Gå til innhold

Hva syns dere om navnet Luna?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Jeg og 😊 Og Potter og gjengen er fine folk de, men gjør seg kanskje best på papir og film. Men sånn helt ærlig, Luna er fint det. 

Enig. 

Jeg smiler litt for meg selv når jeg hører jenter med navnet Hermione/Hermine og Luna. 😊 

Egentlig greie navn. Men noen navn egner seg best i bøker/på dyr. Vi har forresten en Luna i familien. Inspirert av nettopp Harry Potter :P

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Sinsiew skrev:

Enig. 

Jeg smiler litt for meg selv når jeg hører jenter med navnet Hermione/Hermine og Luna. 😊 

Egentlig greie navn. Men noen navn egner seg best i bøker/på dyr. Vi har forresten en Luna i familien. Inspirert av nettopp Harry Potter :P

 

Luna er tross alt ikke det verste valget sånn sett, og som du sier ganske trivelig. Hadde vært langt verre med Cercei f. eks 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Luna er tross alt ikke det verste valget sånn sett, og som du sier ganske trivelig. Hadde vært langt verre med Cercei f. eks 😂

Uff. Det blir litt som å kalle ungen Adolf.. 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Sinsiew skrev:

Uff. Det blir litt som å kalle ungen Adolf.. 😂

Haha, da har man virkelig gått inn for å gi ungen høyest mulig vanskelighetsgrad på spillet vi kaller livet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vår heter det 😊 ble også kåret til mest populære hundenavn 2018. Vet ikke om det passer så godt på mennesker. 

Anonymkode: fe2e4...1b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er spesielt fint, hverken klangen i det eller assosiasjonene jeg får. Høres ut som om foreldrene er sånne som er desperate etter å være "spesielle", kanskje litt sånne alternativ-folk som tror på healing, går på alternativ-messa og bruker svarte t-skjorter med ulv eller indianer på.*fordomsfull*

Bilderesultat for t-skjorte med ulv

Endret av Anonymus Notarius
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min første tanke: Tåpelig navn valgt av en ung, ukultivert mor. Gjerne alenemor. 

Anonymkode: 1f095...53e

Så alle må velge helt «normale», vanlige navn for å ikke virke helt ukultivert og tåpelig? 

Ja, vi får gå gjennom livet alle sammen inspirert av The Wall av Pink Floyd. Følg strømmen, ikke tenk selv, bli en kjøttpudding.

Anonymkode: f6d79...73b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Sinsiew skrev:

Enig. 

Jeg smiler litt for meg selv når jeg hører jenter med navnet Hermione/Hermine og Luna. 😊 

Egentlig greie navn. Men noen navn egner seg best i bøker/på dyr. Vi har forresten en Luna i familien. Inspirert av nettopp Harry Potter :P

 

Hermine har faktisk vært vanlig å bruke i Norge i flere hundre år da, på samme måte som Josefine, Oline osv. Gamle navn som kommer tilbake nå.

Anonymkode: b3348...301

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt min smak, men synes det er et greit navn. Litt spesielt men fint.

Anonymkode: b3348...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så alle må velge helt «normale», vanlige navn for å ikke virke helt ukultivert og tåpelig? 

Ja, vi får gå gjennom livet alle sammen inspirert av The Wall av Pink Floyd. Følg strømmen, ikke tenk selv, bli en kjøttpudding.

Anonymkode: f6d79...73b

Nå er vel Luna og lignende navn blitt ganske populære da (80 % av små jenter har korte navn som slutter på -a). Er vel strengt tatt de som kaller ungene sine Gerd og Kari som går mot strømmen.

Endret av Anonymus Notarius
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man bør vel stille seg spørsmålet om det vil passet det mennesket fint i voksen alder. Jeg tviler.

Anonymkode: ce168...c92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hermine har faktisk vært vanlig å bruke i Norge i flere hundre år da, på samme måte som Josefine, Oline osv. Gamle navn som kommer tilbake nå.

Anonymkode: b3348...301

Der er jeg fullt klar over. 

Men nå til dags forbindes nok navnet av de fleste med HP, og ikke som et gammelnorsk navn ;)

Fullt klar over at ganle navn er tilbake på moten, da vi har valgt et gammelt norskt navn på vår datter og dermed er litt "i tiden" selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjalabais

Syns det er veldig fint.  Min første tanke er om dere har danske aner siden det er en del brukt der. ( Jeg har sett alle hp filmene og lest noen av bøkene men tenker ikke hp av den grunn)

Endret av sjalabais
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

My little pony er det første jeg tenker på.

Anonymkode: 94dd3...d43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...