Gå til innhold

Advare min eks'nye kone ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min eks har giftet seg på ny med en dame fra et arabisktalende land. Hun har ikke kommet til Norge enda. Han og jeg var sammen i 20 år og har to barn sammen. Jeg har også vært i et forhold med en ny mann i over to år. Min eks vil ikke at jeg skal møte hans nye kone når hun kommer. Dette har jeg problemer med å akseptere,i og med hun på sikt vil være involvert ifht våre to barn og samvær. Min eks er ikke etnisk nordmann.Det er nå en ting. Mitt dilemma er at jeg vet hva slags mann hun får... og hvilket helvete livet hennes kan bli. Han har sterke psykopatiske trekk,og trusler og tvang er måten han bruker fir å få viljen sin. Han er spilleavhengig,skylder 400 000 i barnebidrag til mine barn,skylder folk og stat myyye penger.Han gav meg inkassogjeld på 1,5 millioner ( jeg er nå på gjeldsordning pga dette). Jeg måtte flykte på krisesenter for å komme vekk fra ham for å unngå at han skulle omskjære sønnen vår,da jeg forlot ham.Dessuten er han bærer av en sjelden type avvik,som gir sjanse for å få barn med kromosonfeil med hele 50 % Vi har en datter sammen som er sterkt multihandikappet,nettopp pga dette. Synes så synd på den nye kona som snart kommer hit til Norge,, uten å ane noen ting. Han driver for seg selv,,leier en 30 m2 hybel,låner bil og roter med penger som alltid. Hvis jeg advarer henne,vet jeg at jeg får et helvete med ham,,  så det er ikke fristende uansett. Hun skal jobbe for ham ( hun er utdannet frisør, og han driver frisørsalong 🤔) Jeg vet at hun ikke kommer til å få så mye som en krone i lønn,,,,,og at hun vil bli utnyttet på det groveste. Det verste er at hun som meg,kan få et alvorlig sykt barn 😪 Etisk sett burde hun vært advart.💖

Anonymkode: 12d77...2cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hold deg unna nye kone, du virker å ha mer enn nok med deg selv og dine barn

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det  har jeg så absolutt. Men hvis du hadde vært henne,ville du ikke ønsket og blitt advart? 

Anonymkode: 12d77...2cc

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en vanskelig situasjon. Jeg aner ikke hva jeg hadde gjort i samme situasjon, men hadde slitt med dårlig samvittighet om jeg ikke hadde advart.

En i min nærmeste krets var i et lignende dilemma med en eks som ødla alle på sin vei. Vedkommende valgte å advare nye kjærester, men ble avfeid som sjalu eks. Likevel kan det hende at de nye var mer på vakt enn eksen hadde vært, og at de derfor fikk øynene opp for hva han drev med raskere enn de ellers ville gjort. 

Har du noen fortrolige i hans krets du kan snakke med? Andre som vet hva han driver med som du kan alliere deg med?

Uansett et utrolig vanskelig dilemma.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det  har jeg så absolutt. Men hvis du hadde vært henne,ville du ikke ønsket og blitt advart? 

Anonymkode: 12d77...2cc

Hun vil uansett ikke tro på deg.

Anonymkode: a5a7b...99e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke pga sjalusi. Jeg er glad for å være kvitt ham. Politiet fortalte meg( jeg anmeldte ham for psykisk og økonomisk vold) at han var anmeldt for 19 andre forhold,,  med trusler/vold og svindel.Han hadde også en sak på seg for mange år siden hvor han var under etterforskning for sex med en 13 åring.Han ble ikke dømt. Han er klassisk psykopat, utrolig veltalende og sjarmerende for de som ikke kjenner ham. Han har ingenting med min datter å gjøre ifht samvær,hun er for pleietrengende. 

Anonymkode: 12d77...2cc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde blitt glad for en advarsel, hadde jeg vært hans nye kone! 

Anonymkode: e99f9...569

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen allierte i hans krets som jeg kan stole på.

Anonymkode: 12d77...2cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får han lov å "importere" denne nye kona da, når han skylder så mye penger til stat og alt? Må man ikke være i stand til å forsørge sin ektefelle før de får lov å komme inn i landet?

Det trodde jeg.

Ellers vet jeg ikke hvordan du skal få advart henne. Sannsynligvis snakker hun ikke norsk. Men engelsk kanskje? Jeg vet ikke  helt hva jeg ville gjort om jeg var i dine sko. Å advare henne er farlig for deg, for hva om hun sladrer til eksen din, og han klikker fullstendig i raseri og kommer etter deg?

Anonymkode: 1bc23...3b6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden han har et langt rulleblad hos politiet så må det vel være noe de kan gjøre? Jeg ville hørt med de, - mulig de har vært borti noe lignende.

Anonymkode: fc4cb...13d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er farlig for meg, derfor er det ikke noe jeg ønsker egentlig.  Håper hun får et friskt barn og kommer seg vekk fra ham etterhvert.....Samvittigheten min sier det er feigt,,,,samtidig har jeg mine to barn som trenger meg . Skjer det noe med meg,så vil jo han få omsorgen,og det må aldri skje!

 

Anonymkode: 12d77...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at først og fremst så har du et ansvar for deg selv og dine barn, du må holde dere trygge.

Denne eksen din høres ikke helt i vater ut og sannsynligheten er stor for at han vil la sitt sinne gå utover dere. Derfor føler jeg ikke at du har noe "ansvar" for å advare denne damen, for alt det du vet så vet hun hva hun går til.

Nei, hold deg og barna trygge så for han og nykona styre med sitt. Er du heldig så flytter han kanskje ut av landet med all den gjelda og styret her.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder det økonomiske, så trikser og mikser han. Det er derfor jeg er på gjeldsordning. Han drev forretninger i mitt navn ( under tvang ) Han har vært konkurs tidligere,,,med karantene. Da jeg gikk fra ham, startet han på nytt i eget navn...Men han har problemer med skatt og namsmannen. Han har stor familie her som driver forretninger, som hjelper han stadig...Hvordan det økonomiske spiller inn ifht å få henne hit,vet jeg ikke.Vet bare at han gifter seg i utlandet og alltid har store seddelbunker i lomma ( og regningsbunken nedstøvet i en skuff )

Anonymkode: 12d77...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet det er farlig for meg, derfor er det ikke noe jeg ønsker egentlig.  Håper hun får et friskt barn og kommer seg vekk fra ham etterhvert.....Samvittigheten min sier det er feigt,,,,samtidig har jeg mine to barn som trenger meg . Skjer det noe med meg,så vil jo han få omsorgen,og det må aldri skje!

 

Anonymkode: 12d77...2cc

Du håper de får barn sammen? Hva vil du egentlig med advarselen din?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper selvsagt ikke de får barn sammen,det så jeg heller ikke. Men i den kulturen,,,så er ekteskap synonymt med barn. Jeg så at jeg håpet hun fikk et FRISKT barn.For barn er inneforstått. 

Anonymkode: 12d77...2cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke pga sjalusi. Jeg er glad for å være kvitt ham. Politiet fortalte meg( jeg anmeldte ham for psykisk og økonomisk vold) at han var anmeldt for 19 andre forhold,,  med trusler/vold og svindel.Han hadde også en sak på seg for mange år siden hvor han var under etterforskning for sex med en 13 åring.Han ble ikke dømt. Han er klassisk psykopat, utrolig veltalende og sjarmerende for de som ikke kjenner ham. Han har ingenting med min datter å gjøre ifht samvær,hun er for pleietrengende. 

Anonymkode: 12d77...2cc

Jeg skjønner at det ikke er sjalusi. Men det vil fort opofattes som det. Om man møter en mann man liker og eksen dukker opp og forteller mye negativt, vil mange oppfatte det som sjalusi. Det ville jeg antagekig ha gjort selv også. Men det ville også kunne ha sådd en liten tvil i meg, så jeg fortere ville ha reagert om jeg senere så tegn på at noe ikke var som det skulle. 

Anonymkode: 00ea1...23e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de allerede er gift er det vel i seneste laget å advare nå... hva godt skulle komme ut av det, annet enn at du får trøbbel? Hadde det enda vært på planleggingsstadiet kunne det vært et poeng å advare, men hvis de allerede er gift ser jeg ikke hensikten.

Anonymkode: 8c43c...d96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke gjøre så mye før hun kommer til Norge tror jeg. Men du kan si til henne at hun kan ta kontakt med deg den dagen hun må rømme fra den mannen, så vil du hjelpe henne. 

Anonymkode: bdd98...3a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper selvsagt ikke de får barn sammen,det så jeg heller ikke. Men i den kulturen,,,så er ekteskap synonymt med barn. Jeg så at jeg håpet hun fikk et FRISKT barn.For barn er inneforstått. 

Anonymkode: 12d77...2cc

Du skrev du håper de får et friskt barn. Hvis det du forteller om din erfaring med denne mannen som far til dine barn virker det mer som om du er ute etter drama.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...