Gå til innhold

"Normal" mengde godtesnopkos


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må legge om livsstilen da jeg alt for lenge har hatt et dårlig kosthold. Jeg vil likevel ikke kutte ut godteri og den slags helt, men jeg må definitvt redusere mengden. Hva er normal mengde på en kveld? Skal prøve å holde meg til en dag i uka. Før har jeg ofte spist flere ganger i uka, og når helga kommer så skal jeg "endelig" kose meg og da er det gjerne både en hel pakke sørlandschips, en boks is eller noe sjokolade, eller en pose smågodt. Dette er verken bra for vekta eller helsa, så jeg må redusere kraftig. Men hva er en akseptabel mengde? Potetgull syns jeg er vanskelig da det bare finnes i store poser og jeg klarer ikke å ha noe liggende, og jeg antar at "bare" en pose potegull også er for mye. 

Dere som har et "normalt" og sunt kosthold, hvor mye godteri spiser dere når dere skal kose dere? 

Anonymkode: e856a...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En pose Sørlandschips varer hele helgen her. Spiser sjeldent noe annet snop i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godtesnopkos??? Ronja??? ( Beklager, måtte bare...)

 

Jeg er så dårlig på å holde meg vekke fra godterier at jeg rett og slett spiser en liten bit sjokolade hver dag jeg.Hvis ikke blir det godteribonanza hver gang jeg får godteri i hus!!  Brus holder jeg til lørdagen. Chips spiser jeg ikke.

Anonymkode: 8ecc3...690

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ms. Steele skrev:

En pose Sørlandschips varer hele helgen her. Spiser sjeldent noe annet snop i tillegg. 

Jeg klarer ikke å ha noe liggende, så kan nok ikke kjøpe potetgull. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Godtesnopkos??? Ronja??? ( Beklager, måtte bare...)

 

Jeg er så dårlig på å holde meg vekke fra godterier at jeg rett og slett spiser en liten bit sjokolade hver dag jeg.Hvis ikke blir det godteribonanza hver gang jeg får godteri i hus!!  Brus holder jeg til lørdagen. Chips spiser jeg ikke.

Anonymkode: 8ecc3...690

Hehe, er det ikke det det heter her på KG da? 

Hvis jeg spiser en liten bit hver dag blir jeg bare fysen på mer og klarer ikke holde meg. Det beste er å ikke ha noe i hus og heller holde det til en dag der jeg drar på butikken og kjøper akkurat det jeg skal ha den dagen. 

Anonymkode: e856a...6d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte full stopp i flere måneder. Både når det gjaldt sjokolade og chips. 

Har vi en chipspose i hus kan jeg ta en liten neve, så er jeg fornøyd. Tilsvarende maks tre biter sjokolade før det blir for mye. Har aldri sug eller behov for noe, og gir meg heller ikke noe i form av "kos". Både chips og sjokolade kan ligge i skapet eller i skål uten at jeg tar noe som helst. 

Innså at så lenge jeg er avhengig vil jeg alltid ha mer. Det å sitte hver lørdag å "unne seg" 100 gram melkesjokolade for så å stoppe var direkte vondt. Mye bedre å ikke ha lyst på sjokolade i det hele tatt. 

Anonymkode: 5edfa...783

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan spise en potetgullpose i helgen, men det blir da istedetfor middagen siden det er mye mat. Spiser sjokolade e.l iblant, men det blir da istedetfor lunsj, middag eller kvelds

Anonymkode: 08492...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjørte full stopp i flere måneder. Både når det gjaldt sjokolade og chips. 

Har vi en chipspose i hus kan jeg ta en liten neve, så er jeg fornøyd. Tilsvarende maks tre biter sjokolade før det blir for mye. Har aldri sug eller behov for noe, og gir meg heller ikke noe i form av "kos". Både chips og sjokolade kan ligge i skapet eller i skål uten at jeg tar noe som helst. 

Innså at så lenge jeg er avhengig vil jeg alltid ha mer. Det å sitte hver lørdag å "unne seg" 100 gram melkesjokolade for så å stoppe var direkte vondt. Mye bedre å ikke ha lyst på sjokolade i det hele tatt. 

Anonymkode: 5edfa...783

Det klarer jeg ikke, så det er ikke et alternativ. Er vanskelig nok å holde seg til en dag i uka, og å spise sunt ellers. 

Anonymkode: e856a...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser godteri én gang i uka. Da har jeg et spiserom på 5 timer hvor jeg kan spise hva jeg vil 😊 de andre dagene spiser jeg sunt og ligger i kaloriunderskudd for å gå ned i vekt, og dette fungerer veldig fint for meg. 

Jeg pleier å ha cheatday på lørdag, fra middag og ut kvelden. Da spiser jeg gjerne 1 potetgullpose, 1 sjokoladeplate og gjerne litt smågodt hvis jeg har kjøpt inn det også. Tar helt av, men det fungerer for meg, og jeg koser meg uten å ha dårlig samvittighet. 😊 

back on track søndagsmorgen og gjennom uka frem til neste lørdag. 

Anonymkode: 4649d...624

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normal mengde godtesnopkos er ca 400 gram på hver. kjøper inn 400 gram X 4. Det ska være likt når det gjelder godtesnopkos. kjøper 4 biter av hver type slik at alle får likt. - ronja.  

Anonymkode: 0207d...0dd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser godteri én gang i uka. Da har jeg et spiserom på 5 timer hvor jeg kan spise hva jeg vil 😊 de andre dagene spiser jeg sunt og ligger i kaloriunderskudd for å gå ned i vekt, og dette fungerer veldig fint for meg. 

Jeg pleier å ha cheatday på lørdag, fra middag og ut kvelden. Da spiser jeg gjerne 1 potetgullpose, 1 sjokoladeplate og gjerne litt smågodt hvis jeg har kjøpt inn det også. Tar helt av, men det fungerer for meg, og jeg koser meg uten å ha dårlig samvittighet. 😊 

back on track søndagsmorgen og gjennom uka frem til neste lørdag. 

Anonymkode: 4649d...624

Ødelegger ikke det veldig for resten av uka da? Det er jo fryktelig mange kalorier i alt det der. 

Anonymkode: e856a...6d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser godteri én gang i uka. Da har jeg et spiserom på 5 timer hvor jeg kan spise hva jeg vil 😊 de andre dagene spiser jeg sunt og ligger i kaloriunderskudd for å gå ned i vekt, og dette fungerer veldig fint for meg. 

Jeg pleier å ha cheatday på lørdag, fra middag og ut kvelden. Da spiser jeg gjerne 1 potetgullpose, 1 sjokoladeplate og gjerne litt smågodt hvis jeg har kjøpt inn det også. Tar helt av, men det fungerer for meg, og jeg koser meg uten å ha dårlig samvittighet. 😊 

back on track søndagsmorgen og gjennom uka frem til neste lørdag. 

Anonymkode: 4649d...624

Høres veldig smart ut 👍🏻❤️

Anonymkode: b435d...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det klarer jeg ikke, så det er ikke et alternativ. Er vanskelig nok å holde seg til en dag i uka, og å spise sunt ellers. 

Anonymkode: e856a...6d2

Men det er jo hele poenget mitt. 

Klarer du å kjøre full stopp slipper du at det blir vanskelig å holde seg unna. Og at det blir vanskelig å stoppe. Du har rett og slett ikke lyst på lengre. 

Slapp både unna sug og lyst på salt og søtt. Og raste ned fem kilo som holder seg unna uten noen som helst ekstra innsats. 

Anonymkode: 5edfa...783

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo hele poenget mitt. 

Klarer du å kjøre full stopp slipper du at det blir vanskelig å holde seg unna. Og at det blir vanskelig å stoppe. Du har rett og slett ikke lyst på lengre. 

Slapp både unna sug og lyst på salt og søtt. Og raste ned fem kilo som holder seg unna uten noen som helst ekstra innsats. 

Anonymkode: 5edfa...783

Ja, det er godt mulig, men jeg har prøvd på det flere ganger. Jeg er et svakt og udugelig menneske uten viljestyrke, så jeg får det ikke til. 

Anonymkode: e856a...6d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ødelegger ikke det veldig for resten av uka da? Det er jo fryktelig mange kalorier i alt det der. 

Anonymkode: e856a...6d2

Nope! 😊 ødelegger ingenting. Går ned mellom 0.5-1.5 kg pr uke. Vanligvis ligger jeg på en ukentlig vektnedgang på ca 0.8 kg. 

Det som er viktig å huske på er at man kun har et spisevindu på 4-5 timer til å spise hva man vil. Man kan ikke dele det opp på noe vis, det er sammenhengende timer én gang i uka. Men man kan spise akkurat hva man vil disse timene også. Jeg spiser 1600 kalorier pr dag resten av uka. 

Har fått kostplanen fra personlig trener og kostholdsveileder. 

Anonymkode: 4649d...624

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nope! 😊 ødelegger ingenting. Går ned mellom 0.5-1.5 kg pr uke. Vanligvis ligger jeg på en ukentlig vektnedgang på ca 0.8 kg. 

Det som er viktig å huske på er at man kun har et spisevindu på 4-5 timer til å spise hva man vil. Man kan ikke dele det opp på noe vis, det er sammenhengende timer én gang i uka. Men man kan spise akkurat hva man vil disse timene også. Jeg spiser 1600 kalorier pr dag resten av uka. 

Har fått kostplanen fra personlig trener og kostholdsveileder. 

Anonymkode: 4649d...624

Hva er det som er så magisk med de 4-5 timene i forhold til å skulle fordele det på resten av uka da? 

Anonymkode: e856a...6d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er det som er så magisk med de 4-5 timene i forhold til å skulle fordele det på resten av uka da? 

Anonymkode: e856a...6d2

Fordi det finnes begrensninger på hva man klarer å putte inn i munnen på 4-5 timer. Deler man det utover uka blir det gjerne mer totalt sett, selv om det kanskje blir mindre pr dag. 

Men alle er jo forskjellig. Noen klarer jo å spise bare litt sjokolade hver dag, men for meg fungerer dette bedre fordi jeg klarer ikke å begrense meg når jeg først smaker.

Anonymkode: 4649d...624

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er veldig glad i chips og synes en pose blir for mye, så lag hjemmelaget chips. Bruk en sunn olje, så er det mindre kalorier også 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...