Gå til innhold

Ville du gått med en tesla S på tur til Bergen eller Trondheim fra Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ville du satset på en tesla S på en lang tur til Bergen  eller Trondheim?

Anonymkode: a34d6...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå kan ikke jeg noe om el-bil merker, så med mindre det er noe spesielt med Tesla S, så ja. Det er jo hurtigladere mange steder langs veien, og på en så lang tur må man uansett ha pause.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt går det helt fint. Kanskje du må stoppe en gang for å (hurtig)lade, men på en så lang tur så må du jo nesten ta en pause for mat og dobesøk uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg vil stoppe når det passer meg, og ikke etter hvor det finnes hurtigladere på veien. 

Anonymkode: 2b430...51b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Jeg vil stoppe når det passer meg, og ikke etter hvor det finnes hurtigladere på veien. 

Anonymkode: 2b430...51b

Er du sånn når du kjører langtur med fossilbil også? At du vil stoppe der det passer deg og ikke etter hvor det finnes bensinstasjoner langs vegen? :eeeh: 

Til TS’ spørsmål: Ja, det ville jeg. Det finnes drøssevis av ladestasjoner undervegs, og det er aldri usunt eller ufornuftig å ta en liten stopp på en såpass lang biltur.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Ullvott skrev:

Er du sånn når du kjører langtur med fossilbil også? At du vil stoppe der det passer deg og ikke etter hvor det finnes bensinstasjoner langs vegen? :eeeh: 

Til TS’ spørsmål: Ja, det ville jeg. Det finnes drøssevis av ladestasjoner undervegs, og det er aldri usunt eller ufornuftig å ta en liten stopp på en såpass lang biltur.  

Når jeg drar på langtur, vil jeg stoppe nøyaktig hvor jeg vil! Og det helt uavhengig om det er en lader eller bensinstasjon der jeg stopper. Det blir helt idiotisk å stoppe for at man MÅ, stoppe. Tenker da på rekkevidden til elbiler, stoppene er jo lengre og oftere med elbil, det er ikke til å stikke under en stol. Selv en Fiat Panda klarte å slå en Tesla modX på langdistanse.....det sier i grunnen alt ang rekkevidde😊😊

Anonymkode: e7bb4...3d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forutsatt at jeg hadde god tid så hadde det vært greit. Skulle jeg kjørt fra Oslo til Trondheim eller motsatt en fredag og tilbake på søndag, så ville jeg valgt noe mer effektivt, altså bensindrevet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg drar på langtur, vil jeg stoppe nøyaktig hvor jeg vil! Og det helt uavhengig om det er en lader eller bensinstasjon der jeg stopper. Det blir helt idiotisk å stoppe for at man MÅ, stoppe. Tenker da på rekkevidden til elbiler, stoppene er jo lengre og oftere med elbil, det er ikke til å stikke under en stol. Selv en Fiat Panda klarte å slå en Tesla modX på langdistanse.....det sier i grunnen alt ang rekkevidde😊😊

Anonymkode: e7bb4...3d8

I Pandaen satt det to mann som skiftet på å kjøre i ett, hele veien. 31 timer uten søvn. I Teslaen satt det en mann, som tok seg noen timer søvn på turen. Panda folkene ble slått ut med migrene dagen etterpå. Teslasjåføren var uthvilt og pigg. Han sto opp tidlig, handlet og lagde frokost.

Så nei, du vet absolutt ikke alt.
 

Anonymkode: 80eda...631

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Ullvott skrev:

Er du sånn når du kjører langtur med fossilbil også? At du vil stoppe der det passer deg og ikke etter hvor det finnes bensinstasjoner langs vegen?

Hva i all verden skal jeg stanse på bensinstasjoner for? Trondheim – Oslo er ikke allverdens langt, jeg kjører fint både fram og tilbake på én tank diesel. 

Jeg kunne gjerne tenke meg å kjøre snyltebil til Oslo fra både Trondheim og Bergen, men på vinteren ville jeg studere værvarslet nøye først. Å kjøre seg fast eller bli stående og vente på fjellet i kulda med en snyltebil, kan bli en kald fornøyelse. Nei takk!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

I Pandaen satt det to mann som skiftet på å kjøre i ett, hele veien. 31 timer uten søvn. I Teslaen satt det en mann, som tok seg noen timer søvn på turen. Panda folkene ble slått ut med migrene dagen etterpå. Teslasjåføren var uthvilt og pigg. Han sto opp tidlig, handlet og lagde frokost.

Så nei, du vet absolutt ikke alt.
 

Anonymkode: 80eda...631

Å du verden, ble du nedtråkket på tærne dine når det ikke ble framstilt korrekt? Hadde Teslaen kommet fram like fort om den hadde to til å kjøre da? Neppe

Anonymkode: e7bb4...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg stoppe og forurense som JEG vil! Har noen tatt skade av litt eksos?? Det er midt land ikke politikerne!! 

Anonymkode: 9a489...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Husholdning1 skrev:

Forutsatt at jeg hadde god tid så hadde det vært greit. Skulle jeg kjørt fra Oslo til Trondheim eller motsatt en fredag og tilbake på søndag, så ville jeg valgt noe mer effektivt, altså bensindrevet.

Hvis du ikke har god tid så hadde du vel tatt fly, det er både raskere og mer miljøvennlig enn fossilbil..

 

Anonymkode: 649f7...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke har god tid så hadde du vel tatt fly, det er både raskere og mer miljøvennlig enn fossilbil..

 

Anonymkode: 649f7...a3d

Jeg liker best fly til persontransport, men det kan fort bli dyrt. Og lite praktisk om det er til annen transport. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Jeg liker best fly til persontransport, men det kan fort bli dyrt. Og lite praktisk om det er til annen transport. 

Det kommer litt an på hvor mange man er. Bil koster omkring 4 kroner per kilometer for bil blir jo et par tusen kroner en vei til Trondheim det også. 

Anonymkode: 649f7...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer litt an på hvor mange man er. Bil koster omkring 4 kroner per kilometer for bil blir jo et par tusen kroner en vei til Trondheim det også. 

Anonymkode: 649f7...a3d

Bilen min koster omtrent 1,70 per km, og kostnaden per km blir litt lavere jo flere av dem.

For meg lønner det seg å bruke privatbil i arbeid om jeg må.

Endret av Husholdning1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri kjørt Oslo-Bergen i utgangspunktet. 

Hvorfor i alle dager bruke 7+ timer i bil når fly tar 40 minutter... 

Anonymkode: d18f3...85b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Bilen min koster omtrent 1,70 per km, og kostnaden per km blir litt lavere jo flere av dem.

For meg lønner det seg å bruke privatbil i arbeid om jeg må.

Er det en av de bilene som ikke har verditap, forsikring, vedlikeholdsutgifter, parkeringsutgifter eller bompenger?

Anonymkode: 649f7...a3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...