada...d91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av denne typen:

https://www.getinspired.no/kari-traa-rose-h-z-naval?gclid=EAIaIQobChMI2N2EtM7r3wIVDaqaCh38pAxKEAQYASABEgJVcfD_BwE

Kunne dere brukt en slik genser på jobb (uten noe over) eller blir det litt... rart?

Anonymkode: 16630...216

Har brukt det på jobb, hvem bryr seg. 

Anonymkode: e7f59...4f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går med ullundertøy og turbukse en dag hver uke, har nemlig uteskole, og da er det varme og praktiske klær som gjelder. Ellers i uka går det også i ull - men da i form av gensere i tynn merinoull etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for meg er det ullundertøy. Går greit å bruke på hytta, på tur eller hjemme. En kollega gikk med den på jobb en gang. Synes ikke det var helt passende 

Anonymkode: f0c7b...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på barneskole og kunne aldri falt meg inn å gå i bare undertrøye eller ullstillongs på jobb.  Jeg liker å føle meg velkledd på jobb.  Det finnes fine ullgensere man kan bruke når det er kaldt.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri. Jobber på kontor, og kleskoden er uformell. Men kunne aldri gått i den på jobb. 

Anonymkode: df2de...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2019 den 15.32, Muscae skrev:

Ser det er flere her som jobber i barnehage som svarer at de kan bruke dem på jobb. Hva synes dere foreldrene om det da? Ville du reagert om du traff en ansatt i barnehagen med ulltrøye? 

Nei, hadde på ingen måte reagert på det :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, jeg synes ikke det er fint. Dessuten passer det best hjemme, på hytta og til trening. Men jeg har skjønt at ikke alle er enig med meg. Så selv om det hadde passert i min type jobb, så hadde jeg ikke hatt det på meg om jeg så fikk det gratis. Men jeg bruker gjerne ull som ser bra ut! 

Anonymkode: c0895...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siv Jensen satt i forhandlinger på et hotell og det var en situasjon hvor behagelige klær er greit. Jeg jobber på kontor og ville aldri brukt ullundertøy på den måten. Men jeg har ull/silke topper som jeg kan ha under dressjakker. 

Anonymkode: 69073...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som advokatfullmektig. Tror partnerne hadde fått kaffen i vrangstrupen hvis noen hadde kommet med noe sånt😂

Anonymkode: 86c3b...38b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...