Gå til innhold

Jeio vil ha baby


Jeio

Anbefalte innlegg

Utrolig trist å lese om MA forrige runde. Krysser fingrene for deg neste runde🤞🏻Står selv i kø for IVF nå så spennende og følge andre som er i gang😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Ja nå er jeg igang igjen. Skal ha fryseforsøk og fikk mens og begynte på progynova i dag. Men nå sitter jeg å googler høyt kolesterol og fruktbarhet. Jeg har nemlig forhøyet kolesterol genetisk og det har tidvis vært veldig høyt. Da jeg ble gravid sist ble jeg tatt av kolesterolsenkende medisiner da det er vanlig praksis siden det foreligger lite dokumentasjon på disse medisinene ift graviditet. Jeg glemte det bort etter aborten, og har gått uten kolesterolsenkende medisin til for to uker siden. Da jeg målte kolesterolet var det kjempehøyt. Så nå tar jeg kolesterolsenkende igjen og må trolig fortsette med det selv om jeg blir gravid. Jeg er henvist til Lipidklinikken så jeg regner med jeg får god oppfølging på dette. 

Men det er vist en sammenheng mellom høyt kolesterol og lav fertilitet. Jeg tenker det sa kan være aktuelt med blodfortynnende som albyl-e?

Er det noen som har erfaring med dette?

https://www.google.no/amp/s/optimaltkosthold.no/2014/05/22/hoyt-kolesterol-og-barnloshet-infertilitet/amp/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I går satte jeg inn et fint blastocyst. Den overlevde tining bra, og så veldig fint ut sa legen. Jeg jobber i barnehage og jobbet i dag og skal jobbe ut neste uke, men jeg prøver å ta det rolig, ikke løfte og sånn. Skal teste torsdag neste uke, men kommer til å teste hjemme noen dager før det. Er egentlig mest redd for at det skal feste seg, og at jeg skal være gravid og så abortere i uke 9 igjen. Men jeg slapper av, spiser sunt og bekymrer meg så lite som mulig. Håper alt går bra denne gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Jeio skrev:

I går satte jeg inn et fint blastocyst. Den overlevde tining bra, og så veldig fint ut sa legen. Jeg jobber i barnehage og jobbet i dag og skal jobbe ut neste uke, men jeg prøver å ta det rolig, ikke løfte og sånn. Skal teste torsdag neste uke, men kommer til å teste hjemme noen dager før det. Er egentlig mest redd for at det skal feste seg, og at jeg skal være gravid og så abortere i uke 9 igjen. Men jeg slapper av, spiser sunt og bekymrer meg så lite som mulig. Håper alt går bra denne gangen.

Gratulerer med bra innsett! Da er vi 2+6 begge to i dag, satt inn en tredagers fra frys på mandag. Det skal vel egentlig ikke være noen spesifikke grunner som tilsier at man aldri skal komme lenger enn uke 9, så håper med deg at det var tilfeldig, ikke ivf-relatert sist og at det går hele veien denne gangen. 😊

Endret av prøverpåny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at vi er like langt😊 Nei, man tror vel at så tidlige aborter skyldes feil ved egget, men man tenker jo likevel; er det noe jeg gjorde som forårsaket det. Kommer det samme til å skje igjen? Sist jeg var gravid testet jeg svakt positivt 11 dpo. Jeg er 11 dpo i morgen. Vet ikke om jeg vil teste før jeg skal ta blodprøve på fredag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Jeio skrev:

Så gøy at vi er like langt😊 Nei, man tror vel at så tidlige aborter skyldes feil ved egget, men man tenker jo likevel; er det noe jeg gjorde som forårsaket det. Kommer det samme til å skje igjen? Sist jeg var gravid testet jeg svakt positivt 11 dpo. Jeg er 11 dpo i morgen. Vet ikke om jeg vil teste før jeg skal ta blodprøve på fredag. 

Det er vanskelig å holde seg unna testing.. 🙈 Jeg tar hcg-støtte denne gangen så eventuelle tester jeg tar nå vil uansett gi litt utslag fra ovitrellen. Dermed skal jeg først ta blodprøver neste uke for å sjekke stigning. Har likevel testet med strimmel og sett hvor sterk streken er morgenen etter fem klikk ovitrelle, så tenker nok å ta en på fredag. Om de er sterk vil jeg tenke at det er mulig. 

Lykke til til oss begge! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, prøverpåny skrev:

Det er vanskelig å holde seg unna testing.. 🙈 Jeg tar hcg-støtte denne gangen så eventuelle tester jeg tar nå vil uansett gi litt utslag fra ovitrellen. Dermed skal jeg først ta blodprøver neste uke for å sjekke stigning. Har likevel testet med strimmel og sett hvor sterk streken er morgenen etter fem klikk ovitrelle, så tenker nok å ta en på fredag. Om de er sterk vil jeg tenke at det er mulig. 

Lykke til til oss begge! 

Ja det er veldig vanskelig, så jeg har testet i dag😳 og den var svakt positiv🙏🏻 Håper det holder hele veien denne gangen🤞🏻🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, prøverpåny skrev:

Det er vanskelig å holde seg unna testing.. 🙈 Jeg tar hcg-støtte denne gangen så eventuelle tester jeg tar nå vil uansett gi litt utslag fra ovitrellen. Dermed skal jeg først ta blodprøver neste uke for å sjekke stigning. Har likevel testet med strimmel og sett hvor sterk streken er morgenen etter fem klikk ovitrelle, så tenker nok å ta en på fredag. Om de er sterk vil jeg tenke at det er mulig. 

Lykke til til oss begge! 

Lykke til med testing! Hvis den er sterkere enn nå så må det vel bety positiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Jeio skrev:

Ja det er veldig vanskelig, så jeg har testet i dag😳 og den var svakt positiv🙏🏻 Håper det holder hele veien denne gangen🤞🏻🤞🏻

Oioioi!!! 🤩 Håper virkelig det holder ut ja! Et lite gratulerer hviskes din vei ☺️

Ja, det tenker jeg og, tror ikke det akkumuleres hcg av den femtedelen ovitrelle jeg tar hver tredje dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bekreftet at jeg er gravid etter blodprøve i dag☺️ Fikk time til tidlig ultralyd i slutten av juli. Får håpe det blir en bedre opplevelse enn TU i forrige runde. Har en god følelse. Føler meg sunnere og friskere nå på alle måter🙏🏻🙏🏻🙏🏻

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med graviditeten ❤️ Håper spiren klamrer seg fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, hotfudge skrev:

Gratulerer så mye med graviditeten ❤️ Håper spiren klamrer seg fast!

Tusen takk🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye 💕 Håper du klarer å finne roen og får noen fine uker ferie, så krysser jeg fingrene i slutten av juli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.7.2019 den 11.34, Bokdamen skrev:

Gratulerer så mye 💕 Håper du klarer å finne roen og får noen fine uker ferie, så krysser jeg fingrene i slutten av juli

 

18 timer siden, Waldfee skrev:

Grstulerer, så gode nyheter💗! Krysser fingrene for st dette går bra 🤞

Tusen takk❤️🤞🏻🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Her ligger lille gull på 1,5 cm. Når jeg klarte å roe ned hulkingen fra gledesgråtingen min fikk jeg se hjertelyden❤️❤️❤️

5F1C467B-49B4-4EA8-963E-2FF707EA6E75.jpeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...