Gå til innhold

Er dette en mann man bør gå for?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior
4 minutter siden, Gent82 skrev:

18år+18år = 36år. Kan plusse på 2x 9 måneder Også (for good measures)? Bestefar når man er rundt 37,5 år er mulig ja.

Mulig er det sikkert, men svært sjelden i vestlige land vertfall. Verdens yngste bestemor var vel 23 hvis jeg ikke tar feil. Stakkars jente å få den tittelen som ung.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han oppfyller alle kriteriene i startinnlegget og i tillegg er skikkelig sexy hadde jeg i alle fall løpt, for da er det ett eller annet alvorlig galt et sted som bare venter på å stikke frem det stygge hodet sitt. 

Anonymkode: 239c0...da3

Så dømmende dere er da. Tror dere alle som ser bra ut er perfekt ellers også? Vi lever ikke i filmverden kjære deg. Det er ikke så jævlig å bo hjemme. Kan være mange små uskyldige grunner til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Kvelertak skrev:

Så dømmende dere er da. Tror dere alle som ser bra ut er perfekt ellers også? Vi lever ikke i filmverden kjære deg. Det er ikke så jævlig å bo hjemme. Kan være mange små uskyldige grunner til det. 

Øyh! Ikke bland inn meg der jeg forhåndsdømte ingen. Regnet bare ut alder ang bestefar 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
1 minutt siden, Gent82 skrev:

Øyh! Ikke bland inn meg der jeg forhåndsdømte ingen. Regnet bare ut alder ang bestefar 

Slapp av. Det var ikke ment til deg, men alle de som dømmer uten å vite grunnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kvelertak skrev:

Mulig er det sikkert, men svært sjelden i vestlige land vertfall. Verdens yngste bestemor var vel 23 hvis jeg ikke tar feil. Stakkars jente å få den tittelen som ung.

Så dømmende dere er da. Tror dere alle som ser bra ut er perfekt ellers også? Vi lever ikke i filmverden kjære deg. Det er ikke så jævlig å bo hjemme. Kan være mange små uskyldige grunner til det. 

Jeg har aldri påstått at alle som ser bra ut er perfekte på alle måter. Men la oss innse det: Det er ganske mange overfladiske mennesker der ute som ikke bryr seg så veldig om personlighet m.m. om partneren er fin nok å se på. Så om en skikkelig sexy mann har klart å bli 35 uten at noen har huket tak i ham lenger enn en eneste liten uke er det enten ett eller annet ved ham som kan skremme fanden på flatmark, eller han er av typen som utelukkende satser på ONS og lar mamma ta seg av alt annet. Eller så er han totalt uinteressert i damer, noe som ikke nødvendigvis er en dårlig egenskap, men som likevel gjør ham uaktuell som kjæresteemne (naturlig nok). 

Anonymkode: 239c0...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kvelertak skrev:

Slapp av. Det var ikke ment til deg, men alle de som dømmer uten å vite grunnen. 

Ok. We're good, brah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gent82 skrev:

18år+18år = 36år. Kan plusse på 2x 9 måneder Også (for good measures)? Bestefar når man er rundt 37,5 år er mulig ja.

Ja, da skal man virkelig ha flyttet ut 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Warrior
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri påstått at alle som ser bra ut er perfekte på alle måter. Men la oss innse det: Det er ganske mange overfladiske mennesker der ute som ikke bryr seg så veldig om personlighet m.m. om partneren er fin nok å se på. Så om en skikkelig sexy mann har klart å bli 35 uten at noen har huket tak i ham lenger enn en eneste liten uke er det enten ett eller annet ved ham som kan skremme fanden på flatmark, eller han er av typen som utelukkende satser på ONS og lar mamma ta seg av alt annet. Eller så er han totalt uinteressert i damer, noe som ikke nødvendigvis er en dårlig egenskap, men som likevel gjør ham uaktuell som kjæresteemne (naturlig nok). 

Anonymkode: 239c0...da3

At han ikke har hatt kjæreste før kan være pga angst. Som han kom over eller prøver. Sosial angst, angst for å bli såra eller angst for å være i et forhold. Han kan være så sexy han bare vil, er det angst i bildet så ødelegger det mye for personen som har angst. Hvorfor forholdet endte så fort når han fikk kjæreste kan være pga henne også det. Ingen vet. Kanskje han bare er ute etter ons men det kan ingen vite før de kjenner han. Hvem som helst kan være ute etter ons. Kanskje han er homofil, det kan bare den det er snakk om svare på.

Det kan være mye og ingen skal dømme før de vet. Det er personen du skal forelske deg i. Den han er. Ikke hvor han bor, hva han jobber med osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gent82 skrev:

Mange folk ser ting svart eller hvitt, til og med på svært tynt grunnlag. 

Heldigvis er det også mange som ikke gjør det - det er de som får verden til å gå rundt. ;)

Så la meg komme med en svart/hvitt-påstand til: Jeg kunne aldri gått inn i et forhold med en mann som ikke var selvstendig. Og selvstendige menn på 35 har flyttet fra mamma for minst 10 år siden. Unntak finnes kanskje, men disse er så få at her generaliserer jeg med god samvittighet. Så dette alene ville være rødt flagg for meg. Legg til resten av kriteriene, så finner jeg det veldig usannsynlig at jeg hadde sett på fyren som kjæresteemne. 

Anonymkode: 239c0...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser mest på at han har et forhold på én uke bak seg. Har han fortalt det? Når begynte han å telle? Merkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kvelertak skrev:

At han ikke har hatt kjæreste før kan være pga angst. Som han kom over eller prøver. Sosial angst, angst for å bli såra eller angst for å være i et forhold. Han kan være så sexy han bare vil, er det angst i bildet så ødelegger det mye for personen som har angst. Hvorfor forholdet endte så fort når han fikk kjæreste kan være pga henne også det. Ingen vet. Kanskje han bare er ute etter ons men det kan ingen vite før de kjenner han. Hvem som helst kan være ute etter ons. Kanskje han er homofil, det kan bare den det er snakk om svare på.

Det kan være mye og ingen skal dømme før de vet. Det er personen du skal forelske deg i. Den han er. Ikke hvor han bor, hva han jobber med osv.

Har han så sterk sosial angst ville vi lett kunne komme til å trekke hverandre nedover i en vond spiral der vi til slutt knapt beveger oss utenfor døra, så nei - det tør jeg ikke. Angst for å bli såra kan fort slå over til sykelig sjalusi (og skape masse andre problemer i tillegg), så nei - vil ikke. Angst for å være i et forhold - da stopper det seg vel selv, og jeg orker ikke være prøvekanin og ha et av/på-forhold, det ville ødelegge min psyke også. Ingenting i veien med ONS, men en mann som bare ser etter ONS er jo selvsagt ikke kjærestemateriale - det har han jo valgt bort helt selv. Du ser vel det? Og er han homofil er det selvsagt helt OK - men da er han selvsagt heller ikke kjærestemateriale for meg, som er en kvinne. 

Jeg sier ikke at jeg dømmer i det hele tatt - men jeg vet selv best hva jeg kan klare å leve med hos en potensiell kjæreste. Og ja, jeg er kresen, og det synes jeg faktisk jeg har all mulig grunn til. Det er noen der ute for alle, men mannen fra startinnlegget er med all sannsynlighet ikke mannen for meg. 

Anonymkode: 239c0...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har han så sterk sosial angst ville vi lett kunne komme til å trekke hverandre nedover i en vond spiral der vi til slutt knapt beveger oss utenfor døra, så nei - det tør jeg ikke. Angst for å bli såra kan fort slå over til sykelig sjalusi (og skape masse andre problemer i tillegg), så nei - vil ikke. Angst for å være i et forhold - da stopper det seg vel selv, og jeg orker ikke være prøvekanin og ha et av/på-forhold, det ville ødelegge min psyke også. Ingenting i veien med ONS, men en mann som bare ser etter ONS er jo selvsagt ikke kjærestemateriale - det har han jo valgt bort helt selv. Du ser vel det? Og er han homofil er det selvsagt helt OK - men da er han selvsagt heller ikke kjærestemateriale for meg, som er en kvinne. 

Jeg sier ikke at jeg dømmer i det hele tatt - men jeg vet selv best hva jeg kan klare å leve med hos en potensiell kjæreste. Og ja, jeg er kresen, og det synes jeg faktisk jeg har all mulig grunn til. Det er noen der ute for alle, men mannen fra startinnlegget er med all sannsynlighet ikke mannen for meg. 

Anonymkode: 239c0...da3

Poenget mitt, du dømmer ut i fra startinnlegget og det er idiotisk. For du VET ikke hva grunnen er. Du er bare sikker i din sak at det er noe galt og negativt. Det kaller jeg å dømme. Kan være en liten teit grunn også. Som ikke har noe betydning for forholdet. Greit å være kresen. Er det selv også. En av grunnene til at jeg er singel, men jeg dømmer ikke og sier personen er uaktuel pga bor med foreldrene, utdanning og jobb. Er personen kjekk i dine øyner, ikke minst snill og ærlig så hvorfor ikke ta sjansen på å bli kjent? Angst er så normalt i dagens samfunn. Skal det også være grunn til å ikke bli kjent og gi personen en sjans? Du er like mye prøvekanin for hvem som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det høres voldsomt turn off ut. Kanskje fordi jeg er litt ambisiøs selv. Ville aldri vært sammen med en fyr som verken har utdanning, jobb eller klarer å forsørge seg selv. At han ikke har vært i forhold kunne jeg levd med.

Men nå trekker du fram de mest negative tingene ved han. Han har sikkert gode kvaliteter også. Men å ikke være selvstendig i et voksent forhold vil trolig gjøre ting veldig avansert om dere skal satse på å få et liv sammen.

 

Og TS: Hvis denne personen er deg, så hadde jeg gjort noe fort som fy. Ta noen kurs/en liten utdanning, få deg 100 % jobb og kjøp eller lei deg en leilighet. Det er mye lettere for deg å finne kjæreste når du er selvstendig : )

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå for, eller gå fra... Fritt valg på øverste hylle! Det er menn som pleier å sikte for lavt, vet du. Just saing... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skriver at han bor hjemme, er det stor forskjellig på om det er gutterommet eller en del av huset som er hybel/leilighet. Siste hadde jeg ikke brydd meg om. Vet om to voksne som leier i samme hus som foreldrene, og de er da både selvstendige og fungerer sosialt. Om han bor på gutterommet ville jeg blitt skeptisk fordi en naturlig del av det å bli voksen er å ville være uavhengig.

Men det er bare konkrete opplysninger som ikke blir begrunnet i Hi. Det hadde jo vært mye lettere å si noe om det om en visste grunnene til hvordan ting er. 

Anonymkode: 41923...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2019 den 15.12, AnonymBruker skrev:

- hatt kjæreste en gang, i en uke, hun dumpet han like fort som hun ble sammen med han. 

- er 35 år

-bor hos foreldrene sine og alltid gjort det

- videregående utd.

- delvis arbeidsledig.

 

Anonymkode: 7c938...4f7

Det kommer jo litt an på deg selv da.

Hvis du selv ikke har vært i noen langvarige forhold, du leier en liten hybel, ikke har høyere utdanning, og er ufør, så er dere jo en perfekt match.

Anonymkode: 0b100...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12.1.2019 den 15.24, Muskath skrev:

Litt spesielt at en mann på 35 bor hos foreldrene. Han må ha en del gode egenskaper som veier opp for dette!

Hvorfor? Min kjæreste er 33 og bor hos moren og faren sin. Han skulle flytte ut for 10 år siden, men moren ble dødssyk og trengte mye hjelp. Hun er friskere nå, og vi tenker på å få oss noe eget, men nært dem for å være tilgjengelig. Han har jobb og inntekt, og foreldrene betaler ingenting for han. Han bor ikke gratis. 

Anonymkode: f11fb...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor? Min kjæreste er 33 og bor hos moren og faren sin. Han skulle flytte ut for 10 år siden, men moren ble dødssyk og trengte mye hjelp. Hun er friskere nå, og vi tenker på å få oss noe eget, men nært dem for å være tilgjengelig. Han har jobb og inntekt, og foreldrene betaler ingenting for han. Han bor ikke gratis. 

Anonymkode: f11fb...db7

Ja, men da har han jo hatt en god grunn.  Det fins nok gode grunner som gjør det OK. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette sier jo ikke spesielt mye om han som person. Hvis han ikke har fast jobb, har han kanskje ikke så mye annet valg enn å bo hos familie. 

Anonymkode: ab699...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for latterliggjøring, brukerdebatt, avsporing og svar til dette.

Monstrum, mod.

Endret av Monstrum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...