Gå til innhold

Driter i det sosiale på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og. Driter i det sosiale på studiet og. Prøvd å snakke med flere, men ingen av dem er folk jeg kan bli god venn med. Da bruker jeg heller tid på venner, familie og kjæreste.

Anonymkode: 7be5d...5a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg og. Driter i det sosiale på studiet og. Prøvd å snakke med flere, men ingen av dem er folk jeg kan bli god venn med. Da bruker jeg heller tid på venner, familie og kjæreste.

Anonymkode: 7be5d...5a0

Når du studerer bør du fokusere 100% på det som første valget. Nok av de som fester og drikker bort studiene sine å gjør det dårlig.

Anonymkode: f4ea5...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Så godt å lese at vi er flere som ikke har noen opplevelse av å sosialisere med jobben. Jeg er egentlig helt satt ut av hvilke krav enkelte stiller sosial på jobb og hvor lite ansvar andre tar for å sikre seg et sosialt liv utenfor jobb... Og så tramper de inn på jobb og krever å bli underholdt når de finner det for godt, uavhengig av hvilken tid det er på døgnet. 

Jeg er helt enig med deg, ts. Jeg jobber for å tjene penger, ikke for å sosialisere. Det kan jeg gjøre på fritiden med folk jeg faktisk bryr meg om ❤️ 

Anonymkode: 06bb6...f01

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det er så mange issues her inne! Jeg er helt sjokkert hvilke tema som kommer opp. En kan ikke fortsette å være her!

Jeg er vanlig naturlig sosial. Jeg pulverisere ikke behovet for å ta en medbrakt kaffe ved kaffemaskinen av og til, men det å ta en kaffe før og etter lunsj, er litt mye i en vanlig arbeidsdag. Men jeg er sånn som regel får god kjemi med noen som sitter i nærheten av meg, ofte de som kan le litt, ikke tar alt så alvorlig, uten at jeg tenker at det er potensiale for vennskap eller noe mer, bare noen en kan tøyse litt med, kalles lett pauseaktivitet. Det har skjedd på de fleste arbeidsplasser jeg har vært. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morsomt at denne tråden startet før pandemien og dras opp igjen nå. Skulle vært interessant å vite om det har blitt mindre press på det sosiale når flere har hjemmekontor? Eller blir det enda mer forventning om at man stiller opp når det er noe?

Anonymkode: db740...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidslivet er jo ikke sosialt, så forstår hva du mener.

Jobb handler kun om penger....tall....helst tall som er i pluss. Inget annet.

Vi er slaver for pengene, uten penger er du ingenting dessverre.

Anonymkode: 809f4...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slapp av de er sikkert glade for å slippe deg.

Anonymkode: 9c805...303

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.1.2019 den 12.58):

Hva vet du om det sosiale livet jeg har utenom jobben?

Anonymkode: 184dc...327

Man kan jo trekke konklusjoner ut ifra dine uttalelser og holdninger...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen på jobb jeg har noe til felles med, men vi kommer jo overens, og jeg syns det er viktig å ha en god tone med sine kolleger. Trenger ikke ha masse å gjøre med de på privaten heller. Men skader det å bli med på en fredagspils eller sommerfest av og til? 

Jeg blir ofte med, men ikke hver gang. Når de drar på ski-weekend til Hemsedal f.eks, det blir for mye for meg. Men flott for de som liker det, sånn at det finnes ulike ting å delta på :) 

Litt kjipt å bare nekte å ha noe med kolleger å gjøre, syns det er litt spesielt. Kanskje lærer man noe nytt, kanskje får du en ny venn, eller kanskje bare ser du at man kan ha en hyggelig samtale med noen uten at det trenger være så seriøst og jobbsnakk. 

Hva du deler av privatlivet ditt er opp til deg. 

Anonymkode: 66ce5...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.1.2019 den 21.01):

Er så gøy med kollegaer som tror man automatisk skal henge sammen utenfor jobb bare pga man jobber sammen. 🙂 

Trist med de som ikke ha noe annet utenfor jobben.

Etter jeg ble eldre så jeg hvor viktig det var å sette grenser, bruke tiden riktig. Jobb for meg er tiden jeg er på jobb, når jeg går ut av døren er jobben slutt. Vi bor i norge, det er ikke et sosialt land med sosial kultur.

Anonymkode: f4ea5...4e5

Jeg jobber også en plass der kollega har større behov for å finne på noe sammen etter arbeidstid enn meg. Jeg er den som kommer med mest unnskyldninger at jeg ikke kan.

Jeg er en meget sosial dame på fritiden med venner og familie og har dermed ikke det samme behovet som mine kollega. De omgås neste bare andre i samme bransje. Jeg savner litt koronatiden  da vi slapp å være sosiale med kollega etter arbeidstid 😆

Anonymkode: dcc82...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg jobber også en plass der kollega har større behov for å finne på noe sammen etter arbeidstid enn meg. Jeg er den som kommer med mest unnskyldninger at jeg ikke kan.

Jeg er en meget sosial dame på fritiden med venner og familie og har dermed ikke det samme behovet som mine kollega. De omgås neste bare andre i samme bransje. Jeg savner litt koronatiden  da vi slapp å være sosiale med kollega etter arbeidstid 😆

Anonymkode: dcc82...2c4

Feilen er jo at det kalles sosialt. Å finne på noe med en kollega etter arbeid betyr ikke at det er noe man får sosialt utbytte av, det er som regel tvangen som gjør at folk deltar. De tørr ikke si nei, selv har jeg sagt fra tydelig at å delta på ting som arrangeres på fritiden er helt uaktuelt.

En kollega er et menneske man møter fordi man jobber sammen, da vil det alltid være forskjellig kjemi. Det blir også veldig slitsomt å ha jobben på fritiden synes jeg, det er tidkrevende nok som det er. Variasjon er viktig, derfor stenger jeg jobben ute etter den er over.

Jeg er glad i å omgås mennesker, men velger selv hvem det skal være. Når det skal skje.

Anonymkode: 809f4...88e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare sjekke om det var meg som startet denne tråden... Var noe kjent.

Anonymkode: 184dc...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår deg godt. Jobb i dag skal liksom være så mye mer enn å gjøre det man faktisk er der for. Jeg gidder heller ikke engasjere meg noe utover de oppgavne jeg skal utføre, det holder lenge.

Anonymkode: cb10c...1f1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det var det..

Anonymkode: 184dc...327

Hei! 😄 Hvordan går det med det sosiale nå da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (27 minutter siden):

Hei! 😄 Hvordan går det med det sosiale nå da? 

Er ikke noe mer sosial nå. Samme arbeidsplass.

Anonymkode: 184dc...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er ikke noe mer sosial nå. Samme arbeidsplass.

Anonymkode: 184dc...327

Okei, men håper det går bra hvertfall, å at de har gjort seg mer vannt til at du liker å være litt ifre 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Må bare sjekke om det var meg som startet denne tråden... Var noe kjent.

Anonymkode: 184dc...327

 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, det var det..

Anonymkode: 184dc...327

Hvordan står det til med deg i dag da? :) Med arbeidslivet.

Anonymkode: 809f4...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

 

Hvordan står det til med deg i dag da? :) Med arbeidslivet.

Anonymkode: 809f4...88e

Er i fast jobb på samme arbeidsplass, men er ikke noe sosial med kollegene etter jobb. Dessverre er jobben veldig sosial.

Har vært der i snart åtte år, og allerede da jeg skrev dette innlegget var jeg litt mett på hele arbeidsplassen. Blir veldig sliten av at man må være så på.

Skulle ha slutta der etter de to første årene. Det var så lenge jeg trivdes der.

Anonymkode: 184dc...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er i fast jobb på samme arbeidsplass, men er ikke noe sosial med kollegene etter jobb. Dessverre er jobben veldig sosial.

Har vært der i snart åtte år, og allerede da jeg skrev dette innlegget var jeg litt mett på hele arbeidsplassen. Blir veldig sliten av at man må være så på.

Skulle ha slutta der etter de to første årene. Det var så lenge jeg trivdes der.

Anonymkode: 184dc...327

Hvilket yrke har du?

Hva mener du med at jobben er sosial, dere omgås vel helt vanlig på jobb med litt tåkeprat?

Du kan jo søke på andre jobber.

Anonymkode: 809f4...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...