Gå til innhold

Advare min eks'nye kone ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Politiet fortalte meg( jeg anmeldte ham for psykisk og økonomisk vold) at han var anmeldt for 19 andre forhold

Politiet har ikke lov til å dele noen som helst info med sivile om pågående saker, om det så er foreldre, ektefeller eller eks-koner så tviler meget sterkt på at denne posten er ekte. 

Anonymkode: 2af09...4c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt nok drama for et helt liv. Men så vet du sikkert ikke hvordan det er å ha et multihandikappet barn heller..... 

Anonymkode: 12d77...2cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet gjorde faktisk det. Hva slags grunn skulle jeg ha for å påstå det om det ikke var tilfellet? 

Anonymkode: 12d77...2cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var tidligere saker og ikke pågående, om det har noe å si...Ikke vet jeg.

Anonymkode: 12d77...2cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! Gjør hva du kan for å advare. Kontakt politiet angående dette også. Kanskje er det noe de eller andre instanser kan gjøre

Anonymkode: b1521...516

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en urolig vanskelig situasjon, Ts. Som andre sier her tror heller ikke jeg at du vil nå frem med informasjonen til hans nye kone. Jeg er også redd for at du vil sette deg og barna dine i en farlig situasjon dersom du kontakter konen. 

Hva med å rådføre deg hos krisesenter og politi?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriv til UDI og informer om hans historikk. Be dem gjøre grundige undersøkelser, og konsultere politi vedr mannens tidligere saker før de innvilger oppholdstillatelse for den nye kona. Med vold og psykisk mishandling i historikken skal det vel litt til før han får familiegjenforening. Det med genfeil tror jeg at du bør holde utenfor, det blir litt for utleverende å oute medisinske tilstander til fremmede.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bør informeres om en med sterke psykopatiske trekk. Grøss. 

Anonymkode: d1f57...a0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville egentlig sagt ifra, kanskje hun ikke tror deg nå, men kanskje hun merker trekkene tidligere om hun er litt informert fra deg, slik at hun eventuelt kan gå fra han tidligere enn det du gjorde og ikke tar like mye skade av det slik som du dessverre har gjort? 

Anonymkode: ef4fa...9d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har denne mannen omsorgsrett til deres felles barn?

Anonymkode: ffd2e...5e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du kanskje blir avfeid som en sjalu eks, så ville jeg ikke hatt på samvittigheten at jeg ikke hadde sagt ifra. Bedre å si ifra og hun kanskje holder øyne mer åpne, enn å ikke si noe som helst og hun føler ingen tror henne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker også at det ville vært en sak for UDI....Bodde 10 uker på krisesenter etter bruddet,og gikk med voldsalarm når jeg bevegde meg utenfor. Ble anbefalt ettervern i 3 år pga truslenes alvorlighetsgrad og bodde på hemmelig adresse til jeg fikk full omsorg for barna i retten. Vil ikke involvere politiet,da det på nåværende tidspunkt ikke er grunn til det ifht meg selv om mine barn. Etter bruddet har jeg klart meg fint,både økonomisk og sosialt og vi har fått et nytt liv.( selv med gjeldsordningen) Er gjeldfri neste år,så da starter et nytt kapittel. 

Anonymkode: 12d77...2cc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men han har samværsrett. Den første tiden var det med tilsyn. ( med sønnen) Datteren har han forsøkt å passe noen få ganger,men han synes det er for tungt. Han har aldri vært truende mot ungene eller fysisk voldelig mot meg. Det skal faktisk veldig mye til for å ikke få se barna sine i det hele tatt. Så psykisk og økonomisk vold stiller ikke i det sjiktet.  Vi giftet oss sent i forholdet, og bodde ikke sammen særlig som samboere før vi fikk barn . I ekteskapet derimot,ble trusler og tvang en del av hverdagen.  Min datter,vår førstefødte, var kritisk syk,,,og min oppgave ble da å være med henne.De 5 første årene var det inn og ut av sykehus og intensivavdelinger.Min eks gjorde da hva han ville med sine forretninger ( i mitt navn) og opparbeidet 1,5 mill.i gjeld. Første gang han i det hele tatt passet datteren vår, var da jeg skulle føde sønnen vår,hun var da 5 år. Etter 1 år med krangling om omskjæring,måtte jeg flykte med to tomme hender og ungene- for å unngå det. Jeg brukte politi ,krisesenter og sykehuslegene som ressurs for å starte et nytt liv for barna og meg selv. 

 

Anonymkode: 12d77...2cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Men så vet du sikkert ikke hvordan det er å ha et multihandikappet barn heller..... 

Anonymkode: 12d77...2cc

Relevans? Hva vil du egentlig med sånne kommentarer? Fyre opp til konflikt?

advar damen du, om du er 100% sikker på at det er ditt store hjerte som banker så bekymret for henne som er motivet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relevansen er den at det er 50 %sjanse for et multihandikappet barn. Legene frarådet oss å få flere barn etter vår datter ble født,og jeg ble fulgt opp med morkaketest i uke 8 når det gjaldt sønnen vår- som er frisk. Eksen min har sagt at han ikke vil informere sin nye kone om at han er bærer av denne feilen. Etter jeg fikk sønnen min,med keisersnitt, så steriliserte jeg meg samtidig, uten at min eks visste det. Han ga meg nemlig ikke lov. Det var nemlig Allah som bestemte om et barn ble friskt eller ikke.....

Anonymkode: 12d77...2cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenk på deg selv og dine barn og hold deg unna. Kona kommet ikke til å tro på deg uansett og du blir svarteper. 

Sier du ifra er det ett av to som mest sannsynlig skjer. Kona forteller mannen hva du har sagt, så forteller han henne at du er sykelig sjalu. Så kommer represaliene fra ham.

Eller kona tror på deg(ekstremt lite sannsynlig) kansellerer hele greia og da har du virkelig fått en illsint psykopat på nakken! Nei hold deg unna og nyt ditt nye liv. 

Anonymkode: 20211...798

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok det lureste. Vil ikke utsette ungene mine for konsekvensene. Men man kan alltids håpe at karma biter ham i ræva. ( eller et aldri så lite hjerteinfarkt)

Anonymkode: 12d77...2cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, minister-mio skrev:

Relevans? Hva vil du egentlig med sånne kommentarer? Fyre opp til konflikt?

advar damen du, om du er 100% sikker på at det er ditt store hjerte som banker så bekymret for henne som er motivet

Måten du svarer ts på her inne så virker det mer som om det er du som er ute etter konflikt. At ts har lyst til å reflektere litt her inne i forhold til hva hun skal gjøre i denne situasjonen er jo veldig forståelig. 

Anonymkode: a44ef...c4f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...