Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre i dag? Orker ikke alene mer!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 13.1.2019 den 11.16, AnonymBruker skrev:

Litt vanskelig å foreslå miljø/aktiviteter når jeg ikke vet noe om hva du liker eller hva slags type personlighet du har.. Jeg liker brettspill f.eks og da finnes det en brettspill-forening som heter Ares i Oslo. Røde kors har ellers mange muligheter for å være frivillig. Tidligere har jeg vært på sånn frivillighetsdag på Rødekors hvor man fikk innsikt i historien og de ulike stedene man kan være frivillig. Vet ikke om dette var et tilfeldig arrangement, eller om det er noe man bli innkalt til hvis man melder sin interesse. Ellers har jeg jobbet ved Kirkens SOS sin krisetjeneste. Da jobbet jeg på chat, her var det mange unge folk og man kan snakke sammen underveis (siden det er chat, noe man ikke kan på krisetelefonen). Kanskje ikke det hyggeligste stedet å møtes egentlig, men jeg fikk god kontakt med de andre. Har du ikke mulighet til å jobbe mer eller å studere? Finnes utallige studentforeninger å melde seg inn i om man er student.. En annen mulighet er å melde seg inn i et politisk ungdomsparti, det tror jeg kan være et fint sted å møte folk.

Noe du kan si om deg selv som du ikke føler at er for avslørende? Du er jo tross alt anonym..

Anonymkode: bfeda...e96

Kanskje du kan bli besøksvenn. Du besøker eldre ensomme og holder dem med selskap. Kanskje det også kan hjelpe deg til å bli tryggere i sosiale settinger? Vinn-vinn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meld deg inn i «hey girl! Oslo» gruppen på Facebook! Det er for jenter som vil bli kjent med andre jenter, som venner 🤗

Anonymkode: 4bfba...45f

Da ser alle at jeg er medlem, og det er litt flaut. Samt at jeg sliter med å være i store grupper med mennesker. Ellers veldig godt tips

 

Anonymkode: 5a7e5...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sensi skrev:

Kanskje du kan bli besøksvenn. Du besøker eldre ensomme og holder dem med selskap. Kanskje det også kan hjelpe deg til å bli tryggere i sosiale settinger? Vinn-vinn. 

Tenker på å utdanne hunden min til besøkshund, faktisk :) Eneste er at eldre ofte har veldig dårlig hørsel, og jeg synes det er vanskelig å kommunisere med mennesker som sliter med å forstå meg. Men nå kommer jeg jo bare med "jeg synes det er vanskelig" om alt, så jeg skal prøve å komme meg utenfor komfortsonen

Anonymkode: 5a7e5...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker på å utdanne hunden min til besøkshund, faktisk :) Eneste er at eldre ofte har veldig dårlig hørsel, og jeg synes det er vanskelig å kommunisere med mennesker som sliter med å forstå meg. Men nå kommer jeg jo bare med "jeg synes det er vanskelig" om alt, så jeg skal prøve å komme meg utenfor komfortsonen

Anonymkode: 5a7e5...1c8

He he ja...det er alltids noe. Du kan ta kontakt å høre litt da 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2019 den 11.51, AnonymBruker skrev:

Ikke send pm til han du svarer her.

Anonymkode: 836ef...f58

Hvorfor ikke? Jeg ( en annen jente enn ts) vurderer å sende ham en melding. Sliter med ensomhet, jeg også. 

Anonymkode: 00df3...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du sier du føler du har "utlevert" deg mer her enn i et "vanlig" vennskap og derfor ikke vet om du vil ta kontakt med de som gjerne vil bli kjent med deg.

Du ser ikke at de vil bli kjent med deg på bakgrunn av det du skriver? De bryr seg ikke om at du er ensom, om at du har sosial angst, de ønsker å bli kjent med deg allikevel!

Du er her under nick, du kan jo sende en pm til en eller to av de jentene som har foreslått det. Hvis dere finner tonen når dere skriver, så kan dere jo treffes i neste omgang? Hvis dere ikke finner tonen så er ikke noe tapt uansett!

Jeg vet det kan være vanskelig å finne venner, og jeg er heldig, for jeg har mulighet til å være sosial akkurat når jeg har lyst, men det kommer ikke gratis. Vennskap må pleies, selv om det noen ganger er slitsomt.

Jeg håper du tør å ta kontakt, det kan utgjøre en forskjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...