Gå til innhold

Hvorfor er sykepleiere alltid så sure?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet kommer til å tråkke noe (sure?) sykepleiere på tærne med denne tråden. Men jeg lurer virkelig på hvorfor det er så gjennomgående at sykepleiere er pottesure? Reagerer spesielt på dette ved legevakter. Det er rett og slett ekstremt hvordan de oppfører seg og hva de lirer av seg, i tillegg til at det ikke kommer et eneste vettugt råd ut av kjeften deres. Altså hvorfor velger man et yrke der man må forholde seg til folk, og enda til sjuke, sutrete folk når man hater mennesker? Og er det noe spesielt med legevakter? Er det den dårligste jobben man kan få som sykepleier eller noe sånt, siden disse er dobbelt så sure som sykepleiere andre steder?

Anonymkode: 4bbd3...757

Spot on! Helt enig med deg. Utrolig høye på seg selv.

Anonymkode: b6131...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, FrodeF skrev:

Aldri merket.

Har du merket at andre folk generelt er sure rundt deg også? Det kan være DU som er problemet her... 

Det må være sykepleiere som svarer slik på tråden .

Helt enig med TS. Tror de er overleger hele gjengen.

 

Anonymkode: b6131...926

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Catalina Culès skrev:

Må være deg det er noe galt med, aldri møtt sure sykepleiere, kun blide og hjelpsomme.

Aldri? 

Anonymkode: b6131...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykepleier selv og syns ofte jeg møter frekke og surr sykepleiere når jeg er pasient, på barsel. Ellers er de fleste ok. Er man sur selv smitter humøret over på andre 😅

Anonymkode: 5f2f2...236

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri? 

Anonymkode: b6131...926

Nei, aldri opplevd sure sykepleiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner godt at sykepleiere på legevakt er stressa og kan fremstå som sure. De er i første rekke og møter pasientene. Er du klar over hva de må forholde seg til av "pasienter" Jeg hadde også blitt drittsur om jeg er på jobb hvor jeg skal gjøre vurderinger som kan redde liv, og det kommer en j**** idiot og krangler seg til time fordi hun skal ha p-piller. Eller en som har vondt i halsen men gir uttrykk for at det er hjertet bare for å komme fortere inn.  TS gå til fast legen din du så slipper du å forholde deg til slike mennesker.

Anonymkode: 92a9a...9e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Nei, aldri opplevd sure sykepleiere.

Mennesker som bruker aldri og alltid i setninger , lyver.

Anonymkode: b6131...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange sure og frekke, men de som gir mest inntrykk er de gode som ikke gjør så mye utav seg. Takker av hele mitt hjerte den snille sykepleieren på 60+ som sa «nå er det jeg som skal være her sammen med deg, og jeg skal være her når du våkner». Jeg hadde hatt intense smerter i 16 t før de fant ut hva som var galt, og måtte hasteopereres - og fy søren så mye surt det finnes av både leger og sykepleiere på et sykehus. Denne eldre damen kom rett før operasjonen og var der når jeg våknet. Redd som jeg var. Hun var den eneste som snakket til meg og trøstet meg. Snille, snille, sykepleier. Takk for at du tok vare på meg! 

Anonymkode: 08058...aee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mennesker som bruker aldri og alltid i setninger , lyver.

Anonymkode: b6131...926

Eller så har jeg bare vært heldig :)

Anonymkode: 6a329...43d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eller så har jeg bare vært heldig :)

Anonymkode: 6a329...43d

 

Kom borti anonymknappen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever det veldig varierende etter hvilke avdelinger det er, litt som den og den butikk har surt butikkpersonell.

Anonymkode: 05d92...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller en opplevelse av at sykepleierene som oftest er veldig blide og hyggelige. Derimot har jeg opplevd flere sure, arrogante og frekke leger på legevakten. 

Anonymkode: 22d9f...950

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innlegg fjernet da det var tulleinnlegg. 

* Spam eller tulleinnlegg. Brukere som driver med dette kan bli sperret uten varsel og trådene kan bli fjernet. Misbruk av taggefunksjonen regnes som spam.

 

Ninab82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleiere er aldeles ikke sure.  De gjør en kjempeviktig jobb og møter alle typer mennesker.  Helt sikkert noen som ikke er hyggelige tilbake og da er det vanskelig å alltid gi et smil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var nylig innlagt nesten en uke på sykehus, og alle sykepleierne var fantastiske. Godt humør på alle, omsorgsfulle og dyktige hele gjengen. Veldig positivt overrasket!

Anonymkode: 1982e...888

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet kommer til å tråkke noe (sure?) sykepleiere på tærne med denne tråden. Men jeg lurer virkelig på hvorfor det er så gjennomgående at sykepleiere er pottesure? Reagerer spesielt på dette ved legevakter. Det er rett og slett ekstremt hvordan de oppfører seg og hva de lirer av seg, i tillegg til at det ikke kommer et eneste vettugt råd ut av kjeften deres. Altså hvorfor velger man et yrke der man må forholde seg til folk, og enda til sjuke, sutrete folk når man hater mennesker? Og er det noe spesielt med legevakter? Er det den dårligste jobben man kan få som sykepleier eller noe sånt, siden disse er dobbelt så sure som sykepleiere andre steder?

Anonymkode: 4bbd3...757

Antageligvis fordi de alltid er underbemannet på jobb, sånn at de ikke får til å utføre jobben sin på den etikk de har blitt drillet i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har motsatt erfaring. Jeg har vært innlagt en del på sykehus, hatt barn innlagt på sykehus. Og både jeg og begge barna mine er jevnlig på timer på sykehuset. Og så mange hyggelige flotte sykepleiere vi møter. Blir så imponert. Yngste barnet mitt har en diagnose, og sliter en del med lett angst for en del ting, vi må gjøre på sykehuset. Og for noen fantastiske sykepleiere, som har tatt seg god tid, forklart i detalj, og vist alt, så det ikke skal bli skummelt. All ære til de, og den jobben de gjør.

Anonymkode: 1a196...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har motsatt erfaring. Synes alltid at de er så hyggelige, empatiske og glade. Legevakten er jeg sjeldent på, men kan jo tenkes at stress over tid gjør noe med humøret? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...