Gå til innhold

Noen som har noen seriøse tips til hvordan man kan få lenger hår?


Gjest Kjærlighetsbarn98

Anbefalte innlegg

Tid. Det er det beste tipset. Sett opp håret hver dag i ett halvt års tid, så vil du ikke merke det vokser. Ta vare på det, beskytt det mot kulde og sol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kosthold er viktigere enn ytre behandling. Ytre behandling er i beste fall forebyggende for ytterligere slitasje og gjør ikke kvaliteten på det håret du har bedre i seg selv. Nok B-vitamin og variert og nok mat er viktig. Jeg er eks-anorektiker og håret døde seriøst nesten i en periode da jeg spiste lite og ensidig. Det er bra igjen nå, men nå spiser jeg mye, variert og med fokus på mat med mye næring. 

Hva du ellers kan gjøre: 

- bruk så lite produkter og varmebehandling som mye. 

- bruk lue/hette for å beskytte hår mot kaldt vær

- unngå å vaske håret for ofte. Når du har mulighet og f. eks. ikke skal noe spesielt: gå gjerne med fett hår. Naturlig fett er bra for håret. 

- Unngå å kjemme håret for mye

- stuss jevnlig

Anonymkode: 1338e...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å klipp/stuss håret, kun hvis det virkelig er nødvendig. Unngå heller unødvendig slitasje på håret, slik som rettetang/føning, vær forsiktig når man børster og sett opp håret så det ikke alltid gnis mot rygg, jakker, krager, sekker, vesker etc..

Utrolig mange stusser for ofte og for mye og klipper rett og slett vekk tilveksten. Ergo tror de at de har hår som ikke vokser eller vokser veldig sakte. Man skulle tro folk skjønte at klipper du håret, så klipper du vekk lengden...

Anonymkode: 1208e...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...