Gå til innhold

Mistanke om urinveisinfeksjon, gikk til lege, fikk negativt svar på strips, men det blir bare verre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var hos legen på onsdag, fikk beskjed om at urinprøven var negativ. Hun sendte den dog til dyrkning. Om den viser seg å være positiv får jeg ikke svar før i slutten av neste uke.

Det blir bare verre, jeg har hatt dette en gang før og det er jo ikke normalt å tisse hele tiden, det gjør vondt, også når jeg ikke tisser.

Kan man ha UVI selv om striptesten ikke slo ut?

Vurderer legevakten da dette er så ille, men rekker jo uansett ikke noe Apotek nå.

Synes det er så dårlig at man ikke får antibiotika, har gått med dette i 9 dager nå og det blir bare verre.

Noen som har vært borti lignende? Hatt uvi selv om det ikke slo ut mener jeg?

Anonymkode: b872f...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis urinen var uttynnet, kan den gi negativ på stips selv om du har UVI. Er du plaget, dra til legevakta.

Anonymkode: 91795...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UVI i nedre del av urinrøret kan behandles uten antibiotika. Du kan forsøke å drikke det bort, og gjøre urinen sur. Håper du har drukket masse vann, juice (grapefruktjuice er best) og tatt tranebær. Hvis infeksjonen bare har fått jobba seg videre oppover sliter du litt. Da er du nødt å få antibiotika ganske kjapt. Kan spre seg til nyrene eller livmor.

Anonymkode: 31d2d...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også negativt svar en gang, selv om jeg hadde det. Men dra til legevakten, det kan jo være noe annet også (nyrestein f eks). Du kan få medisiner på legevakten/sykehuset også, om det ikke er noe apotek som er åpent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt å drikke det bort, uten hell.

Ibux kan ta «toppene», men føler at det dessverre ikke holder.

Legevakten er en mulighet, men er redd de tar stripprøve de også, også slår den negativt ut.

Man må gjerne sitte på legevakten i 3-4 timer og det makter jeg ikke nå kjenner jeg, især om det ikke vil gi meg noe utbytte:(

Anonymkode: b872f...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

UVI i nedre del av urinrøret kan behandles uten antibiotika. Du kan forsøke å drikke det bort, og gjøre urinen sur. Håper du har drukket masse vann, juice (grapefruktjuice er best) og tatt tranebær. Hvis infeksjonen bare har fått jobba seg videre oppover sliter du litt. Da er du nødt å få antibiotika ganske kjapt. Kan spre seg til nyrene eller livmor.

Anonymkode: 31d2d...294

Når det er så ille som TS beskriver, hjelper det lite med "kjente triks". Men det vil naturligvis hjelpe kroppen å bekjempe infeksjonen, sammen med antibiotika.

Anonymkode: 91795...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Jeg har forsøkt å drikke det bort, uten hell.

Ibux kan ta «toppene», men føler at det dessverre ikke holder.

Legevakten er en mulighet, men er redd de tar stripprøve de også, også slår den negativt ut.

Man må gjerne sitte på legevakten i 3-4 timer og det makter jeg ikke nå kjenner jeg, især om det ikke vil gi meg noe utbytte:(

Anonymkode: b872f...fd0

Jeg har opplevd å få resept på antibiotika ved å svare på spørsmål i legevaktmottak, altså uten å vente. Dette var i Oslo. Ring din lokale legevakt, og forklar problemstillingen.

Anonymkode: 91795...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med dette i mange år! Ofte fikk jeg negativt svar på prøvene. Var helt desperat og begynte å google. Kom over mange som sa de ble kvitt problemet etter de sluttet på p piller. Etter jeg gjorde det samme, har jeg aldri hatt uvi en eneste gang etter det! Fortalte det til gynekologen min, men han bare lo og sa det ikke kunne være en sammenheng. Vell, det funket så 😄

Anonymkode: 5c7e7...034

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk opplevd å få positive svar på urinprøven. Men likevel nekter hun jeg snakket med på legekontoret å skrive ut antibiotika eller noe. 

Hun mente faktisk at det beste ville vært om slike ting bare fikk over av seg selv. Så jeg har måtte gå i nærmere to uker (med flere positive urinprøver!) før den kjerringa der gikk med på å sende en resept på medisiner.    

:bond:             

Anonymkode: 46f45...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

UVI i nedre del av urinrøret kan behandles uten antibiotika. Du kan forsøke å drikke det bort, og gjøre urinen sur. Håper du har drukket masse vann, juice (grapefruktjuice er best) og tatt tranebær. Hvis infeksjonen bare har fått jobba seg videre oppover sliter du litt. Da er du nødt å få antibiotika ganske kjapt. Kan spre seg til nyrene eller livmor.

Anonymkode: 31d2d...294

Hvordan kan urinveisinfeksjon spre seg til livmoren? 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har faktisk opplevd å få positive svar på urinprøven. Men likevel nekter hun jeg snakket med på legekontoret å skrive ut antibiotika eller noe. 

Hun mente faktisk at det beste ville vært om slike ting bare fikk over av seg selv. Så jeg har måtte gå i nærmere to uker (med flere positive urinprøver!) før den kjerringa der gikk med på å sende en resept på medisiner.    

:bond:             

Anonymkode: 46f45...76c

Herlighet - det er jo utrolig tungt å gå med dette! Kan ikke forstå hvorfor leger skal være vanskelig da!

Jeg ønsker ikke å ta antibiotika, men om jeg må gjør jeg det jo!

Jeg har sovet til nå, bare fordi det gjør mindre vondt når jeg sover!

Anonymkode: b872f...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...