Gå til innhold
AnonymBruker

Min mann venter barn med en annen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
On 1/15/2019 at 7:16 AM, O.G. said:

TS tar tilbake en fyr som venter barn med en annen dame, noe som vil gjøre livet hennes vanskeligere og jeg og bitre ab-er er de som trenger terapi? 

Og er denne mannen en av de bra mennene? Opplever hun kjærlighet fra ham? Hva tenkte han ikke på mens han stakk kuken sin inn i den andre dama, om enn ikke sex?

Tenkte han på sin kjærlighet til TS mens han pulte denne dama da?

Og du skriver det under AB funksjonen? Da er jo du selv en av de bitre ab'er. 

Nei, jeg er ab men ikke bitter.

Du har en veldig svart/hvit-innstilling, typisk for unge mennesker eller mennesker med lite livserfaring. Mye teori, lite praksis. Hørt om trøstesex? Reboundsex i forsøk på å komme over damen? Kan like gjerne være det mannen hadde. For det vi vet kan han ha tenkt på henne. 

Mer annet alternativ; livet og følelser er ikke statisk. De er ikke de første i verden som elsker hverandre, så gjør de det ikke eller de tror de ikke gjør det, og så finner de ut at de gjør det likevel, etter litt avstand eller til og med dating. Treffer fyren bitre ab’er så er det ikke ratt han plutselig får lynenevoo for din rause ex, ser henne i nytt lys og elsker henne likevel. Sånn kan faktisk det virkelige livet være. 

Anonymkode: ec3dc...a4c

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
9 timer siden, Anonymus Notarius skrev:

Adopsjon er da ikke menneskerettsstridig. Flere slike tilfeller i min familie fra mine foreldres generasjon og bakover. Var nok forholdsvis vanlig før.

Barnets rettigheter gjelder biologiske foreldre. Adopsjon er et minste onde når bioforeldre ikke kan gi omsorg, og var selvsagt en nødvendighet før pga manglende mulighet til å forsørge barn.

Partner er adoptert, fikk gode foreldre, men etter å bli kjent med bioforeldre i voksen alder er det ingen tvil om at likhet i personlighet er slående med 1 av bioforeldrene, og at livet hadde vært annerledes om h*n fikk kjenne forelderen. Vokste opp med foreldre og slekt h*n ikke har noe felles med, ingen å gjenkjenne seg i når følelsen av egenidentitet skal utvikles. Her er også bioforedre ressurssterke mennesker som valgte bort akkurat det foreldreskapet fordi de ikke var i et etablert forhold. Å erstatte en velfungerende biologisk forelder med en hvemsomhelst er noe helt annet enn å finne ny omsorgsperson når alternativet er å vokse opp i slum/rus/tung psykiatri osv.

Anonymkode: 2fad4...786

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her