Gå til innhold

Sykmeldt fra ny jobb, søke andre jobber


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å søke nye jobber når man er sykmeldt fra en annen? Hva sier man? Hva får de vite? Må jeg oppgi den nye arbeidsgiveren min eller kan jeg si jeg jobber for den forrige arbeidsplassen min? Faen jeg sliter. 

Anonymkode: d7f25...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan er det å søke nye jobber når man er sykmeldt fra en annen? Hva sier man? Hva får de vite? Må jeg oppgi den nye arbeidsgiveren min eller kan jeg si jeg jobber for den forrige arbeidsplassen min? Faen jeg sliter. 

Anonymkode: d7f25...fd4

Hvorfor har du takket ja til å ha din nåværende jobb? Den jobben kunne en annen fått og satt pris på det. Kjenner jeg blir skikkelig provosert! 

Anonymkode: 34e09...e87

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du takket ja til å ha din nåværende jobb? Den jobben kunne en annen fått og satt pris på det. Kjenner jeg blir skikkelig provosert! 

Anonymkode: 34e09...e87

Selvsagt sier man ikke opp under sykemelding! Det er veldig greit å ha noe å leve av, nemlig. 

Vi vet jo heller ikke hvorfor TS er sykemeldt, hvor langvarig det er, eller hvor viktig det er for TS å bytte jobb. 

Anonymkode: 759c3...8bc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Selvsagt sier man ikke opp under sykemelding! Det er veldig greit å ha noe å leve av, nemlig. 

Vi vet jo heller ikke hvorfor TS er sykemeldt, hvor langvarig det er, eller hvor viktig det er for TS å bytte jobb. 

Anonymkode: 759c3...8bc

TS er i ny jobb. Hvem sykemelder seg i ny jobb? Hvem søker på andre jobber mens man er i ny jobb? Jo, folk som burde ikke fått den jobben! Disse er folk som søker for moro skyld og blir overrasket når de får jobben. Da sykemelder de seg for å ha penger på kontoen og fortsette å søke for moro skyld. Imens sliter jeg med å få jobb, bla fordi det finnes slike "svindlere" som TS i systemet. 🤬🤬🤬🤬🤬 

Anonymkode: 34e09...e87

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud folkens! Skjerp dere og svar på det som blir spurt om! 

Jeg var sykemeldt i sommer og søkte ny jobb (jeg var syk, og sjefen var ei drittkjerring). Fortalte aldri på intervju at jeg var sykemeldt, jeg sa bare at jeg skulle operere i August og derfor kom til å bli borte en ukes tid da. Ingen tok dette negativt. 

Ingen arbeidsgiver har noe med hvorfor du er sykemeldt, så du er ikke nødt å fortelle at du er sykemeldt eller hvorfor 😊

Anonymkode: de141...4bc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor har du takket ja til å ha din nåværende jobb? Den jobben kunne en annen fått og satt pris på det. Kjenner jeg blir skikkelig provosert! 

Anonymkode: 34e09...e87

Du mener altså at TS burde sett på forhånd at h*n ble syk? 
Må si du er en ekstremt heldig person som kan se i framtiden, og vet garantert at du ikke kommer til å bli syk på noen som helst måte før du sier ja til en jobb... 
Jeg blir skikkelig provosert av at noen mener all sykdom burde vært forutsett... 

Anonymkode: 16aa3...ccc

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du mener altså at TS burde sett på forhånd at h*n ble syk? 
Må si du er en ekstremt heldig person som kan se i framtiden, og vet garantert at du ikke kommer til å bli syk på noen som helst måte før du sier ja til en jobb... 
Jeg blir skikkelig provosert av at noen mener all sykdom burde vært forutsett... 

Anonymkode: 16aa3...ccc

Er du TS? Nei! Venter på svar fra TS.

Når man er sykemeldt, så skal man fokusere på å bli frisk og komme tilbake i jobben. TS sykemelder seg slik at h*n kan søke på andre jobber og ikke det å bli frisk. Ser du det? Les nøye trådens tittel og HI! 

Anonymkode: 34e09...e87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud folkens! Skjerp dere og svar på det som blir spurt om! 

Jeg var sykemeldt i sommer og søkte ny jobb (jeg var syk, og sjefen var ei drittkjerring). Fortalte aldri på intervju at jeg var sykemeldt, jeg sa bare at jeg skulle operere i August og derfor kom til å bli borte en ukes tid da. Ingen tok dette negativt. 

Ingen arbeidsgiver har noe med hvorfor du er sykemeldt, så du er ikke nødt å fortelle at du er sykemeldt eller hvorfor 😊

Anonymkode: de141...4bc

Ok, supert takk for svar og at du faktisk svarte på det jeg spurte om;)👊🏾 Da er kanskje ikke løpet kjørt likevel. 

Anonymkode: d7f25...fd4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS er i ny jobb. Hvem sykemelder seg i ny jobb? Hvem søker på andre jobber mens man er i ny jobb? Jo, folk som burde ikke fått den jobben! Disse er folk som søker for moro skyld og blir overrasket når de får jobben. Da sykemelder de seg for å ha penger på kontoen og fortsette å søke for moro skyld. Imens sliter jeg med å få jobb, bla fordi det finnes slike "svindlere" som TS i systemet. 🤬🤬🤬🤬🤬 

Anonymkode: 34e09...e87

Eller kanskje de havnet hos noen som ikke skulle vært sjef eller hatt et firma i det hele tatt...

Voldsomt til bastante meninger da?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det å søke nye jobber når man er sykmeldt fra en annen? Hva sier man? Hva får de vite? Må jeg oppgi den nye arbeidsgiveren min eller kan jeg si jeg jobber for den forrige arbeidsplassen min? Faen jeg sliter. 

Anonymkode: d7f25...fd4

Som arbeidsgiver hadde jeg i utgangspunktet vært skeptisk til å ansette noen som er sykmeldt. 

Er det en helt ukjent person jeg skulle ansatt, ville jeg også ringt tidligere arbeidsgivere for referanser. Og da kan det hende jeg hadde slått i fra meg tanken på å ansette deg etter en telefon. 

Men, hadde jeg fått det rette inntrykket av deg på intervju, hatt en super magefølelse og visst at du var den rette for jobben, hadde jeg ikke brydd meg så mye om din tidligere historie. 

Edit, kanskje ikke svar på det du lurer på, men jeg tok meg den frihet :) 

Endret av Dævendøtte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Som arbeidsgiver hadde jeg i utgangspunktet vært skeptisk til å ansette noen som er sykmeldt. 

Er det en helt ukjent person jeg skulle ansatt, ville jeg også ringt tidligere arbeidsgivere for referanser. Og da kan det hende jeg hadde slått i fra meg tanken på å ansette deg etter en telefon. 

Men, hadde jeg fått det rette inntrykket av deg på intervju, hatt en super magefølelse og visst at du var den rette for jobben, hadde jeg ikke brydd meg så mye om din tidligere historie. 

Jeg har gode referanser.  Men problemet er at jeg har bytta jobb litt for mange ganger og jeg tenker det vil virke rart om jeg oppgir den nye jobben hvor jeg har jobba kort tid. Vil på en måte slette den fra CVen/historien min. 

Anonymkode: d7f25...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Herregud folkens! Skjerp dere og svar på det som blir spurt om! 

Jeg var sykemeldt i sommer og søkte ny jobb (jeg var syk, og sjefen var ei drittkjerring). Fortalte aldri på intervju at jeg var sykemeldt, jeg sa bare at jeg skulle operere i August og derfor kom til å bli borte en ukes tid da. Ingen tok dette negativt. 

Ingen arbeidsgiver har noe med hvorfor du er sykemeldt, så du er ikke nødt å fortelle at du er sykemeldt eller hvorfor 😊

Anonymkode: de141...4bc

Les hva som står i tittelen! Det står "Sykemeldt fra ny jobb, ...". 

TS fikk seg ny jobb. Etter noen uker blir TS syk (ja, meget synd og jeg klandrer ikke TS for det). Nå er TS sykemeldt fra den nye jobben. TS oppretter tråd på KG og spør om hun kan søke på andre jobber. Hva er galt med den jobben h*n har hatt i de få ukene? Hvorfor ikke bare fokusere på å bli frisk og jobbe igjen i den nye jobben? Dette er kun TS som vet. 

Om TS hadde vært sykemeldt i en jobb som ikke var ny, ville jeg ikke skrevet noe i tråden. 

Håper du ser logikken! 

Anonymkode: 34e09...e87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gode referanser.  Men problemet er at jeg har bytta jobb litt for mange ganger og jeg tenker det vil virke rart om jeg oppgir den nye jobben hvor jeg har jobba kort tid. Vil på en måte slette den fra CVen/historien min. 

Anonymkode: d7f25...fd4

Da hadde jeg prøvd å holde den siste arbeidsgiver så skjult som mulig. Ulempen er hvis du får spm om hva du gjør akkurat nå. 

Har du sagt opp jobben din? Du har vel også oppsigelsestid og det kan bli vanskelig å skjule den siste jobben din? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Dævendøtte skrev:

Da hadde jeg prøvd å holde den siste arbeidsgiver så skjult som mulig. Ulempen er hvis du får spm om hva du gjør akkurat nå. 

Har du sagt opp jobben din? Du har vel også oppsigelsestid og det kan bli vanskelig å skjule den siste jobben din? 

Nei, har ikke sagt opp. Har ikke søkt nye jobber heller, men vurderer det sterkt. Evt får jeg pushe meg tilbake til den nye jobben og begynne å søke da. Er veldig usikker på hva jeg bør gjøre. Har ikke gått 6 mnd enda, så da har jeg vel 2 ukers oppsigelsestid? 

Anonymkode: d7f25...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har gode referanser.  Men problemet er at jeg har bytta jobb litt for mange ganger og jeg tenker det vil virke rart om jeg oppgir den nye jobben hvor jeg har jobba kort tid. Vil på en måte slette den fra CVen/historien min. 

Anonymkode: d7f25...fd4

Folk som bytter jobb mange ganger regnes ut som ustabile arbeidstakere. At du attpåtil vil slette jobben du er sykemeldt fra, er et rødt flagg. Håper ingen ansetter deg! Det er akkurat det jeg tenkte om deg når jeg leste HI. 

Anonymkode: 34e09...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Dævendøtte said:

Da hadde jeg prøvd å holde den siste arbeidsgiver så skjult som mulig. Ulempen er hvis du får spm om hva du gjør akkurat nå. 

Har du sagt opp jobben din? Du har vel også oppsigelsestid og det kan bli vanskelig å skjule den siste jobben din? 

Synes du det du foreslår er greit? Å føre potensielle arbeidsgivere bak lyset? Kan ikke tro at du er med på å forsvare løgnere. 

Anonymkode: 34e09...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dævendøtte
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke gått 6 mnd enda, så da har jeg vel 2 ukers oppsigelsestid? 

Har du arbeidskontrakt? 

Hvis ikke det står noe der, er det en måned som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du det du foreslår er greit? Å føre potensielle arbeidsgivere bak lyset? Kan ikke tro at du er med på å forsvare løgnere. 

Anonymkode: 34e09...e87

De trenger ikke lyve, de kan bare la være å si noe hvis de ikke blir spurt. 

Derfor sa jeg også: Ulempen er hvis du får spm om hva du gjør akkurat nå. 

Har ikke sagt et eneste ord om løgn. Les om og les rett! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Dævendøtte said:

De trenger ikke lyve, de kan bare la være å si noe hvis de ikke blir spurt. 

Derfor sa jeg også: Ulempen er hvis du får spm om hva du gjør akkurat nå. 

Har ikke sagt et eneste ord om løgn. Les om og les rett! 

Du skrev, "Da hadde jeg prøvd å holde den siste arbeidsgiver så skjult som mulig". Det kaller jeg å lyve! Jeg hadde klikket i bånn om jeg ansatt noen og fant ut 3 måneder senere om denne skjulte "siste arbeidsgiveren". Hvorfor har arbeidstakeren holdt denne jobben skjult? Dårlig førsteinntrykk og start på feil premisser. Da er det ikke rart at TS hopper fra jobb til jobb! 

Anonymkode: 34e09...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du takket ja til å ha din nåværende jobb? Den jobben kunne en annen fått og satt pris på det. Kjenner jeg blir skikkelig provosert! 

Anonymkode: 34e09...e87

Herregud , skjerp deg. Du vet da aldri hva som møter deg på en ny arbeidsplass før du faktisk begynner å jobbe dert. Miljø kan være dritt, sjefen kan være en dritt, det er mange ting du ikke oppdager før du faktisk jobber der og får det midt i trynet. Da gjør TS det riktige og søker seg til andre jobber. Det er fullt mulig å søke jobb mens hun er i sykmelding, hun trenger ikke oppgi at hun er sykmeldt. Hun kan oppgi forrige arbeidsplass som referanse, det er ingen plikt eller regel at nåvaærfende plass er referanse. 

Ønsker ts lykke til, og hun kan ha blitt syk pga miljø etc.på dennye arbeidsplassen

Anonymkode: bc483...328

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...