Gå til innhold

Ville du gått med en tesla S på tur til Bergen eller Trondheim fra Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det en av de bilene som ikke har verditap, forsikring, vedlikeholdsutgifter, parkeringsutgifter eller bompenger?

Anonymkode: 649f7...a3d

Nei. Jeg kjøper ikke biler som har høye eiekostnader, det trenger jeg ikke.

Endret av Husholdning1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville aldri kjørt Oslo-Bergen i utgangspunktet. 
Hvorfor i alle dager bruke 7+ timer i bil når fly tar 40 minutter... 

Enig i det, hva i all verden har man i Oslo å gjøre?
Men på 40 minutter kommer man bare fra en utkant i Bergen til en utkant i Ullensaker, bysentrum til bysentrum blir noe ganske annet, tidsmessig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg drar på langtur, vil jeg stoppe nøyaktig hvor jeg vil! Og det helt uavhengig om det er en lader eller bensinstasjon der jeg stopper. Det blir helt idiotisk å stoppe for at man MÅ, stoppe. Tenker da på rekkevidden til elbiler, stoppene er jo lengre og oftere med elbil, det er ikke til å stikke under en stol. Selv en Fiat Panda klarte å slå en Tesla modX på langdistanse.....det sier i grunnen alt ang rekkevidde😊😊

Anonymkode: e7bb4...3d8

Regner med at du da aldri trenger stoppe for å fylle drivstoff? Siden bilen din på magisk vis klarer hvor lang kjøring som helst uten at du MÅ stoppe for å tanke.

Hvilken bil har du? En sånn vil jeg ha:-).

Anonymkode: 5ea7b...8b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Regner med at du da aldri trenger stoppe for å fylle drivstoff? Siden bilen din på magisk vis klarer hvor lang kjøring som helst uten at du MÅ stoppe for å tanke.

Hvilken bil har du? En sånn vil jeg ha:-).

Anonymkode: 5ea7b...8b9

At en bensin- eller dieseldrevet bil trenger drivstoff er greit nok. Men det stoppet tar omtrent 2-3 minutter om du bare kjører til pumpa, stikker inn kortet, taster kode pg tanker. Deretter(eller før)kan du kjøre dit det passer seg å stoppe, uavhengig av drivstofftilgang på stedet. Det kan du med elbil også, men må-stoppet ville vært mye lengre, noe som er ugunstig for enkelte mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Vox_populi skrev:

Enig i det, hva i all verden har man i Oslo å gjøre?
Men på 40 minutter kommer man bare fra en utkant i Bergen til en utkant i Ullensaker, bysentrum til bysentrum blir noe ganske annet, tidsmessig.

Flyr distansen to-tre ganger i uka. 

Bruker 5 min til Oslo S i taxi, 20 min flytoget, 25 min så er jeg på flyet, 40 min på flyet, 25 min i taxi så er jeg i sentrum. Så ca 2 timer hver vei. 

Kunne virkelig aldri tenkt meg å sitte i en bil den strekningen. 

Anonymkode: d18f3...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ca 2 timer hver vei. 
Kunne virkelig aldri tenkt meg å sitte i en bil den strekningen. 

Se der ja, nå tror jeg på deg!
Om jeg hadde hatt tid, hadde jeg valgt bil nesten bestandig på den strekningen. Fly er gørrkjedelig; med bil har jeg et lite dusin delvis ulike ruter å veksle på, så kjedelig blir det ikke. Og vakre er de alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Vox_populi skrev:

Se der ja, nå tror jeg på deg!
Om jeg hadde hatt tid, hadde jeg valgt bil nesten bestandig på den strekningen. Fly er gørrkjedelig; med bil har jeg et lite dusin delvis ulike ruter å veksle på, så kjedelig blir det ikke. Og vakre er de alle.

Da får vi være enige om å være uenige. 

Får tatt unna mailen på flytoget på vei ut, møter alltid noen kjente på Gardermoen, leser/forbereder dagens møter på flyet, et-par telefoner i taxiten. Og så samme hjem igjen, bortsett fra at det blir et glass vin på flyet i stedet for jobb. 

Har aldri sett på turen som kjedelig, selv om jeg tar den opp til tre ganger tur-retur hver uke. 

Anonymkode: d18f3...85b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...