Gå til innhold

Hvor gammel ble din hund av stor rase/blanding? Hvordan var alderdommen?


Khloe P.T

Anbefalte innlegg

Min store blandingshund begynner å bli godt voksen. Jeg håper selvsagt jeg skal få beholde han lengst mulig, han er 11 år nå og enda frisk og rask og leken.  Hvor gammel ble deres hunder? Og hvordan var alderdommen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jämthunden min ble 13. Han var frisk som en fisk helt til de siste 4-5 månedene. Masse lek og tull, lange turer til fots og på ski, mye livsglede og kos. Ca 4 måneder før hunden døde observerte jeg at han hadde blitt litt redusert de siste ukene, og jeg forsto hvilken vei det gikk. I nært samarbeid med veterinær holdt vi øye med situasjonen. Etter en stund fikk han en infeksjon som ikke gikk over. Det ble en belastning som ble for stor for indre organer, og da måtte han avlives. 

 

Anonymkode: 03bca...c5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en schæfer som ble 19 år. Hun var relativt frisk frem til vi avlivet. Litt stiv. Fikk akutt nyresvikt, så valgte å avlive i stedet for å begynne med alskens medisiner. Hun levde et lykkelig liv, velger jeg å tro

Anonymkode: 26caa...3d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en schæfer som ble 19 år. Hun var relativt frisk frem til vi avlivet. Litt stiv. Fikk akutt nyresvikt, så valgte å avlive i stedet for å begynne med alskens medisiner. Hun levde et lykkelig liv, velger jeg å tro

Anonymkode: 26caa...3d2

Så godt å høre at der er mulig å oppnå en så høy alder - og fremdeles ha god livskvalitet! Støtter din avgjørelse om å la han få slippe når tiden var der.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke flere som har hatt hunder til de ble gamle? 🦍🐶🐕🐩😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er bare litt over ett år gammel, men på fb-gruppa til rasen var det nylig en som døde, den ble 24,5 år. Vet at rasen kan bli gammel, men neppe så mange som blir så gammel.

Ser nå at du snakker om store raser, dette var en mellomstor rase.

 

Anonymkode: e0b42...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min er bare litt over ett år gammel, men på fb-gruppa til rasen var det nylig en som døde, den ble 24,5 år. Vet at rasen kan bli gammel, men neppe så mange som blir så gammel.

Ser nå at du snakker om store raser, dette var en mellomstor rase.

 

Anonymkode: e0b42...6e8

Wow!! 24 år er jo fantastisk, liten eller stor ❤️ Jeg elsker å høre om hunder som lever godt og lenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Min er bare litt over ett år gammel, men på fb-gruppa til rasen var det nylig en som døde, den ble 24,5 år. Vet at rasen kan bli gammel, men neppe så mange som blir så gammel.

Ser nå at du snakker om store raser, dette var en mellomstor rase.

 

Anonymkode: e0b42...6e8

Hvilken rase?

Anonymkode: a7a08...4c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hund som er straks 8 år bare, men jeg håper jeg får beholde henne i 8 til. Har hørt om enkelte av rasen som blir 17 år, men det hører til sjeldenhetene. 13-14-15 er vel normalen.

Merker ikke noen forandring på hunden nå og for f.eks 6 år siden. Nå som hun blir 8 neste måned, er hun for "senior" å regne i hundeår. Hun har ingen helseproblemer (annet enn tannstein som fjernes en gang årlig), er ikke tregere enn før, spiser som før, oppmerksom som før. Håper hun holder seg sprek til langt oppi årene, for vi bor i tredje etasje uten heis, så det blir en del trappegåing pr dag...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skriver dere ikke rase? 

Hunden til mamma er 14 år, blanding mellom boarder collie og engelsk setter. Blitt litt tynnere, hører dårlig og dårlig balanse, men fortsatt ganske fart i han til tross for alderen 😍

Anonymkode: 754ad...bcc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår storpuddel ble 15 år.  Da fikk hun slag. Hun var frisk og rask til hun var 12-13 år,  men etter det mistet hun gradvis hørsel, hun fikk dårligere syn og ble stivere i kroppen.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ble 9 år. Måtte avlive han pga kreft. Bullmastiff. 

Anonymkode: d333a...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han ble 9 år. Måtte avlive han pga kreft. Bullmastiff. 

Anonymkode: d333a...fbc

Det var trist, han ble jo ikke så gammel 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 11 år gammel flat coated retriever tispe. Fortsatt glad og fornøyd, og styrer på akkurat som hun selv vil hehe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rottweiler, døde da han var 9 år gammel av hjertesvikt. Hjertesvikt kom antageligvis pga medisiner han fikk på grunn av annen sykdom, type infeksjon. Var overvektig og siste halvt år ved ganske dårlig helse, gikk som sagt på flere medisiner. Fin hund før det, før sykdomen. Hadde ikke hoftedysplasi. ❤️ 

Anonymkode: 67fb7...8db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2019 den 19.59, AnonymBruker skrev:

Border *🤣

Anonymkode: 754ad...bcc

Begynte å lure på om hunden var litt usikker selv. 🤣

Anonymkode: accb9...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min farfars border collie ble nesten 18 år gammel. Besteforeldrene til min nålevende hund er 11 år og 13 år. 

Anonymkode: 4560e...61f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...