Gå til innhold

Sykmeldt fra ny jobb, søke andre jobber


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Dævendøtte
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skrev, "Da hadde jeg prøvd å holde den siste arbeidsgiver så skjult som mulig". Det kaller jeg å lyve! Jeg hadde klikket i bånn om jeg ansatt noen og fant ut 3 måneder senere om denne skjulte "siste arbeidsgiveren". Hvorfor har arbeidstakeren holdt denne jobben skjult? Dårlig førsteinntrykk og start på feil premisser. Da er det ikke rart at TS hopper fra jobb til jobb! 

Anonymkode: 34e09...e87

Hvis ikke arbeidsgiver spør om det siste halve året, ser jeg heller ingen grunn til å si noe. Kall det hva du vil, men som arbeidsgiver hadde jeg ikke følt meg lurt hvis den ansatte er perfekt og har supre referanser ellers. Noen ganger tar man feil valg i livet, seks måneder av et kvart liv bør ikke være avgjørende for videre framtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS er i ny jobb. Hvem sykemelder seg i ny jobb? Hvem søker på andre jobber mens man er i ny jobb? Jo, folk som burde ikke fått den jobben! Disse er folk som søker for moro skyld og blir overrasket når de får jobben. Da sykemelder de seg for å ha penger på kontoen og fortsette å søke for moro skyld. Imens sliter jeg med å få jobb, bla fordi det finnes slike "svindlere" som TS i systemet. 🤬🤬🤬🤬🤬 

Anonymkode: 34e09...e87

Gud hjelpe så bitter, endre holdningen din så får du kanskje jobb du også. TS er nok flinkere enn deg da siden hun faktisk har en ny jobb, uansett om hun vil bort eller ei

Anonymkode: bc483...328

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Folk som bytter jobb mange ganger regnes ut som ustabile arbeidstakere. At du attpåtil vil slette jobben du er sykemeldt fra, er et rødt flagg. Håper ingen ansetter deg! Det er akkurat det jeg tenkte om deg når jeg leste HI. 

Anonymkode: 34e09...e87

Takk for oppmuntringen!🤩

Anonymkode: d7f25...fd4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud , skjerp deg. Du vet da aldri hva som møter deg på en ny arbeidsplass før du faktisk begynner å jobbe dert. Miljø kan være dritt, sjefen kan være en dritt, det er mange ting du ikke oppdager før du faktisk jobber der og får det midt i trynet. Da gjør TS det riktige og søker seg til andre jobber. Det er fullt mulig å søke jobb mens hun er i sykmelding, hun trenger ikke oppgi at hun er sykmeldt. Hun kan oppgi forrige arbeidsplass som referanse, det er ingen plikt eller regel at nåvaærfende plass er referanse. 

Ønsker ts lykke til, og hun kan ha blitt syk pga miljø etc.på dennye arbeidsplassen

Anonymkode: bc483...328

Har du fått med deg at hun innrømmer at hun hopper fra jobb til jobb? Det bør du! Du kan ikke si at det er noe galt med hver arbeidsplass TS har jobbet på, heller at TS er ustabil og kresen. 

Anonymkode: 34e09...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for oppmuntringen!🤩

Anonymkode: d7f25...fd4

Du kan ikke engang forsvare deg selv. Hva er grunnen til at du hopper fra jobb til jobb? Det vil ikke du svare på! 

Anonymkode: 34e09...e87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gode referanser.  Men problemet er at jeg har bytta jobb litt for mange ganger og jeg tenker det vil virke rart om jeg oppgir den nye jobben hvor jeg har jobba kort tid. Vil på en måte slette den fra CVen/historien min. 

Anonymkode: d7f25...fd4

Det må du ikke gjøre. Å kutte ut den nye jobben og late som du jobber på den gamle er ren CV-juks. 

Anonymkode: 240ce...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må du ikke gjøre. Å kutte ut den nye jobben og late som du jobber på den gamle er ren CV-juks. 

Anonymkode: 240ce...714

Jeg får fokusere på å bli frisk/bedre. Så får jeg se hva jeg gjør. Vil ihvertfall ikke rote det til mer enn jeg allerede har gjort. Redd for at ingen vil ha meg til slutt. 

Anonymkode: d7f25...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke engang forsvare deg selv. Hva er grunnen til at du hopper fra jobb til jobb? Det vil ikke du svare på! 

Anonymkode: 34e09...e87

TS har ingen grunn til å bruke tid og energi på å forsvare seg mot deg, som bare kommer med usakligheter og drittkasting på tynt grunnlag. 

Skjerp deg og begynn å oppføre deg som folk, så kanskje noen vil ansette deg også. 

Anonymkode: 759c3...8bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts: Det er helt greit å finne ut at man ikke passer i en jobb, og å søke seg videre. Utfordringen er hvis du har flere, korte jobbforhold. Spørsmålet er jo hvorfor du ikke blir i jobbene? At man kan "bomme" en gang eller to er greit, men blir det flere ganger så er det vanskeligere. Kanskje du bør prøve å finne ut om det er noe du kan gjøre for å bli i nåværende jobb en stund til? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Les hva som står i tittelen! Det står "Sykemeldt fra ny jobb, ...". 

TS fikk seg ny jobb. Etter noen uker blir TS syk (ja, meget synd og jeg klandrer ikke TS for det). Nå er TS sykemeldt fra den nye jobben. TS oppretter tråd på KG og spør om hun kan søke på andre jobber. Hva er galt med den jobben h*n har hatt i de få ukene? Hvorfor ikke bare fokusere på å bli frisk og jobbe igjen i den nye jobben? Dette er kun TS som vet. 

Om TS hadde vært sykemeldt i en jobb som ikke var ny, ville jeg ikke skrevet noe i tråden. 

Håper du ser logikken! 

Anonymkode: 34e09...e87

Du klikker i vinkel over noe du ikke vet om et sånt engang. Du sier det jo selv, det et bare TS som vet hele historien her. Skjønner at det er kjipt å være arbeidsledig, men det er ikke TS sin skyld at du ikke klarer å skaffe deg jobb. Ærlig talt. 

Anonymkode: 9c1ee...c3c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, petterm skrev:

Ts: Det er helt greit å finne ut at man ikke passer i en jobb, og å søke seg videre. Utfordringen er hvis du har flere, korte jobbforhold. Spørsmålet er jo hvorfor du ikke blir i jobbene? At man kan "bomme" en gang eller to er greit, men blir det flere ganger så er det vanskeligere. Kanskje du bør prøve å finne ut om det er noe du kan gjøre for å bli i nåværende jobb en stund til? 

Har jobbet 2 og 3 år på de stedene jeg har vært. Ja, jeg er helt enig i at jeg må finne ut hvorfor jeg slutter så raskt. Tror jeg sliter med relasjoner og føler meg fort utenfor og udugelig sammenlignet med andre. Så har bestilt en ny legetime neste uke, håper jeg får henvisning til psykolog. 

Og også veldig enig at jeg bør prøve å bli i nåværende jobb. 

Takk for kloke og gode ord😊

Anonymkode: d7f25...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du bytte jobb igjen da Ts? Bare fordi du ikke trives, eller får jobben faktisk ut over helsen din? Om den gjør det er det noe som heter friskmelding til arbeidsformidling, da kan du si opp jobben og få sykepenger i 12 uker mens du søker ny jobb. 

Anonymkode: fe3a2...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får fokusere på å bli frisk/bedre. Så får jeg se hva jeg gjør. Vil ihvertfall ikke rote det til mer enn jeg allerede har gjort. Redd for at ingen vil ha meg til slutt. 

Anonymkode: d7f25...fd4

Å fokusere på å bli frisk er lurt. Å jukse med CVen er å rote det til big time. 

Anonymkode: 240ce...714

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var sykemeldt når jeg søkte på jobber i fjor. Det sa jeg ingenting om på intervju fordi jeg var redd for å ikke få jobb. Grunnen til sykemeldingen var dårlige arbeidsforhold der jeg var pluss konstant hodepine. Jeg valgte en kollega som referanse som unngikk å oppgi noe om dette når de ringte fra jobben jeg søkte på. Det gikk helt fint og jeg fikk jobben. Jeg har ikke slitt med de samme tingene i nåværende jobb :) det føltes ikke godt ut å lyge på intervju, men noen ganger er det nødvendig for å sikre seg selv. Tenker i hvert fall jeg.

Anonymkode: 040f3...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...