Gå til innhold

Undersøkelse spedbarn mindre alvorlig enn antatt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, skal holde det litt kort da jeg er midt oppi det hele akkurat nå. Har noen vært igjennom store, omfattende, krevende etc undersøkelser av babyen sin 0-3 måneder (da babyen min er der, men gjerne senere også i spedbarnstiden)?

Babyen min har noen sprell med armene og rykker litt til av og til, virrer mye med hodet. Jeg har følt noe ikke stemmer med babyen uten å kunne sette fingeren på det da babyen ser helt fin ut og og barnelege som skrev oss ut etter fødsel sa alt var fint og fastlegen senere har sett på bevegelsene og sier «ikke bekymre deg». «Du er førstegangsmor og det er typisk å være hysterisk for omtrent alt» får jeg høre. Baby sover og spiser godt, bra med bleier og som regel i godt humør. Fester blikk, smiler og klarer å holde hodet litt uten støtte.

Så kom det et lite anfall. Hodet snur seg til høyre og øynene går opp mot hodet og blir «fjerne» i blikket, stiv i kropp. Varer maks 1minutt. Så er baby tilbake. Endte med å dra til legevakt og ble lagt inn. Alt mulig av prøver tas. De virker ikke positive alle disse legene. MR, EEG, spinalprøver, masse blodprøver, osv tas så vi venter på svar. De snakker ikke om epilepsi enda sier de, det var jo det første jeg tenkte.

så jeg lurer: har noen vært i situasjon det det hele ser mørkt ut og det har endt bra? Trenger solskinnshistorier nå for å holde meg oppe. Trenger ikke være likt min historie, men noe som virket mørkt som viste seg å være «feil»...

Takk!

Anonymkode: 7c021...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min fikk feberkramper (med lav feber) da han var 5 mnd. Ble undersøkt nøye, og de fant ikke noe. Aldri sett noen flere feberkramper eller epilepsisnfall. Han er 8 år nå, frisk og rask. Anfallet han fikk minnet mer om epilepsi enn typiske feberkramper med fråding. Jeg jobber med barn med epilepsi, og ser mye anfall på jobben. Sønnen min fikk et serieanfall med stivt blikk og ut med armene i 1 sekund, så normal igjen. Dette gjentok seg ca 15 ganger, med et par sekunders pause mellom hver. Hvor mange anfall har babyen din hatt?

Anonymkode: 90745...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinalprøve på en liten baby😨😨 Stakkars liten. Hvis det er epilepsi eller noe annet som framkaller anfall, så har legen sagt de ikke kan diagnostisere noe nå. Da må du bare slappe av med det så lenge. Babyen min blir også fjern i blikket og ruller med øynene når hun holder på å sovne eller er i melkekoma. Kan også bli stiv når hun gråter pga luft i magen.

Anonymkode: aecf8...661

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte kan legen virke kald, men dette er fordi de ikke ønsker å gi falske forhåpninger. Det er bare å smøre seg med tålmodighet. Håper alt står til med den lille ❤️ og mange klemmer til dere. 

Anonymkode: 5cb49...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hadde mye sitringer og det virket som han "falt ut" og ble helt apatisk og lå å stirret på samme sted, ble liksom satt på pause. Fikk beskjed om at det var nervesystemet som var umodent og at det ville gå seg til. Han er nå snart 12 uker og det har gått seg til, kan fortsatt ha sitringer men det kommer nå kun hvis han er "sint". 

Nå sier ikke jeg at det ikke feiler din baby noe, men når baby er så ung så er det mye som skal falle på plass og vokse. Følg instinktene dine hvis det fortsetter, de kan jo ikke fortsette å ta prøver på prøver av barnet hvis alt ser bra ut, men du kjenner baby best så observer den i hverdagen og forsøk å filme det når episodene kommer 😊 lykke til med alt ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...