Gå til innhold

Sorg når andre føler glede


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da var det enda ei venninne som annonserte sin graviditet, og denne gangen en veldig nær venninne. Jeg er så lei av å ikke kunne føle samme glede som andre gjør på hennes vegne, jeg blir selvfølgelig glad for henne og gratulerer. Men innvendig så vil jeg bare kaste opp og gråte meg tom.... og jeg vet det er egoistisk, men allikevel klarer jeg ikke å styre mine følelser. 

Imorgen er det samling med oss jentene og jeg kjenner på meg at det er for sårt å skulle delta når all snakk Og fokus vil ligge rundt min venninnes graviditet.

 

Noen andre som opplever det slik og har noen gode tips?

 

 

Anonymkode: 3bac7...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke egoistisk at du er lei deg på egne vegne. Fint for din venninne, men klart dette blir en påminner på hva du selv savner. Ikke vær så streng med deg selv, og la deg få være lei deg. Hun ville nok forstått det 

Anonymkode: 0cf21...702

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg skjønner deg godt. Jeg holder meg unna sånne tilstelninger fordi det minner meg kraftig om savnet jeg har. Det er hardt og du kan forklare det til vennina di. Jeg hadde skjønt det, men ikke sikkert en som ikke erfarer det gjør det. Anyways try og lykke til ❤️ Det blir nok din tid også. Vær tålmodig❤️

Anonymkode: 5eef2...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit å føle både glede for hennes del og sorg for din egen del samtidig, ikke glem det. Det er hverken henne eller babyen du er sint på/lei deg for, men situasjonen du selv er i. Vi er mange som skjønner nøyaktig hvordan du har det, men dessverre er det noe som er vanskelig å forstå når man ikke har vært der selv.

Nå er nyheten veldig fersk, og såret ekstra åpent. Fake på deg en grunn for å ikke dra i morgen, og la venninnene få utløp for sine  første tanker uten deg. Det kommer til å roe seg, og du blir mer vant til tanken. Om du vil være åpen mot venninnene dine er opp til deg, men hvis dere er veldig nære er det kanskje ikke så dumt å gi et lite innblikk. 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære TS!

Jeg har ikke så mange tips til deg, men kan kanskje trøste deg med at jeg er i akkurat samme situasjon. Du beskriver det så godt, man har lyst til både å spy og gråte - så kommer den dårlige samvittigheten for at man føler det sånn 🙄 

Jeg vurderer å bare være helt ærlig på det, for jeg føler meg bare enda verre når jeg prøver å fake glede osv. Tar meg selv i å finne på unnskyldninger for å ikke treffes o.l, og så får jeg enda mer dårlig samvittighet etterpå...

Men alle som har vært i denne situasjonen vil forstå. Det er liksom som å sitte å se på at «alle andre» får oppfylt det største ønsket man har i hele verden, uten å vite når/om man vil få til det samme selv....

krysser fingrene for at det er din tur snart og sender deg gode tanker ❤️ Vi er flere i samme båt!

Anonymkode: 25646...5de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet de at dere strever? Hvis ikke ville jeg absolutt sagt det :)

Anonymkode: fd896...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...