Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre i dag? Orker ikke alene mer!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Nappetass1 skrev:

Det er bare å sende en mail, evt ringe. Det er mange forskjellige aktiviteter man kan delta på, ikke noe problem! Det er utrolig givende og superhyggelig.

Takk, skal virkelig vurdere det :)

Anonymkode: 5a7e5...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

J20.. Vil helst ikke skrive interesser her pga jeg ikke vil bli kjent igjen.

Anonymkode: 5a7e5...1c8

Send meg en privat melding så kan vi ta det derifr. Siden du ikke vil skrive interesser her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

J20.. Vil helst ikke skrive interesser her pga jeg ikke vil bli kjent igjen.

Anonymkode: 5a7e5...1c8

Ikke send pm til han du svarer her.

Anonymkode: 836ef...f58

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller hva med nettdating, tenker ikke at du er ute etter en kjæreste men henge sammen med noen noen timer. Du kan jo høre om det er noen som vil gå en tur idag eller ta en kaffe, helt uforpliktende. 
Du kan også si at du ikke nødvendigvis er ute etter en kjæreste, men hadde vært hygggelig med litt selskap.
 

Anonymkode: f8ffc...93a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Østfold mann skrev:

Send meg en privat melding så kan vi ta det derifr. Siden du ikke vil skrive interesser her.

Skal vurdere det. Men vet ikke helt hva jeg kan ha til felles med en ti år eldre mann 

Anonymkode: 5a7e5...1c8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eller hva med nettdating, tenker ikke at du er ute etter en kjæreste men henge sammen med noen noen timer. Du kan jo høre om det er noen som vil gå en tur idag eller ta en kaffe, helt uforpliktende. 
Du kan også si at du ikke nødvendigvis er ute etter en kjæreste, men hadde vært hygggelig med litt selskap.
 

Anonymkode: f8ffc...93a

Da blir det bare en seksuell undertone og meget overfladiske vennskap som bunner i guttens ønske om å ha sex.. Sier jeg noe slikt tenker de bare at jeg vil ha en fuckfriend eller noe. 

Anonymkode: 5a7e5...1c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kommer nesten aldri i prat med noen, selv om jeg går en del i Frognerparken. Har også blitt invitert ut en gang, men det er veldig lenge siden. Ellers snakket jeg med en eldre dame der en gang. Tror ikke jeg ser så veldig "tilgjengelig" ut, har liksom alltid sånn panikkfølelse inni meg i slike situasjoner når jeg er alene

Anonymkode: 5a7e5...1c8

Skjønner, da er det ikke så enkelt. Jeg har vært som deg jeg også, unngikk rett og slett å møte folk i mange år.

Men har blitt lettere til sinns og sikrere på meg selv de siste årene, og da er det enklere å komme i kontakt med folk. Nå går jeg med hevet hode, smiler og møter blikkene til andre. Sier hei og prøver å være litt mer utadvendt og sosial. Da skjer det faktisk noe med alle, til og med i matbutikken smiler jeg til andre og jammen får jeg ikke smil tilbake. Bare det er nok til å gjøre meg glad. 

Vet ikke helt hva slags tips jeg skal komme med, men jeg ønsker deg i hvert fall lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Dævendøtte skrev:

Skjønner, da er det ikke så enkelt. Jeg har vært som deg jeg også, unngikk rett og slett å møte folk i mange år.

Men har blitt lettere til sinns og sikrere på meg selv de siste årene, og da er det enklere å komme i kontakt med folk. Nå går jeg med hevet hode, smiler og møter blikkene til andre. Sier hei og prøver å være litt mer utadvendt og sosial. Da skjer det faktisk noe med alle, til og med i matbutikken smiler jeg til andre og jammen får jeg ikke smil tilbake. Bare det er nok til å gjøre meg glad. 

Vet ikke helt hva slags tips jeg skal komme med, men jeg ønsker deg i hvert fall lykke til :) 

Var faktisk en mann i parken som smilte til meg i går. Normalt når folk gjør det får jeg litt panikk og rekker ikke å reagere før de er borte, men klarte faktisk å smile tilbake, og så snudde han seg noen ganger. Og det er jo klart hyggelig, men sjelen min er fortsatt helt hul og tom, og livet mitt føles bare som en lang og ensom tur uten noe mål. 

Tusen takk :)

Anonymkode: 5a7e5...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å foreslå miljø/aktiviteter når jeg ikke vet noe om hva du liker eller hva slags type personlighet du har.. Jeg liker brettspill f.eks og da finnes det en brettspill-forening som heter Ares i Oslo. Røde kors har ellers mange muligheter for å være frivillig. Tidligere har jeg vært på sånn frivillighetsdag på Rødekors hvor man fikk innsikt i historien og de ulike stedene man kan være frivillig. Vet ikke om dette var et tilfeldig arrangement, eller om det er noe man bli innkalt til hvis man melder sin interesse. Ellers har jeg jobbet ved Kirkens SOS sin krisetjeneste. Da jobbet jeg på chat, her var det mange unge folk og man kan snakke sammen underveis (siden det er chat, noe man ikke kan på krisetelefonen). Kanskje ikke det hyggeligste stedet å møtes egentlig, men jeg fikk god kontakt med de andre. Har du ikke mulighet til å jobbe mer eller å studere? Finnes utallige studentforeninger å melde seg inn i om man er student.. En annen mulighet er å melde seg inn i et politisk ungdomsparti, det tror jeg kan være et fint sted å møte folk.

Noe du kan si om deg selv som du ikke føler at er for avslørende? Du er jo tross alt anonym..

Anonymkode: bfeda...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv aktivitetsvenner.no! Jeg fant noen gode og nære venner der,men man må tørre å treffe en del først. Ikke alle man matcher fullt med.

Ellers ser jeg flere nevner frivillig arbeid. Her jeg bor er det mye man kan gjøre i feks røde kors eller kirkens bymisjon. 

Anonymkode: fb291...a43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest secretidentity

Vet hvordan du har det. Er trettifem år og har ingen mann eller venner, så vet godt hvordan det er å være alene. Du har i det minste en jobb å gi til, det har ikke jeg, så jeg er hjemme hele dagen. Synes det var lettere å skaffe venner før da man var yngre, men håpløst i voksen alder. Vet ikke hvordan jeg skal takle ensomheten mer jeg heller. Var mye bedre til å takle det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man trenger mange frivillige, = Oslo driver mye bra arbeid, kirkens bymisjon og røde kors like så. Støttekontakt er en fin jobb som både hjelper andre og gir litt inntekt. Det er vanskelig å tipse når man ikke aner noe om interessene dine. Har du vurdert å flytte inn i et kollektiv? Det kan jo hjelpe på både det sosiale og lette økonomien? 

Anonymkode: e4692...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke finne på noe med noen fra jobb? Begynne å studere eller ta utdanning? Ekstrajobb? Flytte i kollektiv? Du må nesten gi litt mer informasjon om deg selv for at vi kan hjelpe deg bedre. Bor du på et lite sted? Småby? Nærme Oslo? Kan du søke fulltidsjobb et annet sted? Hvilken utdanning har du? Du har hund? Hvorfor? Har du hatt den lenge?

Anonymkode: 4e56f...6e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt vanskelig å foreslå miljø/aktiviteter når jeg ikke vet noe om hva du liker eller hva slags type personlighet du har.. Jeg liker brettspill f.eks og da finnes det en brettspill-forening som heter Ares i Oslo. Røde kors har ellers mange muligheter for å være frivillig. Tidligere har jeg vært på sånn frivillighetsdag på Rødekors hvor man fikk innsikt i historien og de ulike stedene man kan være frivillig. Vet ikke om dette var et tilfeldig arrangement, eller om det er noe man bli innkalt til hvis man melder sin interesse. Ellers har jeg jobbet ved Kirkens SOS sin krisetjeneste. Da jobbet jeg på chat, her var det mange unge folk og man kan snakke sammen underveis (siden det er chat, noe man ikke kan på krisetelefonen). Kanskje ikke det hyggeligste stedet å møtes egentlig, men jeg fikk god kontakt med de andre. Har du ikke mulighet til å jobbe mer eller å studere? Finnes utallige studentforeninger å melde seg inn i om man er student.. En annen mulighet er å melde seg inn i et politisk ungdomsparti, det tror jeg kan være et fint sted å møte folk.

Noe du kan si om deg selv som du ikke føler at er for avslørende? Du er jo tross alt anonym..

Anonymkode: bfeda...e96

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøv aktivitetsvenner.no! Jeg fant noen gode og nære venner der,men man må tørre å treffe en del først. Ikke alle man matcher fullt med.

Ellers ser jeg flere nevner frivillig arbeid. Her jeg bor er det mye man kan gjøre i feks røde kors eller kirkens bymisjon. 

Anonymkode: fb291...a43

 

2 timer siden, secretidentity skrev:

Vet hvordan du har det. Er trettifem år og har ingen mann eller venner, så vet godt hvordan det er å være alene. Du har i det minste en jobb å gi til, det har ikke jeg, så jeg er hjemme hele dagen. Synes det var lettere å skaffe venner før da man var yngre, men håpløst i voksen alder. Vet ikke hvordan jeg skal takle ensomheten mer jeg heller. Var mye bedre til å takle det før.

Jeg har også vært hjemme hele dagen , i mange måneder, grunnet sykdom. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja man trenger mange frivillige, = Oslo driver mye bra arbeid, kirkens bymisjon og røde kors like så. Støttekontakt er en fin jobb som både hjelper andre og gir litt inntekt. Det er vanskelig å tipse når man ikke aner noe om interessene dine. Har du vurdert å flytte inn i et kollektiv? Det kan jo hjelpe på både det sosiale og lette økonomien? 

Anonymkode: e4692...e62

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke finne på noe med noen fra jobb? Begynne å studere eller ta utdanning? Ekstrajobb? Flytte i kollektiv? Du må nesten gi litt mer informasjon om deg selv for at vi kan hjelpe deg bedre. Bor du på et lite sted? Småby? Nærme Oslo? Kan du søke fulltidsjobb et annet sted? Hvilken utdanning har du? Du har hund? Hvorfor? Har du hatt den lenge?

Anonymkode: 4e56f...6e2

Takk for svar. Jeg har vært veldig syk det siste året, så kan ikke studere. Er glad for jobben min og håper å få flere vakter etterhvert. Søkt etter mye forskjellig, men ikke fått noe annet. Å flytte er ikke aktuelt. Jeg vil sjekke ut frivillige greier. Har dessverre sosial angst noe som er verre i perioder, men føler ikke at det definerer meg, dog gjør det jo en del ting vanskeligere når det kommer til å bli kjent med folk. Mens jeg var helt nede i avgrunnen, så hadde jeg ikke noe begrep om tid eller å være sosial, var bare i mitt eget hode, så det er ikke så mange å komme tilbake til. Prøvd å ta kontakt med noen bekjente nå.

Anonymkode: 5a7e5...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok dratt på rave for å finne venner. Prøv det? Et åpent sinn kan åpne mange nye dører :) Og folk er innmari vennlige

Anonymkode: 11d4e...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt angst, og vet hvor vanskelig det er å trosse den og komme seg ut. Men eneste måten å komme seg ut av det på er å nettopp utfordre angsten og deg selv, gjøre ting som er utenfor komfortsonen! Det er på ingen måte en quick fix, men legg en plan for hvordan du med små skritt kan utfordre angsten.

Anonymkode: fb291...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ville nok dratt på rave for å finne venner. Prøv det? Et åpent sinn kan åpne mange nye dører :) Og folk er innmari vennlige

Anonymkode: 11d4e...39d

Hva er rave? Drikker ikke og tar ikke narkotika. Mistet mange venner grunnet det. Men må fokusere på min helse og unngå rusmidler, dessverre. 

Anonymkode: 5a7e5...1c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har selv hatt angst, og vet hvor vanskelig det er å trosse den og komme seg ut. Men eneste måten å komme seg ut av det på er å nettopp utfordre angsten og deg selv, gjøre ting som er utenfor komfortsonen! Det er på ingen måte en quick fix, men legg en plan for hvordan du med små skritt kan utfordre angsten.

Anonymkode: fb291...a43

Derfor jeg ikke ville nevne angst. Eller høre de "gå utenfor komfortsonen" greiene. Jeg er ekstremt bevisst på mine egne diagnoser, og trenger ikke de reglene. Trenger konkrete tips til hvordan få flere venner. Det er forresten ikke noe givende å f.eks dra på cafè alene, og i Norge er det helt unaturlig å gå bort til fremmede med mindre alle er beruset. Jeg har møtt mange fremmede før, men det har vært avtalt på nett. 

Anonymkode: 5a7e5...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎12‎.‎01‎.‎2019 den 11.46, AnonymBruker skrev:

Har faktisk tenkt på det! Men skjønner ikke hvordan man begynner med noe sånt. Virker ikke som noen av de organisasjonene har så stort behov for hjelp når jeg leser om det og prøver å finne ut konkret hvordan jeg blir "med"

Anonymkode: 5a7e5...1c8

https://frivillig.no/

Hva med å ta deg en ekstrajobb? Vikarbyrå, ringehjelp eller noe? Da tjener du penger samtidig som du får tiden til å gå, og kanskje kan du få venner/bekjente blant de nye kollegene dine også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...