Gå til innhold

Samsoving, nivå; sove oppå deg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja her samsoves det. Men den lille vil ikke ligge ved siden av meg, men OPPÅ meg, noe som forøvrig går helt fint da jeg sover alene og har sengen inntill veggen og har tettet igjen glipper. Det er kjempekoselig, men slitsomt da vi to blir kjempevarme. Flere som sover sånn om natta, og til dere med lang erfaring: hvor lenge sov dere sånn?

Anonymkode: d9022...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt til jeg ble høygravid med nr 3. Da måtte han rett og slett akseptere å ligge ved siden av 🤣 heiv han over på eget rom fra 1 år men kommer stadig inn til oss i løpet av natten(2 år nå). 

Anonymkode: 57b8c...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt ikke anbefalt mtp krybbedød hvis du lar ungen sove på magen..

 

Kan spedbarnet sove på mors bryst mens mor sover?

Det er ikke trygt å la spedbarnet sove i mageleie på mors (eller fars) bryst mens hun (han) sover. Den økte risikoen for krybbedød som oppstår når spedbarn sover på magen, gjelder også i denne situasjonen.

 

https://www.lub.no/tema/forebygging/samsoving-en-risikofaktor

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi måtte det de første 3 mnd. Ellers ble det ikke noe søvn på babyen. Jeg la henne med føttene/knærne i madrassen og overkroppen Ove magen/brystet mitt. Og lå stille som en pinne. Likte det ikke. Men det var eneste mulighet. 

Gjør det innimellom nå også (8 mnd). Hvis hun er syk, sliten, slått seg etc. Da får hun ikke sove på annen måte. 

Anonymkode: 4b349...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å la baby ligge tett inntil deg i senga (kan du amme baby liggende på siden?), og når babyen har sovnet forsøke å rulle forsiktig bort fra han/henne?

Ikke sikkert det lar seg gjøre, men verdt et forsøk? Jeg har hatt min i senga helt fra starten og gjør det på denne måten.

Anonymkode: e649a...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å la baby ligge tett inntil deg i senga (kan du amme baby liggende på siden?), og når babyen har sovnet forsøke å rulle forsiktig bort fra han/henne?

Ikke sikkert det lar seg gjøre, men verdt et forsøk? Jeg har hatt min i senga helt fra starten og gjør det på denne måten.

Anonymkode: e649a...b56

Funket ikke her Desverre. Hun våknet med en gang hun traff madrassen. 

Det var relativt hett med 30 grader i sommer! 

Anonymkode: 4b349...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte gjøre det i ca 2 mnd. Ikke ideelt eller ønsket, men helt nødvendig for at vi. Skulle sove.

Han gulpet enormt hvis han lå flatt

Anonymkode: 552c7...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, addict said:

Det er absolutt ikke anbefalt mtp krybbedød hvis du lar ungen sove på magen..

 

Kan spedbarnet sove på mors bryst mens mor sover?

Det er ikke trygt å la spedbarnet sove i mageleie på mors (eller fars) bryst mens hun (han) sover. Den økte risikoen for krybbedød som oppstår når spedbarn sover på magen, gjelder også i denne situasjonen.

 

https://www.lub.no/tema/forebygging/samsoving-en-risikofaktor

 

Det er ikke sikkert TS sitt barn er spebarn da. Her sover snart 2-åringen ofte oppå meg, men han gjorde ikke det da han var baby.

Anonymkode: 166b9...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, addict said:

Det er absolutt ikke anbefalt mtp krybbedød hvis du lar ungen sove på magen..

 

Kan spedbarnet sove på mors bryst mens mor sover?

Det er ikke trygt å la spedbarnet sove i mageleie på mors (eller fars) bryst mens hun (han) sover. Den økte risikoen for krybbedød som oppstår når spedbarn sover på magen, gjelder også i denne situasjonen.

 

https://www.lub.no/tema/forebygging/samsoving-en-risikofaktor

 

Min sover på meg, men ikke mage mot mage mens jeg sover. Da blir det på siden eller i armkroken, men fortsatt på meg. Skulle ønske vi klarte å få det til anderledes 

Anonymkode: 0210c...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...