Gå til innhold

Bloggere i Dubai


Oline12

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg synes kommentaren til Morten er helt på sin plass -uansett hvem han er kompis med. Han setter nå i hvertfall fingeren på noe av det betenkelige med bransjen, det er bedre at noen sier noe, enn at ingen sier noe. Jeg synes kommentaren hans om barnespons var helt på sin plass også.

Jeg bare poengterte @Emmy_H sitt argument om at Morten velger sine kamper.

Jeg er veldig glad for at Morten tar opp dette og diskrediterer ikke han for det.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg synes kommentaren til Morten er helt på sin plass -uansett hvem han er kompis med. Han setter nå i hvertfall fingeren på noe av det betenkelige med bransjen, det er bedre at noen sier noe, enn at ingen sier noe. Jeg synes kommentaren hans om barnespons var helt på sin plass også.

Det er viktig at noen setter fokus på disse tingene, men opplever både han og Mads Hansen som ganske like når det kommer til kritikk av influencere. De har noen få de tør å legge seg ut med, også holder de seg inne med resten. Det gjør noe med troverdigheten deres. 

 

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rægs skrev:

Jepp. Amnesty påpekte også Man.utd, flere britiske toppklubber er sponset av diverse emirater. Sjeiker som eier hele greia nesten.

Sjakkforbundet hadde også noe greier i emiratene mener jeg å huske.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Rægs skrev:

 

4 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Jepp. Amnesty påpekte også Man.utd, flere britiske toppklubber er sponset av diverse emirater. Sjeiker som eier hele greia nesten.

Sjakkforbundet hadde også noe greier i emiratene mener jeg å huske.

Potetgullspisende nettroll de også da 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å angripe MH med å beskylde ham for å være dobbeltmoralsk istedet for å svare på kritikken de faktisk har fått. Uansett hva MH "hari bagasjen" så er kronikken hans veldig bra, og EH har rett og slett dritti på draget for å si det sånn sammen med venninnene sine. 

Folk flest syns nå at denne gjengen er overflatiske, tankeløse og lettkjøpte harryfolk som forsøker desperat å ro seg ut av en håpløs situasjonen. Renommét har fått en skikkelig skramme. Jeg tror ingen av dem er dårlige folk, de tenkte sikkert at denne turen skulle bli kjempe-awesome, billig, få masse nye følgere og alle skulle se hvor kule og fantastisk de var og at de hadde det kult på tur. Minner meg om Facebook back in the days når folk la ut masse bilder fra venneturer, nå koser vi oss! Istedet blir de latterliggjort av alle og får masse pes. Nesten så de ikke tør å legge ut på insta, men det må de jo nesten siden det er en del av sponsepakka. Flaut flaut flaut. 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Jepp. Amnesty påpekte også Man.utd, flere britiske toppklubber er sponset av diverse emirater. Sjeiker som eier hele greia nesten.

Sjakkforbundet hadde også noe greier i emiratene mener jeg å huske.

Sjakkforbundet lurte på om de skulle boikotte Dubai-VM i lyn- og hurtigsjakk fordi at ikke alle land fikk delta. De landet på at det ikke er opp til sjakkspillerne å drive med politikk, så vi deltok.

 

Fra NRK:

"Kongeriket er et eneveldig monarki, styrt av kong Salman bin Abdulaziz al-Saud. De er kjent for blant annet kvinneundertrykkelse, massehenrettelser, brudd på FNs menneskerettigheter – og oljerikdom. Personer fra Iran, Israel og Qatar har dessuten ikke lov til å besøke landet."

 

Hans Olav Lahlum, twitter:

"Og for ordens skyld: Jeg synes det er "sterkt beklagelig" (les: totalt uakseptabelt) at VM i hurtigsjakk og lynsjakk skal spilles i et fundamentalistisk diktatur som Saudi-Arabia!"

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, så arrangerte Russland det i stedet under «Kong Salmans mesterskap». Fine folk!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, loveli skrev:

Sjakkforbundet lurte på om de skulle boikotte Dubai-VM i lyn- og hurtigsjakk fordi at ikke alle land fikk delta. De landet på at det ikke er opp til sjakkspillerne å drive med politikk, så vi deltok.

 

Fra NRK:

"Kongeriket er et eneveldig monarki, styrt av kong Salman bin Abdulaziz al-Saud. De er kjent for blant annet kvinneundertrykkelse, massehenrettelser, brudd på FNs menneskerettigheter – og oljerikdom. Personer fra Iran, Israel og Qatar har dessuten ikke lov til å besøke landet."

 

Hans Olav Lahlum, twitter:

"Og for ordens skyld: Jeg synes det er "sterkt beklagelig" (les: totalt uakseptabelt) at VM i hurtigsjakk og lynsjakk skal spilles i et fundamentalistisk diktatur som Saudi-Arabia!"

Ingen tvil om hvor mindre intelligent det er å takke ja, til sponset tur til Dubai. Finnes ingen gode argumenter i så måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IR på snap fra Dubai forteller at hun har sett to homofile par, hånd i hånd, på et kjøpesenter..derfor ser hun ikke at det er så sykt strengt der, og at de skal være så homofobe..

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, de lever av Internett ... hvor vanskelig ville det vært å Google litt før du takker ja? De er nok blendet av instagram-filteret de også. Dette gjelder flere norske bloggere.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommenterer du noe negativt så hva skjer da? Jo de blokkerer,tror det er på tide de slutter med å lage trutmunn og vise pupper og finner seg en annen jobb!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir faktisk ganske eitrende av at denne suppegjengen av noen selvdiggende bloggere liksom skal belære andre om forholdene i Dubai. Det er jo helt på trynet. 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Ellenn skrev:

IR på snap fra Dubai forteller at hun har sett to homofile par, hånd i hånd, på et kjøpesenter..derfor ser hun ikke at det er så sykt strengt der, og at de skal være så homofobe..

🙄

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Ellenn skrev:

IR på snap fra Dubai forteller at hun har sett to homofile par, hånd i hånd, på et kjøpesenter..derfor ser hun ikke at det er så sykt strengt der, og at de skal være så homofobe..

Kan jo strengt tatt være heterofile arabere? Jeg har ikke sett snap. Arabiske menn leier gjerne. ;) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rægs skrev:

Husker alt styret da Rosenborg planla treningsleir der men de ombestemte seg etter all kritikken. Linket dette lenger opp i tråden https://www.adressa.no/100Sport/fotball/RBK-avlyser-Dubai-tur-etter-sterke-reaksjoner---Vi-tok-feil-246546b.html

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det som jo er bra er at denne turen nå får mye negativ oppmerksomhet og dessuten at så mange reagerer på Some. Jeg tror faktisk ikke det hadde skjedd for noen år siden. Kanskje verden sakte snur? 

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Kan jo strengt tatt være heterofile arabere? Jeg har ikke sett snap. Arabiske menn leier gjerne. ;) 

I følge IR var de homofile, vet ikke hvordan hun vet det, kanskje det sto skrevet i panna deres? :ironi:Begge mennene i det ene «forholdet» gikk i uniform og var vakter ved kjøpesenteret. 

Hun kunne ikke skjønne at alt det fæle man hørte om Dubai kunne stemme, for hun så ingenting av det når hun var i Dubai. For hun er sikkert mye utenfor turiststedene og ser hvordan det er for de som bor der.. 🙄

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse folka er dopet på anerkjennelse og oppmerksomhet og har blitt så høye på seg selv at de ikke tar innover seg verden utenfor dem selv. Ikke pent sagt, men tror desverre det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...