Gå til innhold

Gravid og sykemeldt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min manner ute av døra 04.30, og ofte ikke hjemme før 19.30. Nei, han er ikke lat. I tillegg ringes han ofte inn i helger. Jobber som spesialist på sykehus. Men takk for den, på hans vegne du. 

Anonymkode: 26119...40e

Ja såklart gjør han det. Hver eneste dag sikkert 😊

 

Hvis han jobber som spesialist på sykehus så burde han ihvertfall ha vett til å vite at mor til hans kommende barn er syk, og spesielt at hun ikke trenger sykemelding for å få gjort husarbeid. Og hvis han jobber så mye som du sier så har dere råd til vaskehjelp. Og har dere ikke det så er det ikke skattebetalernes feil at dere lever over evne.

 

Klarer ikke mannen din ta husarbeidet slik at du må sykemeldes så er han lat. Rett og slett dørgenes lat. Og det er ikke skattebetalernes skyld.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, addict skrev:

Ja såklart gjør han det. Hver eneste dag sikkert 😊

 

Hvis han jobber som spesialist på sykehus så burde han ihvertfall ha vett til å vite at mor til hans kommende barn er syk, og spesielt at hun ikke trenger sykemelding for å få gjort husarbeid. Og hvis han jobber så mye som du sier så har dere råd til vaskehjelp. Og har dere ikke det så er det ikke skattebetalernes feil at dere lever over evne.

 

Klarer ikke mannen din ta husarbeidet slik at du må sykemeldes så er han lat. Rett og slett dørgenes lat. Og det er ikke skattebetalernes skyld.

Åh, det er så tilfredsstillende å lese innlegg som man ikke kunne vært mer enig i!! Blir man sykemeldt så er det fordi man er syk, ikke fordi man mangler overskudd til hus og hjem.

Bra du har hatt en mann som virkelig trår til når du har vært dårlig, og helt sikkert ellers også. 

Lykke til med innspurten.

Anonymkode: c6902...929

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange av oss har ikke en mann som kan sitte pal hjemme eller som etter en lang arbeiduke med overtid orker all vask, klær og alt nattevåk og aktiviteter med barn.  Så jo, mange av oss må klare hus og barn på tross av sykemelding og ekstrem kvalme. 

Anonymkode: 26119...40e

Herregud hva sier du til legen for å få sykemelding? "Mannen min orker ikke prioritere min helse og våre barn så jeg må nesten ha sykemelding for at huset skal gå rundt" finnes det virkelig så dumme fastleger?

Anonymkode: d3a1d...fe9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, addict skrev:

Ja såklart gjør han det. Hver eneste dag sikkert 😊

 

Hvis han jobber som spesialist på sykehus så burde han ihvertfall ha vett til å vite at mor til hans kommende barn er syk, og spesielt at hun ikke trenger sykemelding for å få gjort husarbeid. Og hvis han jobber så mye som du sier så har dere råd til vaskehjelp. Og har dere ikke det så er det ikke skattebetalernes feil at dere lever over evne.

 

Klarer ikke mannen din ta husarbeidet slik at du må sykemeldes så er han lat. Rett og slett dørgenes lat. Og det er ikke skattebetalernes skyld.

Virkelig? Så du vil at han skal være overtrøtt og sliten på jobb, som i værste fall kan få han til å gjøre feil på jobben. Det er ikke slik det fungerer i Norge at man må tvinge seg selv og la det gå ut over livskvaliteten sin. Det er jo hele poenget med sykemelding og få slappe av ikke stresse og bli bedre, og for meg personlig er det å være hjemme, og gjøre litt husarbeid og matlaging i eget tempo og våkne når jeg vil, og høre på kroppen min når jeg er syk mye bedre enn og stresse på jobb også ikke orke og se engang når jeg kommer hjem. Stress hjelper ikke sykdom og du finner ikke en lege som er uenig der. 

Anonymkode: 5227b...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Virkelig? Så du vil at han skal være overtrøtt og sliten på jobb, som i værste fall kan få han til å gjøre feil på jobben. Det er ikke slik det fungerer i Norge at man må tvinge seg selv og la det gå ut over livskvaliteten sin. Det er jo hele poenget med sykemelding og få slappe av ikke stresse og bli bedre, og for meg personlig er det å være hjemme, og gjøre litt husarbeid og matlaging i eget tempo og våkne når jeg vil, og høre på kroppen min når jeg er syk mye bedre enn og stresse på jobb også ikke orke og se engang når jeg kommer hjem. Stress hjelper ikke sykdom og du finner ikke en lege som er uenig der. 

Anonymkode: 5227b...2cc

Jeg skjønner ihvertfall hvorfor det bare går nedover med velferdsstaten når folk sykemeldes fordi mor må gjøre husarbeid så far ikke skal være for stressa for å jobbe 🙄🙌🏻

 

Jeg var alenemor i 6 år og jobbet fulltid. Jeg tok alt husarbeid, all handling, alt nattevåk, alle fritidsaktiviteter og kom meg jammen meg opp på jobb likevel. Tror du dette er unormalt?

 

Og nei, poenget med sykemelding er på ingen måte å unngå at noe skal gå ut over livskvaliteten. Å få barn generelt sett er noe som går ut over livskvaliteten hvis det er slik at du ser på det å være litt trøtt og sliten på å ha dårlig livskvalitet.

 

Som sagt, det er ikke skattebetalernes skyld at dere ikke tåler hverdagskabalen eller at din mann ikke klarer å yte ekstra for familien sin i en begrenset periode. Det er heller ikke skattebetalernes som skal betale for at du ikke gidder å investere i vaskehjelp hvis det er der skoen trykker flr deg. Jeg blir faktisk sjokkert over holdningene til folk som deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? Så du vil at han skal være overtrøtt og sliten på jobb, som i værste fall kan få han til å gjøre feil på jobben. Det er ikke slik det fungerer i Norge at man må tvinge seg selv og la det gå ut over livskvaliteten sin. Det er jo hele poenget med sykemelding og få slappe av ikke stresse og bli bedre, og for meg personlig er det å være hjemme, og gjøre litt husarbeid og matlaging i eget tempo og våkne når jeg vil, og høre på kroppen min når jeg er syk mye bedre enn og stresse på jobb også ikke orke og se engang når jeg kommer hjem. Stress hjelper ikke sykdom og du finner ikke en lege som er uenig der. 

Anonymkode: 5227b...2cc

Han jobber ikke sånn hver dag. Hvordan er turnusen hans?

Å prioritere 10-15 min husarbeid etter jobb går fort og han får gjort masse. 

Anonymkode: 2a9ff...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...