Gå til innhold

"Normal" mengde godtesnopkos


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Duftavsommerregn skrev:

Nei, en pose Maarud inneholder 290 g, men om det er den største vet jeg ikke, for jeg spiser dette veldig sjeldent. Men "pose" er ikke en gangbar måleenhet! Det er gram som er dette alltid!

Ja, og de Maarudposene er de større en omtrent alle andre poser med potetgull. Jeg skjønner uansett ikke hvorfor du er så forbanna opptatt av dette i denne tråden. Det er IKKE det den handler om. Enten så kan du bidra til det jeg spør om eller så kan du plage noen andre. 

Anonymkode: e856a...6d2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du helt på vidda eller? Selvsagt er en pose poppa chips en pose med poppa chips. Så vidt jeg vet finnes de bare i en strl. 

Du er på viddene :) Poser varierer i alle størrelser, fra små poser til XXL, alt avhengig av merke og kjede. Dette kan du bare glemme å kverulere mer på, bruk gram du! Det samme med alle andre i tråden. Alt går på antall gram på deklarasjonen, og hvor mye kalorier det inneholder. Pose? Det er ikke en måleenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello der! Som personlig trener Akershus, får jeg veldig mange spørsmål om hvor mye godis en kan spise. Det handler mer om å ha et godt balansert kosthold også sette av gjerne lørdagskveld til å spise litt godis. Og litt godt vil jeg si er en liten sjokolade/liten pose godt og blandet. Evt inviter en venn eller del godis en med mannen/dama din. Ha en god kveld, husk å spise god næringsrik mat og kos deg når du selv synes du har fortjent det. Hilsen person trener Akershus 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Duftavsommerregn skrev:

Du er på viddene :) Poser varierer i alle størrelser, fra små poser til XXL, alt avhengig av merke og kjede. Dette kan du bare glemme å kverulere mer på, bruk gram du! Det samme med alle andre i tråden. Alt går på antall gram på deklarasjonen, og hvor mye kalorier det inneholder. Pose? Det er ikke en måleenhet.

Jeg bruker det jeg vil. 

Anonymkode: e856a...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, og de Maarudposene er de større en omtrent alle andre poser med potetgull. Jeg skjønner uansett ikke hvorfor du er så forbanna opptatt av dette i denne tråden.

Er det vel din klovn! Fordi det sier alt! Antall gram, ikke poser! Skal man mene noe med dette må man oppgi gram, type og hvor mange kalorier dette inneholder, ellers er det totalt meningsløst. Altså man gjør som alle som lever usunt, blir smellfeite og nekter å innse ting, man spiser for mye! Det er poenget i denne tråden eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker det jeg vil. 

Bevares, men da sier du "jeg kan ikke noe som helst om dette" og det er jo også helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Duftavsommerregn skrev:

Bevares, men da sier du "jeg kan ikke noe som helst om dette" og det er jo også helt greit.

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg vil bare at du skal slutte å plage meg. Kan du ikke forstå det? Hva får du ut av dette egentlig?

Anonymkode: e856a...6d2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, PTPark skrev:

Hello der! Som personlig trener Akershus, får jeg veldig mange spørsmål om hvor mye godis en kan spise. Det handler mer om å ha et godt balansert kosthold også sette av gjerne lørdagskveld til å spise litt godis. Og litt godt vil jeg si er en liten sjokolade/liten pose godt og blandet. Evt inviter en venn eller del godis en med mannen/dama din. Ha en god kveld, husk å spise god næringsrik mat og kos deg når du selv synes du har fortjent det. Hilsen person trener Akershus 

Dårlig råd, et helt elendig råd! For da sier du egentlig "gi faen" kos deg! Ja det er greit det også, men da kan man ikke syte over at man blir feit og usunn, og det var vel litt poenget med tråden eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Duftavsommerregn skrev:

Dårlig råd, et helt elendig råd! For da sier du egentlig "gi faen" kos deg! Ja det er greit det også, men da kan man ikke syte over at man blir feit og usunn, og det var vel litt poenget med tråden eller?

Du må være en av svært få her i landet som ikke forstå betydningen av hva "en liten sjokolade", "en pose potetgull", osv betyr. 

Det er sikkert kjipt, men lag deg din egen tråd istendfor å ødelegge denne som jeg har bedt om tips i. 

Anonymkode: e856a...6d2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg vil bare at du skal slutte å plage meg. Kan du ikke forstå det? Hva får du ut av dette egentlig?

Diskusjon er plagsomt? Hvorfor deltar du da? Plage deg? Du er for pokker anonym!  At å påpeke ignoranse kan virke litt plagsomt har jeg dog litt forståelse for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er sikkert kjipt, men lag deg din egen tråd istendfor å ødelegge denne som jeg har bedt om tips i. 

Du er ikke ute etter tips, du er ute etter bekreftelse på at å spise masse usunt egentlig ikke er så farlig, så skal jeg trekke meg ut! Ha en knakende god helg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, PTPark skrev:

Hello der! Som personlig trener Akershus, får jeg veldig mange spørsmål om hvor mye godis en kan spise. Det handler mer om å ha et godt balansert kosthold også sette av gjerne lørdagskveld til å spise litt godis. Og litt godt vil jeg si er en liten sjokolade/liten pose godt og blandet. Evt inviter en venn eller del godis en med mannen/dama din. Ha en god kveld, husk å spise god næringsrik mat og kos deg når du selv synes du har fortjent det. Hilsen person trener Akershus 

Gode råd 😊 Men hva om man ikke har lyst til å dele? Hilsen Ronja :arwen:

Anonymkode: 71da6...a7f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Duftavsommerregn skrev:

Diskusjon er plagsomt? Hvorfor deltar du da? Plage deg? Du er for pokker anonym!  At å påpeke ignoranse kan virke litt plagsomt har jeg dog litt forståelse for.

Nei, diskusjon er ikke plangsomt. DU er det. Du kommenterer som om jeg er en lat jævel uten rett til å leve bare fordi jeg ikke har skrevet her at jeg er klar over at ting inneholder kalorier. Forstår du ikke at du ikke bidrar med en dritt av konstruktivt? JEG ER KLAR OVER AT MAT INNEHOLDER KALORIER OG AT DET MÅ REGNES UT I HENHOLD TIL ANTALL GRAM!

Jeg spør ikke om godteri inneholder kalorier eller om det er målt i gram eller poser. Jeg spør om hva som er "normalt" å kose seg med. 

Anonymkode: e856a...6d2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det finnes begrensninger på hva man klarer å putte inn i munnen på 4-5 timer. Deler man det utover uka blir det gjerne mer totalt sett, selv om det kanskje blir mindre pr dag. 

Men alle er jo forskjellig. Noen klarer jo å spise bare litt sjokolade hver dag, men for meg fungerer dette bedre fordi jeg klarer ikke å begrense meg når jeg først smaker.

Anonymkode: 4649d...624

Jeg greier heller ikke å begrense meg, så jeg må enten holde meg helt unna eller spise. Jeg har løst dette med lange perioder med godtestopp og så kan jeg spise i en kort periode.  Det fungerer for meg.

Vi er alle forskjellige og har løsninger som fungerer for hver enkelt av oss. Løsningen er å finne noe som fungerer for den enkelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust med magen, og plasser problemet der det hører hjemme (hos vedkommende som spammer tråden din uten å lese hva folk egentlig skriver). Du gjør mye bra for deg selv, og hvem bryr seg om man fortjener å leve eller ikke? Vi lever! La oss bare ta plass, og så får andre leve sine liv, og vi leve våre. 

Anonymkode: 52f47...17f

Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Pust med magen, og plasser problemet der det hører hjemme (hos vedkommende som spammer tråden din uten å lese hva folk egentlig skriver). Du gjør mye bra for deg selv, og hvem bryr seg om man fortjener å leve eller ikke? Vi lever! La oss bare ta plass, og så får andre leve sine liv, og vi leve våre. 

Anonymkode: 52f47...17f

Jeg sliter litt mentalt, og har i lang tid brukt mat som en avledning eller bedøvelse eller hva jeg skal kalle det. De siste ukene har jeg holdt meg til et greit kosthold og prøvd så godt det har latt seg gjøre å holde meg unna godteri. Det går relativt greit, men jeg merker at både følelsene og tankene nok er litt ustabile for tiden. Så når noen begynner å skrive sånt og å anklage meg for å ikke ville gjøre noe med det eller bare ha en unnskyldning til å fortsette å spise, så bare renner det over.. 

Anonymkode: e856a...6d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan kjøpe 40 grams poser chips på Circle K for 10 kr stykket. Er dyrere pr kilo enn stor pakke, men da har du bare en porsjon tilgjengelig, i allfall. 

Jeg hamstrer små pakker i Sverige på Harryhandel og gjemmer dem i matboden i kjelleren og henter opp en og en. 

Anonymkode: ef750...be7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Du er på viddene :) Poser varierer i alle størrelser, fra små poser til XXL, alt avhengig av merke og kjede. Dette kan du bare glemme å kverulere mer på, bruk gram du! Det samme med alle andre i tråden. Alt går på antall gram på deklarasjonen, og hvor mye kalorier det inneholder. Pose? Det er ikke en måleenhet.

Poppa-chips er et merke, som kommer i én posestørrelse såvidt jeg vet. Det blir altså som å snakke om en Lollipop eller en Melkerull.

Anonymkode: 84e0f...390

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du får oppgitt hva andre spiser av snop og chips, blir det ikke en reell fasit for ditt vedkommende - da alle har forskjellige utgangspunkt. 

Men, i mitt tilfelle (jeg er fullstendig slave av sukker og chips), så har jeg funnet ut at jeg gjør vondt verre ved å nekte meg seg alt av utskeielser - da er det rett tilbake på slaveskuta. Så, da holder jeg et VELDIG lavt kaloritilskudd hele dagen jeg skal spise snop, feks lørdagen. Spiser suppe (uten brød) og litt frukt i løpet av dagen, for deretter å spise det jeg vil på kvelden. Ofte er det ikke mye jeg orker pga lavt inntak i løpet av dagen. Så da er det vinn vinn. Men de poppa chipsene, de er knasgode! Masse krydder og bra konsistens. Anbefales. Jeg liker også premium marsipan sjokoladen til freia, den er supermettende, og har ikke altfor mye kalorier, samtidig som man får stagget sukkeravhengiheten. 

Jeg tror det er viktig å kunne spise litt av fy-fy tingene også, AV OG TIL (måtehold er nøkkelen) for å i det hele tatt kunne gjennomføre livsstilsendringen. For det er det du vil ha, endring og ikke kur. 

Ryddet for sitat av slettet innlegg, og svar til dette. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vera skrev:

Selv om du får oppgitt hva andre spiser av snop og chips, blir det ikke en reell fasit for ditt vedkommende - da alle har forskjellige utgangspunkt. 

Men, i mitt tilfelle (jeg er fullstendig slave av sukker og chips), så har jeg funnet ut at jeg gjør vondt verre ved å nekte meg seg alt av utskeielser - da er det rett tilbake på slaveskuta. Så, da holder jeg et VELDIG lavt kaloritilskudd hele dagen jeg skal spise snop, feks lørdagen. Spiser suppe (uten brød) og litt frukt i løpet av dagen, for deretter å spise det jeg vil på kvelden. Ofte er det ikke mye jeg orker pga lavt inntak i løpet av dagen. Så da er det vinn vinn. Men de poppa chipsene, de er knasgode! Masse krydder og bra konsistens. Anbefales. Jeg liker også premium marsipan sjokoladen til freia, den er supermettende, og har ikke altfor mye kalorier, samtidig som man får stagget sukkeravhengiheten. 

Jeg tror det er viktig å kunne spise litt av fy-fy tingene også, AV OG TIL (måtehold er nøkkelen) for å i det hele tatt kunne gjennomføre livsstilsendringen. For det er det du vil ha, endring og ikke kur. 

Ryddet for sitat av slettet innlegg, og svar til dette. Perelandra, mod. 

Brukeren har rett i det, man han trenger ikke å trakassere meg med det når jeg skriver at jeg er fullstendig klar over det. Og det dessuten ikke er tema for tråden. 

Ja, jeg er nok litt som deg at jeg at jeg ikke klarer å holde meg helt unna. Kanskje jeg skal ta det tipset med å bare spise noe lett suppe resten av dagen, også skeie ut nesten som jeg vil. For jeg merker at når jeg spiser sunnere så har jeg ikke like mye lyst på så mye, selv om jeg fortsatt har lyst på, og får noen impulser inni mellom. 

Anonymkode: e856a...6d2

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...