Gå til innhold

Drømmejobben din, som "aldri" kommer til å skje?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lege. 

Den største drømmen er uansett å bli rik og slippe å jobbe. 

Anonymkode: f312d...cff

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hagedesigner med eget gartneri!🙏🏻🌸

Anonymkode: f826f...49f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Starte noe eget og klare å leve av det, vet bare ikke med hva og hvordan😅

Anonymkode: 67120...0f4

Samme her 😂 Kunne tenkt meg å leve av å skrive kokebøker, men det må jeg nok se langt etter 😂

Anonymkode: 65587...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To stk, den ene mer urealistisk enn den andre. 

1) Kunne leve av sminkebrukeren på instagram

2) Reise rundt i krigsområder og fotografere for store nyhetsbryåer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig mange yrker jeg kunne tenkt meg, men som jeg kan se langt etter.

pilot: jeg har psykiske problemer og sliter med konsentrasjon. Hjernen min kobler ut og jeg blir apatisk. Tror ikke det er for en pilot 😛 i tillegg er det en dyr utdannelse og man må kunne matte.

psykolog: har prøvd, men dette var det bare å gi opp. Eksen studerer til det nå, han tok opp fag fra vgs mens han jobbet, slik at han kunne komme inn på UiO. Han kom inn på bacehlor, tok 2 år, prøvde å søke seg over på profesjon, men det ikke. Han måtte begynne på årstudie på et annet universitet (hadde ikke karakterer for uio prof.) og gikk dette året 2 ganger for å komme videre inn på profesjon. Er jævla mange om beinet der..for alle som går årsstudie kan komme inn fra hele Norge 😛 han er vel på 3. Året nå. Kommer til å ta jævla lang tid dersom jeg skal begynne med dette. Er ikke i nærheten med vgs karakterene mine..

er mye annet man kan. 

Anonymkode: 0621a...8c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å få være lærer uten å måtte være kontaktlærer. 

Jeg elsker å undervise, men hater rollen som kontaktlærer (psykolog, terapeut, megler, mamma, diagnosespesialist). 

Om jeg fikk undervise, slik jeg er utdannet til, så hadde jobben jeg har, vært drømmeyrket mitt. Jeg elsker å være sammen med elevene mine, og synes det er fantastisk å undervise. Alt det andre kunne jeg klart meg uten. 

Anonymkode: 1b08c...87a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min største drøm siden jeg var 12-13 år var å bli ambulansearbeider.. desverre, på grunn av skader jeg har, så kan jeg ikke ha fysiske yrker. Jeg kjenner på at det skjærer litt i meg når jeg ser på div programmer som handler om livredning, slik som 113 som har startet, eller når jeg selv har ligget på båren i en ambulanse. Det er et savn så stort at jeg tror det kommer til å sitte i meg i mange, mange, år... nå er jeg 27, å ønsket er fremdeles like stort 😞 

Anonymkode: 9851d...188

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bare kjøre bilen min. På kryss og tvers, fram og tilbake, nær sagt opp ned. Bilen min er fantastisk

Anonymkode: 7de9f...32d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å bare kjøre bilen min. På kryss og tvers, fram og tilbake, nær sagt opp ned. Bilen min er fantastisk

Anonymkode: 7de9f...32d

Trafikkdirigent. Trengs bare kurs ;) 

Anonymkode: 0621a...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselslege på lokalsykehuset og 3mnd med MSF hvert år. Enn så lenge ganske urealistisk, men kanskje om 15 år. Har tenkt på det 15 år allerede..

Anonymkode: 28786...1dd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe kreativt; et eget kunstgalleri 

med selvlagde bilder

Anonymkode: 08544...098

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å bli forfatter. Jeg er ikke flink til å skrive så det får jeg aldri. Selv om drømmene er der, særlig nå som januarsnøen ramler og jeg får lyst til å skrive, men blir ikke flinkere selv om jeg har øvet masse. 😕

Anonymkode: 36902...f63

Er ikke alltid det hjelper å være flink til å skrive skal jeg si deg. Jeg ble alene med barn, og måtte velge det bort for fast inntekt. Jeg drømmer imidlertid om å ta det opp igjen når jeg blir pensjonist. Eller vinner i lotto. :P

Anonymkode: 94d0f...538

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min største drøm siden jeg var 12-13 år var å bli ambulansearbeider.. desverre, på grunn av skader jeg har, så kan jeg ikke ha fysiske yrker. Jeg kjenner på at det skjærer litt i meg når jeg ser på div programmer som handler om livredning, slik som 113 som har startet, eller når jeg selv har ligget på båren i en ambulanse. Det er et savn så stort at jeg tror det kommer til å sitte i meg i mange, mange, år... nå er jeg 27, å ønsket er fremdeles like stort 😞 

Anonymkode: 9851d...188

Min drøm å siden jeg var 14-15.nå er jeg 31 og trygdet. 💔

Anonymkode: b75c9...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aller helst ville jeg vært såpass rik at jeg slapp å jobbe, men siden jeg må jobbe er en drøm en jobb jeg kan gjøre hjemmefra når på døgnet jeg vil, og som jeg kan legge så mye eller lite arbeid i som jeg vil. 

Aller helst ville jeg ha jobbet med privatimport av varer som jeg kunne solgt med fortjeneste via nettsalg. Etter hvert ville jeg gått fra enkeltmannsforetak med salg via Finn til egen nettbutikk (selvsagt en svært innbringende en :fnise:) med ansatte som gjorde alt slik at jeg bare kunne lene meg tilbake og motta inntekten, og kanskje involvere meg i innkjøpssiden når jeg hadde tid og lyst. Altså ansatte som kan gjøre alt, men hvor jeg blandet meg inn ved eget forgodtbefinnende :P 

Anonymkode: 2a7b0...ea4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Aller helst ville jeg vært såpass rik at jeg slapp å jobbe, men siden jeg må jobbe er en drøm en jobb jeg kan gjøre hjemmefra når på døgnet jeg vil, og som jeg kan legge så mye eller lite arbeid i som jeg vil. 

Aller helst ville jeg ha jobbet med privatimport av varer som jeg kunne solgt med fortjeneste via nettsalg. Etter hvert ville jeg gått fra enkeltmannsforetak med salg via Finn til egen nettbutikk (selvsagt en svært innbringende en :fnise:) med ansatte som gjorde alt slik at jeg bare kunne lene meg tilbake og motta inntekten, og kanskje involvere meg i innkjøpssiden når jeg hadde tid og lyst. Altså ansatte som kan gjøre alt, men hvor jeg blandet meg inn ved eget forgodtbefinnende :P 

Anonymkode: 2a7b0...ea4

Det bør nevnes at jeg har startet på denne ideen to ganger de siste 15 årene, men aldri kommet lenger enn privatsalg på nett-delen da markedet for det jeg importerte stupte (og jeg mistet interessen) første gang, og det jeg nå holder på med er ikke farbart i lengden (for liten kundegruppe og gjenstandene er av typen man kun behøver en av, ergo blir kundegruppen raskt mettet) 

Jeg har innsett at jeg aldri kommer til å finne et hull i markedet jeg kan dekke og bli stor på før andre aktører kommer inn og tar over. 

Anonymkode: 2a7b0...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er drømmejobben din, som er så å si mulig å oppfylle?

Min har alltid vært å jobbe i dyrereservat hvor det er kattedyr. Slik som tiger, løve, puma, jaguar, leopard, snøleopard, gaupe osv. Store og litt mindre kattedyr. Noen er vell imot slike reservat, jeg synes de er positive. Fordi de redder arter fra å dø ut, og de redder ville dyr som aldri hadde klart seg ute i villmarken (og redde dyr fra fangenskap!). Min drøm har alltid vært å jobbe på et slikt sted. 

For meg så er det umulig å oppfylle fordi jeg bor i Norge. Og jeg hadde aldri klart å flytte fra familien. Dersom hele familien min døde i en tragisk ulykke eller sykdom så hadde jeg prøvd å følge drømmen og flyttet på meg. 

Anonymkode: f3a2c...cb2

jeg ville bli spesialsoldat, som i type SWAT, SAS eller SPETZNAZ... men i militæret ble jeg mobba for hudfargen min, savnet kjæresten min og var egentlig ikke så kjekt ellers. nå er jeg litt for gammel og litt for dårlig rygg for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...