Gå til innhold

OM BLOGGERE.


Gjest Kvikkvas

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Carina Maria skrev:

Hva slettes? Mener du bloggene? 

Innleggene som består av sladder og ryktespredning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Carina Maria
3 minutter siden, Emmy_H skrev:

Ganske så ironisk at det som diskuteres om bloggere her på KG, er hentet fra bloggkilden selv. Det er derfor man må dokumentere med linker og Imgur. Også mener du at det drives med sladder på KG 😂

Takk der sa du det som er fakta på rampe lyset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
Akkurat nå, Snaskesnusken skrev:

Innleggene som består av sladder og ryktespredning.

Takk for oppklaring :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvikkvas
7 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

De store kommersielle bloggerne har en tendens til å bryte lovverket og eksponere mindreårige for klikk og salg. Dersom disse aktørene hadde forholdt seg til norsk lov ville pipen her inne hatt en annen lyd.

Ikke sant? Bryter Norsk Lov? Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvikkvas
8 minutter siden, Emmy_H skrev:

Ganske så ironisk at det som diskuteres om bloggere her på KG, er hentet fra bloggkilden selv. Det er derfor man må dokumentere med linker og Imgur. Også mener du at det drives med sladder på KG 😂

Ikke sant? Jeg spør og dere svarer. Og lar dere provosere av det jeg spurte om .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvikkvas
10 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Det er vel ingen som har hevdet noe annet? Kommersielle bloggere som bryter lovverket vil bli snakket om.

Det er noe de må ta å egen kappe, når det gjelder og merke en merkevarer de reklamere for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria
17 minutter siden, Kvikkvas skrev:

Ja, det vet vel de som er her på Kvinneguiden, der tråder stenges etter sladder og ryktespredning. Som moddene kaller det.

Det er alle vi som diskuterer på trådene som blir litt for ivrige og i diskusjonens hete og da kan vi fort gå litt for langt. Når det er sladder og rykte spredning er det lett og forstå.

Ta eksempelet her viss vi diskuterer bloggen til bloggern Maren og noen ser et bilde av denne Maren men kanskje har Maren en genser på seg som gjør at hun ser gravid ut. Da kommer noen og skriver på tråden om Maren at de tror hun må være gravid fordi det så slik ut på bildet. Det er sladder og ryktespredning. 

Viss noen på tråden begynner og si at du må være den bloggern er det spekulasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kvikkvas skrev:

Det er noe de må ta å egen kappe, når det gjelder og merke en merkevarer de reklamere for. 

Men det blir ikke gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
5 minutter siden, Kvikkvas skrev:

Ikke sant? Bryter Norsk Lov? Ikke sant?

Det er flere av dem bloggerne som diskuteres her som bryter med forskjellige lover, regler og konvensjoner og hvor store aviser har avslørt at dem har tråkket i salaten. Mange bryter med markedsførings loven om reklamer på bloggene dems. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvikkvas
2 minutter siden, Carina Maria skrev:

Det er alle vi som diskuterer på trådene som blir litt for ivrige og i diskusjonens hete og da kan vi fort gå litt for langt. Når det er sladder og rykte spredning er det lett og forstå.

Ta eksempelet her viss vi diskuterer bloggen til bloggern Maren og noen ser et bilde av denne Maren men kanskje har Maren en genser på seg som gjør at hun ser gravid ut. Da kommer noen og skriver på tråden om Maren at de tror hun må være gravid fordi det så slik ut på bildet. Det er sladder og ryktespredning. 

Viss noen på tråden begynner og si at du må være den bloggern er det spekulasjon. 

Ja, der forsto du hva jeg mener.  Og en kylling blir til 10 høner. innen noen sier fra at det er ryktespredning.  Det synes jeg ikke er helt ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kvikkvas skrev:

Ikke sant? Bryter Norsk Lov? Ikke sant?

Ja, enkelte kommersielle bloggere bryter loven. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvikkvas
1 minutt siden, Carina Maria skrev:

Det er flere av dem bloggerne som diskuteres her som bryter med forskjellige lover, regler og konvensjoner og hvor store aviser har avslørt at dem har tråkket i salaten. Mange bryter med markedsførings loven om reklamer på bloggene dems. 

Den markedsføringen står lenger oppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvikkvas
Akkurat nå, Snaskesnusken skrev:

Ja, enkelte kommersielle bloggere bryter loven. 

Markedsføringsloven. Ja. Vet det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Kvikkvas skrev:

Markedsføringsloven. Ja. Vet det. 

Alkoholloven også. Enkelte respekterer heller ikke mindreåriges rett til privatliv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
2 minutter siden, Kvikkvas skrev:

Ja, der forsto du hva jeg mener.  Og en kylling blir til 10 høner. innen noen sier fra at det er ryktespredning.  Det synes jeg ikke er helt ok. 

Det er slike ting modratorene slår ned på og slike ting skal man raportere også og det gjelder alle sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Alkoholloven også. Enkelte respekterer heller ikke mindreåriges rett til privatliv.

Godt eksempel det med barnas rettigheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Carina Maria skrev:

Godt eksempel det med barnas rettigheter. 

👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Kvikkvas skrev:

Hva tenker dere om bloggere, som ikke tjener penger på sin blogg?

Er det respektert?

Så lenge de har en interessant blogg, leser jeg den gjerne. Helst blogger innen mitt eget fagfelt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
Akkurat nå, Honey Dew skrev:

Så lenge de har en interessant blogg, leser jeg den gjerne. Helst blogger innen mitt eget fagfelt

Det gjør jeg også og jeg har flere bloggere jeg leser fast og som jeg har lest i noen år og jeg leser dem fordi jeg liker dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, tulleinnlegg og avsporinger, samt svar til dette.

Yvonne (teamleder)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...