Gå til innhold

Jeg blir veldig irritert på at folk sier "det ordner seg til slutt" , det er bare en teit forsvarsmekanisme.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er det, i mine øyne ialefall. For jeg har erfart mange ganger at nei, det er ikke nædvendigvis slik at til slitt så bre ordner alt seg uansett. Vi vet faktisk ikke. Men de får det til høres ut som man skal sitte helt passiv og tenke at det ordner seg likevel... 

Anonymkode: 21b00...b9a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest secretidentity

Endelig noen andre som mener det også. Jeg synes det bare er svada. :)

Endret av secretidentity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, O.G. skrev:

At det ordner seg til slutt er min erfaring. 

Og det er bra. Finnes ikke verre enn mennesker son stadig er negative og tenker "går ikke likevel" ... men jeg mener det er ganske naivt å tro at ting bare ordner seg... derfor blir jeg litt irritert når folk sier det. Er kanskje en aldersgreie. 

Anonymkode: 21b00...b9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er min erfaring at ting ordner seg til slutt og hvis det ikke gjør det så bruker jeg ikke mye tid på å tenke på om det vil skje.  Hva får jeg ut av å kaste bort tiden min på bekymringer egentlig. Ting man ikke får løst her og nå legger jeg til siden helt til de kan fikses en annen dag. Alt fra fysisk til psykiske ting.  

Anonymkode: 15d9d...522

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man ser litt svart på det, ordner det seg jo til slutt (når man ligger seks fot under).

Anonymkode: 1fc94...a9a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det er bra. Finnes ikke verre enn mennesker son stadig er negative og tenker "går ikke likevel" ... men jeg mener det er ganske naivt å tro at ting bare ordner seg... derfor blir jeg litt irritert når folk sier det. Er kanskje en aldersgreie. 

Anonymkode: 21b00...b9a

Man må være proaktiv selv også ja. Ikke bare sitte der og tro alt ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jo det, enten på den ene eller andre måten. Bare ikke alltid slik man har tenkt -kanskje det dukker opp andre muligheter og andre utfall en det man selv i utgangspunktet ønsker, jo mindre man tror på det jo vanskeligere er det å komme seg ut av ett dårlig spor😊

Anonymkode: 49a66...29b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det, i mine øyne ialefall. For jeg har erfart mange ganger at nei, det er ikke nædvendigvis slik at til slitt så bre ordner alt seg uansett. Vi vet faktisk ikke. Men de får det til høres ut som man skal sitte helt passiv og tenke at det ordner seg likevel... 

Anonymkode: 21b00...b9a

Greia med at andre sier at «det går alltid bra til slutt» er at situasjoner faktisk bruker å ordne seg. Om man jobber for å fikse et problem eller en situasjon som har oppstått, så kommer det til å løse seg på ett vis. Det oppfordrer ikke til å være passiv, men til å være optimistisk og se fremover. Å være positiv hjelper en til å se andre løsninger, og til å ha en bedre psykisk helse. Hvis ikke situasjonen blir løst, så kommer man uansett til å finne en måte å leve med det på. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er likevel at det gjør det, men man må selvsagt gjøre noe selv også. 

Anonymkode: 4b718...b5a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, ts. Det er bare noe forbannet tull det med at alt ordner seg til slutt. 

Anonymkode: cedad...4f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det orker seg ikke hvis man ikke har tro på at det order seg.

Anonymkode: bc88d...72c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du mye i livet som du har følt har vært helt dritt, som ikke har ordnet seg til slutt? For meg så er det mye av fortiden som har ordnet seg til slutt

Anonymkode: 2e0bd...ca8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del av de som sier sånt er vant til at det ordner seg til slutt, fordi de er vant til at noen ordner opp for dem.

Anonymkode: c8571...141

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det finnes en løsning på det meste så lenge en er åpen for å løse problemet på en ny måte. Gjerne rådføre seg med noen også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En del av de som sier sånt er vant til at det ordner seg til slutt, fordi de er vant til at noen ordner opp for dem.

Anonymkode: c8571...141

Hvorfor tror du at andre ordner opp for dem? Tror du ikke at de fleste feier for sin egen dør?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Og det er bra. Finnes ikke verre enn mennesker son stadig er negative og tenker "går ikke likevel" ... men jeg mener det er ganske naivt å tro at ting bare ordner seg... derfor blir jeg litt irritert når folk sier det. Er kanskje en aldersgreie. 

Anonymkode: 21b00...b9a

Hva mener du med "en aldersgreie"?

Anonymkode: 29305...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at jeg bekymret meg mye når jeg var yngre. Jeg trodde ikke at ting kunne ordne seg, og jeg stresset mye over bagateller. Nå som jeg er eldre har jeg erfart at ting ordner seg uansett. Kanskje ikke alltid på den måten man helst skulle ønske, men enten så ordner det seg eller så lærer man å leve med det.

Anonymkode: 555d0...1d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, O.G. skrev:

Man må være proaktiv selv også ja. Ikke bare sitte der og tro alt ordner seg.

Nettopp.

Det er mange mennesker som havner i situasjoner de ikke liker og som velger å sitte og sutre istedenfor å gjøre noe med det.

Greit,kanskje du må bruke lang tid på det, men du kommer bedre ut av situasjonen istedenfor å sitte stille og synes synd på seg selv.

Sånne mennesker oppfører seg nærmest som om de ikke ØNSKER en løsning. Man kan komme med 100 forslag til hva de kan gjøre, men de finner alltid en grunn til at det ikke går. Det er vel lettere å ikke gjøre noe med problemene kan jeg tenke meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...