Gå til innhold

Ta opp fag, lærlingstid, gravid, alder, trenger råd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en snart 24 år gammel kvinne som for tiden jobber i barnehage gjennom nav praksis . Jeg har tenkt å melde meg opp til privatist eksamen vg1 til sommeren og vg2 til høsten og vil da vere ferdig til jul med alle eksamenene. 

Jeg fant nylig ut at jeg er gravid og må da utsette å begynne lærlingstid til mars /april 2020. 

Er dette en dom vei å gå? På grunn av tidligere feilsteg jeg har gått så har jeg ikke rett på lån i fra lånekassen fordi jeg har oversteget ett viss beløp uten å ta eksamen. Så det er vanskelig for meg å skulle hoppe på ett deltids studium som barnehage lærer uten noe form for inntekt. 

Jeg får jo svangerskapspenger fra og med august, men jeg får vell ikke mer utbetaling fra de om jeg hopper på ett studie. For da er det jo forventet at lånekassen kan utbetale, bare ikke i mitt tilfelle. Og fødselen er rundt månedsskiftet august, september så dette hadde garantert blitt alt for mye for meg i starten selv om det bare er snakk om noen få samlinger. 

Synes dette er veldig vanskelig, men igjen alt er jo min egen feil. 

Har noen av dere erfaring med å bli lærling i senere tid, i en alder av 25? Jeg har gått allmenn så har brukt opp retten på vgs og på voksenopplæring. 

Og er det vanskelig å finne lærlingplass på egen hand? 

All råd settes veldig pris på

 

Anonymkode: d6643...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...