Gå til innhold

Snøkaos i Europa, global oppvarming?? 😂😂


BMW 5-serie 535D

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Er dritt lei det klimamaset og det miljøtullet til folk. Ja jeg mener det reelt, er full vinter både her i Skandinavia og ellers i Europa. 

Jeg tror det jeg vil og du tror det du vil, jeg er seriøs og troller aldri 

Du er dum altså, avskriver dokumenterbar oppvarming, det er enkelt å måle den globale temperaturen i dagens teknologiske verden. Tallenes tale er klar og udiskutabel og du står tilbake med fordummende mening og argumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Er dritt lei det klimamaset og det miljøtullet til folk. Ja jeg mener det reelt, er full vinter både her i Skandinavia og ellers i Europa. 

Jeg tror det jeg vil og du tror det du vil, jeg er seriøs og troller aldri 

Du har nødt å lære deg forskjellen på vær og klima.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Made4u skrev:

Du er dum altså, avskriver dokumenterbar oppvarming, det er enkelt å måle den globale temperaturen i dagens teknologiske verden. Tallenes tale er klar og udiskutabel og du står tilbake med fordummende mening og argumentasjon.

Hvordan vet du og de forskerne at det er vi mennesker som har skyld i de såkalte høye temperaturer? 

Hvordan kan vi vite at det ikke er klimaet selv som bestemmer, alt går i sykluser og nå går vi da muligens til en varmere tid? 

Hva var forurensningen for flere tusen år siden da det var palmer på Hardangervidda? Hva gjør de så det har vært istid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Du har nødt å lære deg forskjellen på vær og klima.

Vær og klima går i sykluser, menneskelig aktivitet har minimalt å si. 

Hva var så jævla forurensende for flere tusen år siden så da det var palmer på Hardangervidda? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2019 den 19.03, Resignert skrev:

Er redd du driter deg ut her. Global oppvarming betyr ikke nødvendigvis en jevnt fordelt temperaturstigning over hele kloden, eller mere spesifikt akkurat der du bor. At det er mye snø akkurat nå, beviser ingenting. Det som teller er lange serier med data fra mange steder. Og da vises en tydelig utvikling mot høyere temperaturer totalt sett. Og jeg er overhodet ingen venstrevridd fanatiker, om du skulle tro det. Tvert i mot. Ingeniørutdannet, jobber i oljerelatert bransje, kjører mc og dieselbil, er jeger, og absolutt for å skyte mere ulv. (Har til og med hatt flere BMWer....)

Å forsøke å få noen som i beste fall er dårlig skolert og i verste fall for dum til å forstå at global oppvarming er en realitet, det er dødfødt. At noen ser mot et lokalt snøfall og tror det beskriver en global situasjon er så tankedødt at det finnes lite håp slik jef ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Made4u skrev:

Å forsøke å få noen som i beste fall er dårlig skolert og i verste fall for dum til å forstå at global oppvarming er en realitet, det er dødfødt. At noen ser mot et lokalt snøfall og tror det beskriver en global situasjon er så tankedødt at det finnes lite håp slik jef ser det.

Dårlig skolert? Er jeg det? Det viste jeg ikke?!

Klimaet går i sykluser, veksler mellom istider og hete 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Hvordan vet du og de forskerne at det er vi mennesker som har skyld i de såkalte høye temperaturer? 

Hvordan kan vi vite at det ikke er klimaet selv som bestemmer, alt går i sykluser og nå går vi da muligens til en varmere tid? 

Hva var forurensningen for flere tusen år siden da det var palmer på Hardangervidda? Hva gjør de så det har vært istid?

Endringene går for raskt nå, og drivhuseffekten er noe reelt og man kan dokumentere at drivhus har effekt, utslipp bidrar med det samme og det finnes kunnskap om. Dagens hurtige økning er menneskeskapt, ingen som ikke mener at klimaet ikke har endret seg i sykluser men det gikk aldri så raskt som endringene kommer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Dårlig skolert? Er jeg det? Det viste jeg ikke?!

Klimaet går i sykluser, veksler mellom istider og hete 

Ikke så raskt som endringene skjer nå, det er menneskeskapt og ikke bra i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2019 den 14.37, BMW 5-serie 535D skrev:

Ser denne globale oppvarmingen fungerer, tror den må snus på hodet, altså global nedkjøling! Bare å kjøre diesel og bensinsvin så mye man vil, for det er altfor lite allerede, tenk hvordan verden og klimaet hadde vert uten noen forurensninger!! 

Denne politikken om å dra frem klimaet pga miljøskadende biler er jeg dritt lei serlig da det bare er pisspreik og ikke stemmer!

https://www.vg.no/nyheter/i/ngomQ5/snoekaos-i-europa-minst-21-omkommet-i-ulykker?utm_source=vgfront&utm_content=row-9

image.png.5345e8d1b5defe5d1bb3345629d21527.png

Anonymkode: ab651...817

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Made4u skrev:

Endringene går for raskt nå, og drivhuseffekten er noe reelt og man kan dokumentere at drivhus har effekt, utslipp bidrar med det samme og det finnes kunnskap om. Dagens hurtige økning er menneskeskapt, ingen som ikke mener at klimaet ikke har endret seg i sykluser men det gikk aldri så raskt som endringene kommer nå.

Hvordan vet de at det aldri har gått så fort før? Og hvordan kan de vite at det går alltid like fort/sakte hver syklus? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Made4u skrev:

Ikke så raskt som endringene skjer nå, det er menneskeskapt og ikke bra i det hele tatt.

Så du mener at syklusen alltid går like fort/sakte? Syklus kan forandre fart og styrke, ingen ting er 100% likt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Hvordan vet de at det aldri har gått så fort før? Og hvordan kan de vite at det går alltid like fort/sakte hver syklus? 

 

Naturen reagerer på endringer, spor viser hvor lang tid endringer har tatt tidligere. Endringene som skjer i vår tid kan de også se spor av og si mye om i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Så du mener at syklusen alltid går like fort/sakte? Syklus kan forandre fart og styrke, ingen ting er 100% likt

Du hevder det, men du kan ikke fornekte et drivhus sin funksjon kan du? Utslippene våre har samme effekt, forklare så hvordan menneskeskapt utslipp ikke kan ha effekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Made4u skrev:

Naturen reagerer på endringer, spor viser hvor lang tid endringer har tatt tidligere. Endringene som skjer i vår tid kan de også se spor av og si mye om i fremtiden.

Det har nok noe å si, men på langt nær så mye som enkelte skal ha det til. Og h å faen hjelper om det ikke hadde vært en eneste jævla bil eller noe i Norge da Kina osv gir blanke faen? Er det ikke i millionbyer de bør begynne og ikke her i Norge? 

Hvordan i all verden kan lille Norge redde verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Made4u skrev:

Du hevder det, men du kan ikke fornekte et drivhus sin funksjon kan du? Utslippene våre har samme effekt, forklare så hvordan menneskeskapt utslipp ikke kan ha effekt...

Lufta er ikke drivhus, co2 er ikke drivhus, helt feil å kalde det et drivhus. Hvor mange prosent utslipp er det i hele Skandinavia totalt mot kun byen Tokyo? De gir faen, da har det null hensikt for oss å drepe oss for å redde verden....

Håper ikke du og andre flyr... men er slike klimafolk som er verstingene på det. Jeg flyr aldri, holder meg til her i nord både på ferier og ellers. Så jeg er egentlig miljøvennlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Made4u skrev:

Forklare også gjerne hvordan et lokalt snøkaos kan forklare noe (avfeie et globalt problem)...

Lokalt? Har jo vært snø over hele verden i vinter og i fjor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke tryggest å leve som om det er menneskeskapt da? Hvis de er menneskeskapte, så har vi gjort en god jobb med å bremse utviklinga, og hvis de ikke er det, så har vi mest sannsynlig ikke tapt noe på det heller. Vinn-vinn?

Anonymkode: 6bbd3...ec3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

Snøkaoset skyldes dårlige politikere, tror de må avsettes, alle som en. La folket bestemme heller, da får vi fint vær.

Endret av Paramount
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Paramount skrev:

Snøkaoset skyldes dårlige politikere, tror de må avsettes, ale som en. La folket bestemme heller, da får vi fint vær.

Nei det er Russlands feil siden alt er Russlands feil.

Anonymkode: 4838b...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...