Gå til innhold

Drømmejobben din, som "aldri" kommer til å skje?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etterforsker i Politiet, med alle de ressursene jeg måtte trenge.

Eventuelt rik, internasjonal superspion 😎

Anonymkode: 117b2...03c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av en eller annen merkelig grunn så har jeg alltid drømt om å være drapsetterforsker?! Er alt for true crime interessert og kan litt for mye om seriemordere, men ellers blir det nok ikke noe av den drømmen. Vet ikke om jeg hadde taklet det heller da. 

Min andre og mer realistiske drøm hadde vært å drevet en liten bokhandel. Trooor ikke det blir til å skje, men det kan være jeg finner på noe sånt når jeg nærmer meg pensjonistalder. 

Ellers har jeg alltid hatt lyst til å bli sykepleier. Tror jeg hadde elsket det. 

Anonymkode: 5ddef...e0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2019 den 23.55, AnonymBruker skrev:

Å bare kjøre bilen min. På kryss og tvers, fram og tilbake, nær sagt opp ned. Bilen min er fantastisk

Anonymkode: 7de9f...32d

Budbiljobber er da fullt oppnåelig. Eller levere Aftenposten. 

Anonymkode: 3ed61...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturfotograf....

Og ikke minst UP (kjøre sivilpolitibil) for å kunne hanke inn de idiotene jeg møter i trafikken....

Anonymkode: 05eee...d27

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av en eller annen merkelig grunn så har jeg alltid drømt om å være drapsetterforsker?! Er alt for true crime interessert og kan litt for mye om seriemordere, men ellers blir det nok ikke noe av den drømmen. Vet ikke om jeg hadde taklet det heller da. 

Min andre og mer realistiske drøm hadde vært å drevet en liten bokhandel. Trooor ikke det blir til å skje, men det kan være jeg finner på noe sånt når jeg nærmer meg pensjonistalder. 

Ellers har jeg alltid hatt lyst til å bli sykepleier. Tror jeg hadde elsket det. 

Anonymkode: 5ddef...e0d

Aldri forsent å bli sykepleier da😊 angrer veldig på at jeg ikke gikk den veien selv, men kjenner at det er umotiverende å sette seg på skolebenken igjen 😔

Anonymkode: 3cb48...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

Jobbe for Netflix/HBO/Disney/osv  og være med på å bestemme hvilke historier som skal filmatiseres. 

Anonymkode: 0851c...0b6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenkt meg å være astronaut. Men jeg hadde helt sikkert ikke klart det psykisk. Og man må vel kunne mye om fysikk osv, jeg syns bare det er interessant.

Hadde vært gøy å jobbe på kostymeproduksjon på et teater. Jeg liker å sy, men er ikke sånn fryktelig flink. 

Anonymkode: 33dc2...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja mange! Astrofysiker, fiolinist i filharmonien og spion. En kombinasjon av alle tre hadde vært perfekt😎 Og i feriene hadde jeg reist til USA for og jobbe som disneyprinsesse i disneyworld.

Endret av Butternut
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2019 den 9.11, AnonymBruker skrev:

Bo i et hus med hage til å dyrke grønnsaker og frukt, på landet, og være hjemmeværende husmor og selvberger. 

Anonymkode: 22e1c...7be

Godt vi er forskjellige! Hus med hage kan jeg være enig i, selvberger er mitt største mareritt 😛 Jeg er glad i frisk frukt og grønnsaker året rundt, hygieneprodukter fra butikken og klær i andre materialer enn skinn og ull!

Anonymkode: 91a0e...8c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Jobbe som hundefører i politi/tollvesen/forsvaret er en drøm for meg. Eller ha en ettersøkshund som kan hjelpe til å finne savnede personer, men det er vel kanskje ikke så mange som har det som yrke...? Alt dette er dessverre umulig, hovedsakelig pga allergi. I hvert fall fram til det kommer en vaksine mot allergien... 

• Anerkjent forfatter. Tenker at det er ganske urealistisk fordi det tross alt skal ekstremt mye til for å slå igjennom. De fleste blir ikke utgitt i det hele tatt, og de fleste som blir det blir lite lest. De aller fleste er ikke Jo Nesbø eller JK Rowling liksom. 

• Artist. Kan ikke synge for fem flate øre, så det utgår dessverre. 

 

 

Anonymkode: 5f917...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten astronaut eller filmregissør, i virkeligheten ender jeg nok opp som lege, men har mange år med studier igjen så får se

Anonymkode: cea63...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Astronaut eller utenrikstjenesten. Når man nærmer seg 40 er det nok i overkant urealistisk at slike karriereveier er tilgjengelig lenger ;) 

 

Anonymkode: 01c5a...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supermann eller hemmelig agent sånn som på film at man aldri ble skadet alvorlig og at man aldri døde. 

Totalt urealistiske drømmejobben, men det er en drøm. 

Anonymkode: 9a71c...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å jobbe i pleieteamet rundt Michael Schumacher. 

Anonymkode: cc961...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å jobbe i pleieteamet rundt Michael Schumacher. 

Anonymkode: cc961...5eb

Har du lyst til å utdype hvorfor dette er drømmejobben? Er du stor fan av ham? ☺️

Anonymkode: 5f917...3a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du lyst til å utdype hvorfor dette er drømmejobben? Er du stor fan av ham? ☺️

Anonymkode: 5f917...3a4

Man kan vel si det sånn. Jeg har fulgt Formel 1 siden midten av 90-tallet, dvs siden han tok sin første sammenlagtseier i -94 da Senna forulykket så tragisk på Imola. Han er uten sidestykke i motorsportens historie. Han har blant annet høyeste antall raskeste rundetid (77), høyeste antall pallplasseringer (155), for ikke å snakke om sju sammenlagtseire (legenden Juan Manuel Fangio som hadde sin storhetstid på 50-tallet hadde fem, hvilket Lewis Hamilton tangerte i fjor). Mannen er en levende legende.

Jeg har i tillegg utdannelse til å arbeide med habilitering/rehabilitering, kompetanse innen pleie, tilrettelegging, noe medisinsk kompetanse etc. Det later til at Schumachers tilstand er komplisert, og vil gi mange interessante utfordringer for min kompetanse. 

Så, å få muligheten til å jobbe med noe jeg dypt brenner for, med en storhet som Schumacher, hadde vært en uslåelig kombinasjon. 

Dog, med min elendige skoletysk samt eneansvar for et barn, blir det nok med drømmen. 

Anonymkode: cc961...5eb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Å jobbe i pleieteamet rundt Michael Schumacher. 

Anonymkode: cc961...5eb

Ser for meg at pleieteamet jobber slik som på pit-stoppen i Formel 1. 

Anonymkode: 6665c...b6e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...