Gå til innhold

Noen som har noen seriøse tips til hvordan man kan få lenger hår?


Gjest Kjærlighetsbarn98

Anbefalte innlegg

Gjest Kjærlighetsbarn98

Jeg har hørt mye om hårprodukter, håroljer, at det hjelper å massere hodebunnen osv osv. Men hjelper faktisk dette? Har dere noe konkret som har fungert for dere slik at håret vokser fortere?

Jeg bruker ikke rettetang eller andre varmeprodukter

Tips mottas med takk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det første jeg ville gjort, var å passe på at nivået av B-vitaminer er høyt nok. Hvis det er lavt, kan du ta tilskudd.

Jeg ville også kjøpt MSM-tilskudd. Tilskuddet kjøpes på helsekost, og gir tykkere, sunnere og raskere voksende hår.

Ellers er et sunt kosthold viktig. Du burde også ta hårkus en gang i uka ca, og passe godt på håret slik at det ikke blir slitt i tuppene. Lykke til!

Anonymkode: 74f92...a27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det første jeg ville gjort, var å passe på at nivået av B-vitaminer er høyt nok. Hvis det er lavt, kan du ta tilskudd.

Jeg ville også kjøpt MSM-tilskudd. Tilskuddet kjøpes på helsekost, og gir tykkere, sunnere og raskere voksende hår.

Ellers er et sunt kosthold viktig. Du burde også ta hårkus en gang i uka ca, og passe godt på håret slik at det ikke blir slitt i tuppene. Lykke til!

Anonymkode: 74f92...a27

Tusen takk 😊

Kan jeg spørre hva MSM er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 said:

Tusen takk 😊

Kan jeg spørre hva MSM er?

https://sunkost.no/produkter/kosttilskudd/ren-msm-pulver/

Anonymkode: 74f92...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret mitt detter bare av og jeg mister masse hår. Jeg er så stressa hele tiden så tror det er derfor men jeg vet ikke. Har så mye indre uro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil du ha lengre hår så lar du det gro ikke akkurat verre enn det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har vel naturlig kortere hårsyklus enn andre, det vil si at hårstrående faller ut etter en viss tid, slik at håret aldri blir ordentlig langt. 

Jeg har aldri klart å få virkelig langt hår, selv om jeg har spart. Håret mitt har vært helt greit sunt, har verken brukt varmebehandling eller farging, likevel stopper det midt på brystet og blir ikke lengre. Det er heller ingen kvinner på min mors side som får spesielt langt hår, i så fall blir det fryktelig tynt og pistrete i tuppene. Da er det heller ikke særlig pent.

Mitt råd er å akseptere den lengden som ser sunnest og friskest ut på akkurat ditt hår. 

Anonymkode: a648f...fde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Aragorn ll Elessar said:

Vil du ha lengre hår så lar du det gro ikke akkurat verre enn det.

Det er ingenting du kan gjøre for å få håret til å gro fortere. Du kan derimot prøve å beskytte det mot slitasje, så du slipper å klippe så mye/ofte av tuppene for å holde håret pent.

Anonymkode: c9884...32a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ingenting du kan gjøre for å få håret til å gro fortere. Du kan derimot prøve å beskytte det mot slitasje, så du slipper å klippe så mye/ofte av tuppene for å holde håret pent.

Anonymkode: c9884...32a

Hva er det du tror jeg skrev ?

Dette har ingenting å gjøre med det jeg skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sofie Elise hadde et innlegg om det her for noen uker siden, der fikk hun masse tips i kommentarfeltet. 

FAST sjampoen og Biotin tilskudd og såkalt hestevitaminer skal gjøre susen 

Anonymkode: 2d9c4...e65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har langt hår som gror som gress. Det blir litt tørrere og tynnere hvis jeg jeg spiser (veldig) dårlig over tid. Men i det store og hele, lever det sitt eget liv lite påvirket av hva jeg gjør og ikke gjør. Tror helst det er genetisk..

Anonymkode: 1c51b...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunt kosthold og pass på å få i deg nok b vitamin. Men ikke alle kan gro veldig langt hår. Håret mitt stopper når det er kommet til puppene og vokser ikke mer

Ikke sløs penger på tulleprodukter. Hårpiller og alt som liksom gjør håret tykkere og lengere. Bare hombug

Anonymkode: 3bf7d...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håret vokser jo i ca samme tempo hele tiden, men det er tuppene som kan være problemet for noen. Hvis de blir skada og tørr så kan de knekke av, og da blir ikke håret lengre, men håret vokser jo ut enda - det bare vises ikke for alle. Siden tuppene slites av. 

Sånn generelt er sunt kosthold en fordel, og å være forsiktig med håret. Børst håret forsiktig, aldri vær for røff. Bruk hårmaske nå og da. Osv. Noen må stusse regelmessig, mens andre ikke trenger det, er individuelt. Men hvis du sliter med slitte tupper uansett kan det være lurt å stusse hver 3. måned. 

Håret vokser uansett, men pass på at tuppene har det fint, så blir det lengre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, s0la skrev:

Håret vokser jo i ca samme tempo hele tiden, men det er tuppene som kan være problemet for noen. Hvis de blir skada og tørr så kan de knekke av, og da blir ikke håret lengre, men håret vokser jo ut enda - det bare vises ikke for alle. Siden tuppene slites av. 

Sånn generelt er sunt kosthold en fordel, og å være forsiktig med håret. Børst håret forsiktig, aldri vær for røff. Bruk hårmaske nå og da. Osv. Noen må stusse regelmessig, mens andre ikke trenger det, er individuelt. Men hvis du sliter med slitte tupper uansett kan det være lurt å stusse hver 3. måned. 

Håret vokser uansett, men pass på at tuppene har det fint, så blir det lengre. 

Ja håret vokser men det blir ikke langt hos alle.  Det er sikkert 5-6 år siden jeg klippet meg kort men håret mitt blir aldri lengre enn til litt over kragebeina.  Det detter rett og slett av før det kan bli langt.  Sparer jeg for lenge blir det bare noen få tynne fjoner igjen nederst.  Slik har det vært hele livet.  Har aldri greid å få langt hår.  det nærmeste var da jeg var gravid. Da ble det litt lengre enn normalt og var litt tykkere. Jeg stusser håret mitt selv ca 3 hver måned.  Det tar meg 3 min, det er så tynt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2019 den 15.48, Zaga skrev:

Håret mitt detter bare av og jeg mister masse hår. Jeg er så stressa hele tiden så tror det er derfor men jeg vet ikke. Har så mye indre uro.

Jeg mistet veldig mye hår de siste månedene pga stress, lite søvn, ikke nok næring ( spiser nesten ingenting når jeg stresser). Frisøren min har anbefalt å prøve ut serie fra Davines, shampoo og serum mot håravfall. Dette er en behandling og skal ikke brukes lengre enn 3 uker. Jeg merket forskjell etter 1 uke allerede. Jeg ble ikke kvitt problemet helt men håravfallet ble veldig redusert plus at jeg har begynt effektivt med Multi vitamin, Biotin. Minus i det hele var prisklasse for disse produktene for tilsammen har jeg betalt litt over 800kr for både shampoo og serum 😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisøren min anbefalte meg å kjøpe Priorin tabletter på apoteket, ha jevnlig olje i tuppene og å klippe det 0,5-1cm hver 8 uke. Så ville jeg få best mulig resultat. Men jeg innbiller meg likevel at håret mitt stopper på en viss lengde uansett... men skader ikke å prøve! 

Endret av Zenhouse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...