Gå til innhold

Snøkaos i Europa, global oppvarming?? 😂😂


BMW 5-serie 535D

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan si mye om påstanden om menneskeskapt global oppvarming, men en ting er sikkert: Al Gore har tjent jævlig mye penger på den.

Anonymkode: 9839e...86e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎12‎.‎01‎.‎2019 den 14.37, BMW 5-serie 535D skrev:

Ser denne globale oppvarmingen fungerer, tror den må snus på hodet, altså global nedkjøling! Bare å kjøre diesel og bensinsvin så mye man vil, for det er altfor lite allerede, tenk hvordan verden og klimaet hadde vert uten noen forurensninger!! 

Denne politikken om å dra frem klimaet pga miljøskadende biler er jeg dritt lei serlig da det bare er pisspreik og ikke stemmer!

https://www.vg.no/nyheter/i/ngomQ5/snoekaos-i-europa-minst-21-omkommet-i-ulykker?utm_source=vgfront&utm_content=row-9

Hvorfor skulle dette motbevise global oppvarming?

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, RoH said:

Tror du skal sjekke litt til. Vi har i praksis ingen ørkenspredning siden tidlig 70 tallet. 

Hvor leser du det?

Anonymkode: 2ab33...b84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den som ikke tror på global oppvarming er temmelig nedsnødd. 

Anonymkode: 6db5d...2fe

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, RoH skrev:

Tror du skal sjekke litt til. Vi har i praksis ingen ørkenspredning siden tidlig 70 tallet. 

 

Vi har ikke hatt noe ørkenspredning, nei. Men fordømt mange andre har det.

https://www.google.no/amp/s/mobile.reuters.com/article/amp/idUSL3191845020070831

Endret av Påkrevd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/12/2019 at 1:37 PM, BMW 5-serie 535D said:

Ser denne globale oppvarmingen fungerer, tror den må snus på hodet, altså global nedkjøling! Bare å kjøre diesel og bensinsvin så mye man vil, for det er altfor lite allerede, tenk hvordan verden og klimaet hadde vert uten noen forurensninger!! 

Denne politikken om å dra frem klimaet pga miljøskadende biler er jeg dritt lei serlig da det bare er pisspreik og ikke stemmer!

https://www.vg.no/nyheter/i/ngomQ5/snoekaos-i-europa-minst-21-omkommet-i-ulykker?utm_source=vgfront&utm_content=row-9

Er redd du driter deg ut her. Global oppvarming betyr ikke nødvendigvis en jevnt fordelt temperaturstigning over hele kloden, eller mere spesifikt akkurat der du bor. At det er mye snø akkurat nå, beviser ingenting. Det som teller er lange serier med data fra mange steder. Og da vises en tydelig utvikling mot høyere temperaturer totalt sett. Og jeg er overhodet ingen venstrevridd fanatiker, om du skulle tro det. Tvert i mot. Ingeniørutdannet, jobber i oljerelatert bransje, kjører mc og dieselbil, er jeger, og absolutt for å skyte mere ulv. (Har til og med hatt flere BMWer....)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Påkrevd skrev:

 

Vi har ikke hatt noe ørkenspredning, nei. Men fordømt mange andre har det.

https://www.google.no/amp/s/mobile.reuters.com/article/amp/idUSL3191845020070831

Enten du tror det eller ikke så blir det er jorda grønnere i dag enn den var for 100 år siden, vi produserer 5 ganger mer effektivt pr areal osv. Men for å finne denne informasjonen må du bruke litt tid ut over de mest tabloide artikler. Det største problemet vi har er mangel på fordeling av goder, lettvinne kortsiktige løsninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, RoH skrev:

Enten du tror det eller ikke så blir det er jorda grønnere i dag enn den var for 100 år siden, vi produserer 5 ganger mer effektivt pr areal osv. Men for å finne denne informasjonen må du bruke litt tid ut over de mest tabloide artikler. Det største problemet vi har er mangel på fordeling av goder, lettvinne kortsiktige løsninger. 

Nå dreier du jo alt over på noe helt annet. Ørkenene sprer seg. Det var det jeg svarte deg på. Sahara sprer seg sørover hele tiden  Iran opplever en enda raskere utvikling. Ørkener verden over blir større og større. Samtidig blir vannressursene dramatisk mindre. Spredningsraten ligger nå 30 ganger raskere enn normalen. Hvis jeg leser tabloidartikler, mistenker jeg at du leser Donald Duck.

Forøvrig er det ikke dagens situasjon som er det mest kritiske med tanke på mat. Vi kunne fø alle i verden og fortsatt ha mat til overs, men det en temperaturøkning gjør i fremtiden, med sterkt reduserte avlinger i forhold til idag, og en stadig eksploderende befolkningsvekst, det er da det virkelig blir skummelt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2019 den 22.02, Påkrevd skrev:

Nå dreier du jo alt over på noe helt annet. Ørkenene sprer seg. Det var det jeg svarte deg på. Sahara sprer seg sørover hele tiden  Iran opplever en enda raskere utvikling. Ørkener verden over blir større og større. Samtidig blir vannressursene dramatisk mindre. Spredningsraten ligger nå 30 ganger raskere enn normalen. Hvis jeg leser tabloidartikler, mistenker jeg at du leser Donald Duck.

Forøvrig er det ikke dagens situasjon som er det mest kritiske med tanke på mat. Vi kunne fø alle i verden og fortsatt ha mat til overs, men det en temperaturøkning gjør i fremtiden, med sterkt reduserte avlinger i forhold til idag, og en stadig eksploderende befolkningsvekst, det er da det virkelig blir skummelt. 

Du gidder ikke sjekke noen påstander kritisk. 

https://www.nasa.gov/sites/default/files/thumbnails/image/change_in_leaf_area.jpg

Om du gidder å sjekke litt nærmere vil du finne ut at landbruke har ca 50% høyere effektivitet pr. areal i dag enn det vi hade for 50 år siden. 

Når det gjelder befolkningseksplosjonen er det mer eller mindre enighet i forskningsmiljøene om at tilveksten vil stanse ett eller annet sted mellom 11 og 13 milliarder. Tendens til reduksjon av befolkningstilveksten ser vi i så og si alle verdensdeler med unntak av 8-10 land, befolkningstilveksten vi ser skyldes i all hovedsaklighet økt alder blant befolkningen. Så denne delen kan du også ta helt med ro. 

Så hva står vi igjen med av kriser? mulig to grader tempraturheving neste 50-100 årene. Tipper det går helt greit, om ikke kan jeg spandere en øl. Heving av havnivået kan du også ta med en stor klype salt, da isen på sydpolen forsatt øker, og Grønlandsisen (i den grad den har noe som helst å si) kommer til å bruke minst 20 000 år på og smelte (å da har det jo kansje kommet en ny istid og reddet deg). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2019 den 0.42, RoH skrev:

Du gidder ikke sjekke noen påstander kritisk. 

https://www.nasa.gov/sites/default/files/thumbnails/image/change_in_leaf_area.jpg

Den stemmer sikkert til sitt bruk, den, men det der er en leaf area index, ikke et kart over dyrkbare jordbruksområder (kremt, det var dette med å være litt kritisk med kildebruk, da). Påpeker forøvrig at dette er en stråmann du plutselig dro inn etter at jeg kommenterte ørkenspredning.

Om du gidder å sjekke litt nærmere vil du finne ut at landbruke har ca 50% høyere effektivitet pr. areal i dag enn det vi hade for 50 år siden. 

I så fall Ingen reell forskjell. For 50 år siden var vi 50% færre mennesker. 

Når det gjelder befolkningseksplosjonen er det mer eller mindre enighet i forskningsmiljøene om at tilveksten vil stanse ett eller annet sted mellom 11 og 13 milliarder. Tendens til reduksjon av befolkningstilveksten ser vi i så og si alle verdensdeler med unntak av 8-10 land, befolkningstilveksten vi ser skyldes i all hovedsaklighet økt alder blant befolkningen. Så denne delen kan du også ta helt med ro. 

Så lenge befolkningsveksten skjer der den aller helst ikke bør skje, så bekymrer det meg, jo. En stor økning i antall eldre betyr en stor økning i antall personer utenfor arbeidsfør alder, men som fortsatt trenger like store ressurser, noe som igjen skaper sine utfordringer. Jeg har også sett analysene som forutser mellom 10-15 milliarder. Med tanke på hvilken harmonisk verden vi lever i nå, så skal det bli artig å nærmest doble den, tenker jeg. Mennesket er en krigersk rase, og massive arealer som ellers faktisk kunne vært dyrket, er jeg redd kommer til å ligge brakk på grunn av konflikter og andre faktorer. Så jo, det er bekymringsfullt.

Så hva står vi igjen med av kriser? mulig to grader tempraturheving neste 50-100 årene. Tipper det går helt greit, om ikke kan jeg spandere en øl. Heving av havnivået kan du også ta med en stor klype salt, da isen på sydpolen forsatt øker, og Grønlandsisen (i den grad den har noe som helst å si) kommer til å bruke minst 20 000 år på og smelte (å da har det jo kansje kommet en ny istid og reddet deg). 

Atter en gang, langt fra ørkener (som du beleilig nok sluttet å nevne i innleggene dine), men nå snakker du om Sydpolens (eller rettere sagt Antarktis’) ismasse på vinterstid. Den er økende, det har du rett i, men det betyr ingenting i og med at det foregår en enorm smelting hver sommer. Ser du nærmere på sommernivåene på isen, er de lavere enn noen gang. Cherrypicking er en uting. https://earthobservatory.nasa.gov/images/89280/melting-woes-antarctic-sea-ice-at-record-lows (og ikke kom og klag på kilde igjen, NASA Refererer du selv til).

Du tipper det går helt greit, og mener vi skal ta det med en klype salt. Jeg velger heller å ta din tipping om verdens fremtid med en klype salt. 

 

Endret av Påkrevd
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kaldt det er i Europa nå om dagen er det iallefall ikke noe grunn til umiddelbar bekymring for "global oppvarming" ;). Er vel mer "Global nedkjøling".

Anonymkode: f13d2...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så kaldt det er i Europa nå om dagen er det iallefall ikke noe grunn til umiddelbar bekymring for "global oppvarming" ;). Er vel mer "Global nedkjøling".

Anonymkode: f13d2...5db

Lær deg forskjellen på vær og klima.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12.1.2019 den 14.37, BMW 5-serie 535D skrev:

Ser denne globale oppvarmingen fungerer, tror den må snus på hodet, altså global nedkjøling! Bare å kjøre diesel og bensinsvin så mye man vil, for det er altfor lite allerede, tenk hvordan verden og klimaet hadde vert uten noen forurensninger!! 

Denne politikken om å dra frem klimaet pga miljøskadende biler er jeg dritt lei serlig da det bare er pisspreik og ikke stemmer!

https://www.vg.no/nyheter/i/ngomQ5/snoekaos-i-europa-minst-21-omkommet-i-ulykker?utm_source=vgfront&utm_content=row-9

Er du reelt dum eller bare gjør du deg til?

Om du tror et snøkaos som er et lokalt anliggende kan beskrive et globalt problem, ja da har du tenkt lite over dette eller du vil kanskje bare trolle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Made4u skrev:

Er du reelt dum eller bare gjør du deg til?

Om du tror et snøkaos som er et lokalt anliggende kan beskrive et globalt problem, ja da har du tenkt lite over dette eller du vil kanskje bare trolle?

Er dritt lei det klimamaset og det miljøtullet til folk. Ja jeg mener det reelt, er full vinter både her i Skandinavia og ellers i Europa. 

Jeg tror det jeg vil og du tror det du vil, jeg er seriøs og troller aldri 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2019 den 10.01, RoH skrev:

Enten du tror det eller ikke så blir det er jorda grønnere i dag enn den var for 100 år siden, vi produserer 5 ganger mer effektivt pr areal osv. Men for å finne denne informasjonen må du bruke litt tid ut over de mest tabloide artikler. Det største problemet vi har er mangel på fordeling av goder, lettvinne kortsiktige løsninger. 

Norge er grønnere enn for bare få år siden.  Vi gror nesten igjen.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Peonjenta skrev:

Norge er grønnere enn for bare få år siden.  Vi gror nesten igjen.  

Ja Norge er grønnere enn for noen få år siden og det er den jævla ulven sin feil. Kan ikke ha en jævla sau på beite lenger da lystmorderen kommer å gjør rent bord. Alt gror igjen, få bort ulven så blir det åpent igjen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...