Gå til innhold

Katten har fått en venn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere opplevd at kattene deres har fått venner ute? Vi har en voksen, 4 år gammel hannkatt som plutselig har begynt å få besøk av ei lita hunnkatt. Han er kastrert, vet ikke om hun er det.

Hun er naboens katt og har nettopp begynt å gå ut alene. Helt siden start har vi sett at hun kommer bort i trappa vår og venter på vår pus, og noen ganger kommer hun i vinduet og kikker etter ham.

Hvis han ser henne blir han helt vill og spurter mot døra og skal ut.

Han har hatt noen «kamerater» som han har kommet såpass overens med at han lar dem ligge i hagen vår (hans 😅). Men ikke sånn som dette. Når jeg har sett dem ute sammen sitter de egentlig bare og ser ut i luften sammen, eller går rundt sammen.

Det virker som det var en veldig kjapp kjemi mellom dem, siden de begynte å være sammen med en gang hun begynte å gå ute. Har dere opplevd lignende med katter? 

Anonymkode: e9c15...3c4

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ninuskapus:

Har dessverre ikke opplevd det med kattene jeg har hatt.

Anonymkode: d6f74...7fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere opplevd at kattene deres har fått venner ute? Vi har en voksen, 4 år gammel hannkatt som plutselig har begynt å få besøk av ei lita hunnkatt. Han er kastrert, vet ikke om hun er det.

Hun er naboens katt og har nettopp begynt å gå ut alene. Helt siden start har vi sett at hun kommer bort i trappa vår og venter på vår pus, og noen ganger kommer hun i vinduet og kikker etter ham.

Hvis han ser henne blir han helt vill og spurter mot døra og skal ut.

Han har hatt noen «kamerater» som han har kommet såpass overens med at han lar dem ligge i hagen vår (hans 😅). Men ikke sånn som dette. Når jeg har sett dem ute sammen sitter de egentlig bare og ser ut i luften sammen, eller går rundt sammen.

Det virker som det var en veldig kjapp kjemi mellom dem, siden de begynte å være sammen med en gang hun begynte å gå ute. Har dere opplevd lignende med katter? 

Anonymkode: e9c15...3c4

Hadde et par nabokatter som alltid gikk sammen der jeg bodde før. De bodde ikke i samme hus, og vet ingenting om dem annet enn at jeg aldri så den ene uten den andre. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett katta mi med andre katter, men tror ikke hu har noen fast venn. Hun er nok litt for sær til det.  Er det vanlig at katter finner seg venner ute??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Peonjenta skrev:

Jeg har sett katta mi med andre katter, men tror ikke hu har noen fast venn. Hun er nok litt for sær til det.  Er det vanlig at katter finner seg venner ute??

Trodde ikke det selv, men vår har visst funnet en god venn her! 

Vår katt er også veldig sær, ganske nervøs og et lett «mobbeoffer» for særlig en katt i gata, så hadde aldri sett for meg at han skulle få en venn.

Anonymkode: e9c15...3c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår hadde en «frienemy» som kom til oss hele tiden. De var stadig helt på grensen til slåsskamp, men hun var liten og hissig mens han var stor og sterk, men ikke særlig tøff, så de sto bare og dasket forsiktig på hverandre 😄

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne opplevde det med sin pus ☺️ Hu hadde ei bittelita pusefrøken (liten av vekst) som hang sammen med en ganske stor kastrert hannkatt helt til han desverre måtte avlives. Det var tydelig at hun sørget, gikk og mjauet etter han i nabolaget og ved huset til eierne i et par uker etter at han ble borte. 

Anonymkode: 08c2d...c95

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min onkel og tante hadde en katt som hadde kompis i nabolaget, den ene katten stakk alltid innom for å "hente" den andre om morgenen og de dro gjerne på besøk til hverandre :) 

Anonymkode: 92586...2f4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ei venninne opplevde det med sin pus ☺️ Hu hadde ei bittelita pusefrøken (liten av vekst) som hang sammen med en ganske stor kastrert hannkatt helt til han desverre måtte avlives. Det var tydelig at hun sørget, gikk og mjauet etter han i nabolaget og ved huset til eierne i et par uker etter at han ble borte. 

Anonymkode: 08c2d...c95

Åh 😢 

Anonymkode: e9c15...3c4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ei venninne opplevde det med sin pus ☺️ Hu hadde ei bittelita pusefrøken (liten av vekst) som hang sammen med en ganske stor kastrert hannkatt helt til han desverre måtte avlives. Det var tydelig at hun sørget, gikk og mjauet etter han i nabolaget og ved huset til eierne i et par uker etter at han ble borte. 

Anonymkode: 08c2d...c95

Ånei, nå døde litt av hjertet mitt! Så utrolig trist, og litt merkelig. Katten min har ingen venner foreløpig. Men hun har bare vært ute noen få timer enkelte dager. Men hun er ekstremt merkelig, så tror aldri hun kommer til å få venner.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde to nabokatter som hang med vår, de var alle kastrerte hannkatter. Alle tre var rundt samme alder, helsvarte og korthårete.

De gikk også på besøk inn til hverandre for å spise.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Min onkel og tante hadde en katt som hadde kompis i nabolaget, den ene katten stakk alltid innom for å "hente" den andre om morgenen og de dro gjerne på besøk til hverandre :) 

Anonymkode: 92586...2f4

Hun prøvde faktisk å løpe inn her, men jeg er skeptisk til å slippe inn andre katter fordi jeg har hørt at katter gjerne velger et nytt hjem hvis naboer driver og slipper dem inn til seg.

Vil jo ikke stjele naboens katt, så de får være sammen ute 😄

Anonymkode: e9c15...3c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun prøvde faktisk å løpe inn her, men jeg er skeptisk til å slippe inn andre katter fordi jeg har hørt at katter gjerne velger et nytt hjem hvis naboer driver og slipper dem inn til seg.

Vil jo ikke stjele naboens katt, så de får være sammen ute 😄

Anonymkode: e9c15...3c4

Akkurat det skjedde ikke hos min onkel og tante. Min andre onkel derimot, han og kona hadde ikke katt selv, men en nabokatt som likte å komme på besøk til de og henge litt. Så flyttet katteeieren, men katten ville åpenbart ikke flytte for han dukket opp igjen noen dager senere og flyttet inn hos min onkel og hans kone. De kontaktet eieren som hentet katten, 2 dager senere var katten tilbake hos min onkel og de ringte eieren igjen.. Dette gjentok seg 2-3 ganger til, helt til hun stakkars dama kom for å hente katten sin og han freste på henne. Slik ble min onkel en katte"eier". 

Anonymkode: 92586...2f4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det med en katt for 8-9 år siden.

I begynnelsen hadde jeg han ute i sele fordi han var så liten. Så dukket det opp en voksen katt som satt litt utenfor gårdsplassen og fulgte med på lille pusen vår. 

Etter at pusen ble litt større og ble kastrert så fikk han være ute alene, og da så jeg at de ble kjent med hverandre og de løp sammen og kom tilbake sammen. Begge var hannkatter.

En gang kom jeg hjem og katten min hørte bilen min og kom løpende, men så sto den andre katten hagen og kikket på. Så min kattepus ble stående å se på bilen og se på vennen sin og visste tydeligvis ikke hva han skulle gjøre til å begynne med. Jeg sto helt stille og bare fulgte med litt. Så snudde katten seg og ble med vennen sin. Det var så søtt.

Så ble pusen min borte. Og det var sommer og godt og varmt, så jeg lot døra stå åpen. I tilfelle pusen kom hjem allikevel bl.a. 

Det gjorde den ikke, men kompisen hans kom innom og bort til meg. La forpotene sine på låret mitt og så på meg og så gikk den bort til matskåla til pusen min. Tydelig at den spurte etter pusen min.

Han kom flere ganger før han ga opp og pusen min kom aldri tilbake. Savner fortsatt den katten, for han hadde så utrolig fin personlighet. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Katten min har en kompis som er nesten dobbelt så stor som han, han kommer hit og henter han så går de turer i lag. Min katt hadde 2 kompiser, men den ene begynte å terge og slåss med min så de er ikke lenger kompiser :( 

Men flott at din har venner ute, bedre det en at de sloss :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hannkatt var bestis med naboens hunnkatt. Da hun ble syk og ikke fikk vært ute på en stund satt han forran vinduet deres, og tittet inn til de. Hun kom da løpende og satte seg ved vinduet. Når hun endelig fikk komme ut igjen, og de så hverandre så koset de og vasket hverandre 😻 

De hang sammen, og kom gjerne inn til hverandre om dørene sto åpne. 

Anonymkode: 1ec46...67e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

For en fantastisk tråd. Blir helt glad og rørt, og engasjert av historiene deres! 

Før var jeg nesten anti-kattemenneske, hund var greia. Forstod meg ikke på katter. Holdt mest avstand. Men nå har jeg fått en ny kompis i katten til kjæresten, hun er nå ganske søt og hyggelig. Vi pleier å ta oss noen prater når jeg er der, og når ingen ser så hender det vi klemmer også. Men føler vi holder det litt sånn på down-low, at vi egentlig har sansen for hverandre, men ikke er helt upfront og ærlig på det at vi liker hverandre. Det blir litt bitching, hun er litt frekk, men innerst inne liker jeg at hun har snert. Og jeg tror hun er sånn på en godlynt måte, for etterpå er det som at hun gir meg et blunk og sier "det er bare på skøy, ikke sant". 

Har aldri sette henne med noen andre katter. Men når hun er lenge borte lager jeg fantasier om at hun har funnet seg en kavaler. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, for en koselig tråd! Kjempefin å lese som det siste før jeg sovner. Kommer til å drømme om to katter som er bestevenner... 😊 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...