Gå til innhold

Advare min eks'nye kone ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle burde kommet med cv og referanse ved innledning av nytt forhold. 

Anonymkode: 2c30a...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan sikkert prøve å advare henne, men hun kommer nok ikke til å tro deg. 

Anonymkode: fa57d...233

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det meste dokumentert skriftlig hva det økonomiske gjelder. I tillegg har jeg alt dokumentert fra rettslige instanser,politi,krisesenter og sykehuslegene.

Anonymkode: 12d77...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økonomisk vold er når ektefelle under tvang kontrollerer den andre mot hans/hennes vilje økonomisk.  At man ikke får lov til å bestemme over egen inntekt . I mitt tilfelle tvang han meg til å skrive under leiekontrakter for at han skulle drive forretninger. Han opparbeidet massiv gjeld til leverandører i mitt navn. Han han betalte ikke skatt . Over 300000 skyldig bare der. Over 100000 i strømregninger. Ville ikke ha forsikringer på noe. Hadde kontroll over min private konto,bare tok kortet fra meg.Han handlet for det meste mat osv...Jeg fikk aldri røre kassabeholdningen...Han ville tvinge meg til å jobbe som frisør i butikken hans(og gjorde det også...)selv om jeg ikke er frisør. Jeg fikk ikke lov til å ta meg en vanlig jobb. I årevis forsøkte jeg å lage avtaler med inkassobyråer, men han betalte så og si aldri noe. Han brukte det meste av pengene på spillmaskiner. Vi kunne ikke leie leilighet og bodde på 50 m2 i noen rom bak frisørlokalet. Jeg jobbet gratis for ham da han drev restaurant ( før vi fikk barn ) i 3 år,hadde aldri fri,Fikk ikke lov til å forlate lokalene,mens han var ute og spilte.Jeg burde gått dengang...Den dag i dag skylder han på meg at gjelden ble som den ble. Hadde jeg jobbet som frisør,så ville alt vært bra....Selv med et sterkt multihandikappet barn. Jeg måtte passe lokalet og de ansatte mens han var ute og spilte...fikk ikke gå ut. Etter jeg kom for meg selv,har ALLE utgifter blitt betalt før fristen og ordet inkasso står ikke lenger i min ordbok.Så økonomisk vold er også en måte å kontrollere et menneske fullt og helt på. Tro meg,når jeg forsøkte å få ham på rett kjøl,så kom han med grove trusler.

Anonymkode: 12d77...2cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldigvis forsto skattemyndighetene og de rettslige instanser hvem som egentlig sto bak uføret. Ganske tidlig i ekteskapet forsto jeg at han kun tenkte på seg selv,og samlet bevis underveis. Av den grunn,slapp jeg å betale en eneste krone. En annen grunn et at jeg pga min datter ikke kan være i jobb,da hun er totalt pleietrengende .Så aberet er det at jeg ikke kan søke boliglån, for å tilrettelegge for henne før gjeldsordningen er ferdig. 

 

Anonymkode: 12d77...2cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste rette er å informere UDI om dette slik at de kan granske saken nærmere. Er veldig strenge krav for å få familiegjenforening. Dersom han har endel på rullebladet, og ikke har økonomien i orden (tjener han over inntektskravet?) så får hun ikke innvilget søknaden.

Anonymkode: 1a7ea...75f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke en advarsel vil bli tatt særlig seriøst av henne. Hun kommer til å tenke "hvis han er så ille, hvorfor brukte hun 20 år på å finne ut av det?".

Anonymkode: a97d6...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut i fra at du ikke har konvertert. Så hun vil nok ikke tro på deg. Siden du er kuffar og uten moral. Han behandler nok en muslimsk kone annerledes. Med respekt.

Anonymkode: 3ffaa...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan endte dette ts?

Anonymkode: d0668...72d

TS her . Min gamle tråd ja 🙂 

Det endte med at han skilte seg fra henne uten at hun kom til Norge. Han hadde satt barn på henne,men hun mistet det. 

Så han har vært singel en god stund, og i større økonomisk uføre enn noensinne. Butikken hans ute av drift. 

Så glad på hennes vegne ( ikke at hun mistet barnet - 🌷) at hun slapp unna 😉 Jeg blandet meg forøvrig ikke inn. Han messet det opp selv .

 

Anonymkode: 20fc8...b76

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS her . Min gamle tråd ja 🙂 

Det endte med at han skilte seg fra henne uten at hun kom til Norge. Han hadde satt barn på henne,men hun mistet det. 

Så han har vært singel en god stund, og i større økonomisk uføre enn noensinne. Butikken hans ute av drift. 

Så glad på hennes vegne ( ikke at hun mistet barnet - 🌷) at hun slapp unna 😉 Jeg blandet meg forøvrig ikke inn. Han messet det opp selv .

 

Anonymkode: 20fc8...b76

Ny bruker? 

Anonymkode: fdbef...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ny bruker? 

Anonymkode: fdbef...531

Hva har det med saken å gjøre? 

Viktigste er at TS har kommet med en oppdatering på hvordan det gikk.

Anonymkode: 4eda5...ffc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva har det med saken å gjøre? 

Viktigste er at TS har kommet med en oppdatering på hvordan det gikk.

Anonymkode: 4eda5...ffc

Ja,jeg så det selv- men ikke hvorfor 🤷‍♀️ Mulig fordi tråden er så gammel ... 

Anonymkode: 20fc8...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville blitt advart, så hadde det vert opp til meg hva jeg hadde gjort. Hadde jeg angret to år etter, så hadde advarselen vert der. Jeg overså advarselen, så synd for meg. 

Anonymkode: 90d27...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud så glad jeg hadde blitt for e advarsel 🙏🙏🙏🙏🙏🙏

Om det hjelper for henne ved tvangs eller arrangert ekteskap vet vi jo ikke, men keg hadde virkelig ønsket å få vite om enhver psykisk pg fysisk voldelig historikk. 

Anonymkode: 40ccf...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du har lyst til å advare. Men da hadde jeg skrevet et anonymt brev til UDI, ikke skriv noe slik at det kan bevises at det kom fra deg. Skatteetaten kan du varsle om svindelen han og familien driver med.

Mannen er jo ikke god, så du må tenke på deg og barnas sikkerhet først. 

Anonymkode: 2c1d3...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...