Gå til innhold

Leter etter noe med (veldig) god gli (uten bruk av olje eller vann)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har forslag til materiale jeg kan kjøpe for dette, har en gjenstand på ca 300 gram og areal på ca 20cm*20cm som skal gli, kan plassere gjenstanden på noe matariale og gli det over enten et valgt materiale eller på parkett gulv, så jeg kan kontrollerer begge overflater, vil at den skal gli som om det var på is, hvilket materiale ville du kjøpt, vil ha så lite friksjon som mulig, kan ikke bruke oljer eller fuktighet. Prøvde med gulvklut fra nærbutikken over parkettgulv, og friksjonen er relativt lav men spesielt hvilefriksjonen blir litt høy for meg, trenger bedre gli 

Forslag til gode glimaterialer, X over Y eller X over parkett ?

Anonymkode: d2bb8...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke. Men jeg ble forferdelig nysgjerrig på hva du holder på med?? 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Teflon er kjent og kjært.

Anonymkode: 1f4f6...2cd

Ok takk for tips har hamstret inn litt teflon fra ebay nå så får teste det om noen måneder når det kommer frem, med optimale forhold er det visst helt ned mot 0.04 statisk friksjons koeffisient på ptfe-ptfe, det var ikke mye nei :)  is på is er visst 0.02-0.09 så da er jo teflon like bra bare uten så mye søl og fuktskader i huset  :) 

Anonymkode: d2bb8...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Vet ikke. Men jeg ble forferdelig nysgjerrig på hva du holder på med?? 😉

Parkettcurling? :klo: Trodde først det dreide seg om å flytte tunge møbler, men så så jeg at tingen som skulle gli bare veide 300 g. (Litt lav vekt for en curlingstein også, men ..).

Anonymkode: 9110f...634

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Parkettcurling? :klo: Trodde først det dreide seg om å flytte tunge møbler, men så så jeg at tingen som skulle gli bare veide 300 g. (Litt lav vekt for en curlingstein også, men ..).

Anonymkode: 9110f...634

😉😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...