Gå til innhold

Drømmejobben din, som "aldri" kommer til å skje?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bo i et hus med hage til å dyrke grønnsaker og frukt, på landet, og være hjemmeværende husmor og selvberger. 

Anonymkode: 22e1c...7be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drømmejobben min er å kunne jobbe med barn som trenger det. Altså, jeg gjør det i dag også, men selv om man hjelper barna i jobben min føler jeg ikke at jeg får vist like mye omsorg som jeg kunne ønsket. Ei heller hjulpet like mye som jeg ønsker. 

 

Anonymkode: 79512...036

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være spennende å jobbe som lege, eventuelt sykepleier på luftambulanse.  Litt usikker på om det er helikopter som er det mest spennende her. 😁

 

Anonymkode: 12996...6dd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid drømt om å være forfatter. Realisten i meg vet imidlertid at jeg ikke har god nok fantasi til å produsere historier som er gode nok til at jeg kan leve av det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbe annenhver uke, altså 50%. Så ha en uføretrygd som dekker som friuken. Det hadde vært sååå deilig 🙂 

Anonymkode: 1b03c...29b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne tenkt meg å være en ekspert av noe slag, typen som kommer inn når det er krise, får uhyrlig betalt for å ordne opp og deretter har fri.

Da har jeg god lønn, gjør noe nytting, slipper å jobbe mye og blir høyt ansett for det jeg gjør.

Har ikke funnet helt ut hva dette skal være, men la oss si at man er en IT-guru eller tilsvarende som er på et annet nivå enn resten. Ev. en annen type krise, brann i oljebrønn.

Jeg kunne og ha tenkt meg å være rockestjerne, men helst uten  måtte leve på turne i lange tider av gangen og være gjenkjent overalt. Men rett og slett å være  dritgod til noe og kunne stå på en scene foran tusenvis av mennesker hadde vore knall (+pengene).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lege - helst spesialist på kreft. Hadde likt pasientkontakten og forskningsaspektet. 

Anonymkode: 31fee...a98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville spilt i musikaler. Og så ville jeg vært hjemmeværende i perioder. Tatt meg av barn og mann (er litt gammeldags på det punktet)

Anonymkode: 55ccf...9ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmejobben min er egentlig ikke uoppnåelig, men krever en del kapital og så mye jobb, at jeg klok av skade som tidligere bedriftseier, aldri kommer til å gjennomføre det. 

Jeg drømmer om å bygge opp dette nedlagte småbruket med en slags hage for helse, pedagogikk og rekreasjon og overnattingsmuligheter + festlokale og kjøkken. 

Her skal det da være hageanlegg med sansehage, grønnsaker, nyttevekster, mange sitteplasser, her og der og noen av dem under tak. Forskjellige fugler i hagen, andedam, en liten flokk med boergeiter til blant annet landskapspleie i skogkanten og der det er kratt, tre griser,  en liten flokk med høns, et par hester,   Naturlekeplass i skogen ovenfor bruket. 

Et par bålplasser og en utendørs bakerovn skal det være. Veksthus, der man kan hente agurk, tomat, squash, + div sarte kryddervekster som f.eks basillikum i tilknytning til utekjøkken med tak over.  Et par båter som folk som leier, eller er på kurs, kan bruke på eget ansvar. 

Et felt av ugresset mitt, skal jeg ta vel vare på, for å bruke i kurs og undervisning. 

Fjøsen må bygges om, med et lite festlokale, WC og kjøkken nede, samt noen familierom på låven. Jeg må bygge ny stall til hestene uansett, fordi det strengt tatt bare er mulig å ha små dyr i fjøset etter dagens standard, så da slår vi like godt til med rom for geiter og andre dyr i det bygget. 

 I den gamle gjødselkjelleren, skal jeg plassere alt vi nå har i uthuset og i uthuset skal det oppgraderes med urtetørke, lager og arbeidsrom, samt en miniatyrbutikk. 

Jeg har fagbakgrunn både Innenfor dyrestell, planter og pedagogikk. 

Denne hagen, skal kunne brukes av rullestolbrukere og det skal gå veier til både skogkanten og dyrekve. Det skal også være mulig å komme inn i dyrerom og andre lokaler med rullestol. Anlegget skal kunne være besøkshage for sykehjem og eldresenter, skoler, barnehager, husflidslag, kokkelaug osv..

 

Plan B: Vi bygger musikkstudio, kjøkken og et bittelite festlokale i fjøsets hovedetasje, rom på låven. 

( Mannen har en kundekrets som ønsker at han hadde eget studio) 

Oppgradering av åkeren, dyrke mer grønnsaker og potet, veksthus som det i forrige eksempel. Lage grønnsakslager, der det var gjødselkjeller. 

Nytt dyrerom og et par hester, 4 geiter, høns, ender og 3 griser. Fårekjøtt kjøper vi hos en gård et par kilometer unna, fisk har vi i havet. 2 båter som de besøkende kan bruke på eget ansvar. 

Oppgradering av hage med lysthus, bedre sitteplasser ute, muligens en grillbu, kanskje badestamp. 

Konsept med leie av studio, lydmann, overnatting, matservering til gjestene, med mest mulig lokalprodusert mat, mulig å ordne seg selv på kjøkken, mulighet for å dra på havet, grille i hagen. 

Enkel kafé deler av året, med lunchretter, suppe og kaker i noen helger. Bitteliten gårdsbutikk med selvproduserte tørkede urte og teblandinger, såpe og kanskje noe annet. 

 

Dette er noe jeg gjerne skulle ha gjort, men jeg vet hvor mye jobb det er og lar derfor være, med mindre jeg får en kvart milliard og kan ansette økonomiadministrator og minst tre dugende arbeidere til alternativ 1. , til alternativ 2, tror jeg at vi kunne klart oss selv, men ville gjerne hatt en administrator med økonomiansvar med kontortid hos oss på deltid, så jeg slapp å drive så mye på med papirer. 

 

Edit: glemte å få med at siden dette da er fiksjon, skulle jeg ha nesten ubegrenset arbeidskapasitet, samtidig som jeg hadde god tid til å slappe av og være sosial. Ingen økonomiske bekymringer, bare fryd og gammen, god mat, luft og masse solskinn. 

 

Endret av absinthia
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spion, ala james bond. Mtp penger og flaks og sånn. 

Anonymkode: cee35...d30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Global influenser, som bruker stemmen min til noe fornuftig.

(slike blogger leses nesten ikke og man kan derfor ikke oppnå en influensetittel på slikt..)

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ha en jobb der jeg kan få kose med katter hele dagen lang og fortsatt ha samme lønn (eller bedre) som jeg har i dag 😸😸

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skrive for Lonely Planet. 😂 Eller toppforsker innenfor fagområdet mitt. Kunne også tenkt meg å være jurist. 

Anonymkode: c9ed0...c3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest urealistisk: At vi levde langt nok i fremtiden til at vi kunne oppleve liv på andre planeter, og at jeg jobbet som ambassadør for jorda:P Jeg har sett for mye sci-fi :fnise:

Litt mindre urealistisk: At jeg kunne levd av å ta bilder via blogg, et magasin e.l., og skrevet om språk, kultur, mat osv., slik at jeg kunne reist verden rundt.

Minst urealistisk: Bestselgende forfatter som skriver for ungdom.

 

Anonymkode: b82b1...260

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2019 den 21.04, AnonymBruker skrev:

Psykolog og/eller veterinær. 

Anonymkode: b8c82...0bf

Psykolog her også. Kom aldri inn. 

Anonymkode: 58b0b...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...