Gå til innhold

Bloggere i Dubai


Oline12

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, COSL Innovator skrev:

Hva er galt med å reise til Dubai eller de andre Emiratene? Jeg har vært der flere ganger og kommer garantert til å reise dit igjen.

Hbis det er Sharialovene og at det er fremmedarbeidere i UAE, så er det mange andre land dere må utelukke også. Blandt annet Malaysia, Singapore og idylliske Maldivene.

For all del, hold dere borte derfra, desto mindre sjanse for meg å møte nordmenn der.

Kunne heller ikke tenke meg å dra til Malaysia eller Maldivene. Heller ikke Bali for den saks skyld, som du ikke nevnte. Da heller Mauritius hvor Morten er eller andre tilsvarende steder som ikke er muslimske og styrt av sharialover. Singapore er greit.

Ønsker ikke dra til noe steder som følger sharialovene, så enkelt er det for min del.

Endret av Justlooking
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Holder meg unna totalitære regimer og land som praktiserer Sharia. Jeg velger faktisk mine reiser etter forhold i det landet jeg vil til. Folk må forstå at turismen støtter opp under og sørger for at de får fortsette.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentekvinne
26 minutter siden, COSL Innovator skrev:

Hva er galt med å reise til Dubai eller de andre Emiratene? Jeg har vært der flere ganger og kommer garantert til å reise dit igjen.

Hbis det er Sharialovene og at det er fremmedarbeidere i UAE, så er det mange andre land dere må utelukke også. Blandt annet Malaysia, Singapore og idylliske Maldivene.

For all del, hold dere borte derfra, desto mindre sjanse for meg å møte nordmenn der.

Antar at du jobber i oljebransjen siden du kaller deg COSL innovator. Litt spesielt å bruke navnet til arbeidsplassen som brukernavn på KG. Just sayin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo at skulle vi vært politisk korrekte vedr reisemål, hadde det vært få steder vi kunne reist til i utlandet

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Honey Dew skrev:

Problemet er jo at skulle vi vært politisk korrekte vedr reisemål, hadde det vært få steder vi kunne reist til i utlandet

Hvorfor det? 🙂

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Honey Dew skrev:

Problemet er jo at skulle vi vært politisk korrekte vedr reisemål, hadde det vært få steder vi kunne reist til i utlandet

Javel? For min del er det ikke å være politisk korrekt å boikotte muslimske land, det er vel heller politisk ukorrekt? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, heavyheart skrev:

Det har (heldigvis) ikke jeg fått med meg 😅  da er det en innarbeidet strategi hos dem da.

 

Forestiller meg at norwegian ville treffe tilhengerskaren i 20-årene til disse bloggerne med denne turen. Som da sikkert reklamebyrået og/eller markedsavdelingen gjorde en grundig konsekvensanalyse av😂 

Jeg la merke til det i 2015, da artikler om bloggere/influencere de hadde sponset begynte å dukke opp i flymagasinet deres. Ta en titt der neste gang, om du skal reise med dem. 😛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Hvorfor det? 🙂

Fordi det alltid er et eller annet som er kritikkverdig i et land

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Honey Dew skrev:

Fordi det alltid er et eller annet som er kritikkverdig i et land

Det er sant, men som du ser av innlegget mitt legger jeg lista på sharia og totalitære regimer. 

I europa kan jeg nesten reise hvor som helst, samt USA, et par søramerikanske land, deler av Afrika. Jeg bor i Norge, en gigantisk våpeneksportør og har som land ikke hendene rene heller. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Det er sant, men som du ser av innlegget mitt legger jeg lista på sharia og totalitære regimer. 

I europa kan jeg nesten reise hvor som helst, samt USA, et par søramerikanske land, deler av Afrika. Jeg bor i Norge, en gigantisk våpeneksportør og har som land ikke hendene rene heller. 

Nettopp :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter grensen ved diktatur, sharia eller ikke. I tillegg besøker jeg ikke land som forfølger folkegrupper i eget land. Dubai utgår selvsagt med høye kneløft. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Prinsesse788 skrev:

Holder meg unna totalitære regimer og land som praktiserer Sharia. Jeg velger faktisk mine reiser etter forhold i det landet jeg vil til. Folk må forstå at turismen støtter opp under og sørger for at de får fortsette.

Samme her.

1 time siden, Justlooking skrev:

Javel? For min del er det ikke å være politisk korrekt å boikotte muslimske land, det er vel heller politisk ukorrekt? 

Nettopp.

1 time siden, pøbelsara skrev:

Jeg kan berolige deg med at det er en hel rekke populære ferieland som har ratifisert menneskerettighetene. Det er en hel rekke land som nordmenn liker å reise til hvor homofile iIKKE blir pisket og hvor voldtatte kvinner ikke blir steinet eller fengslet for å ha begått utroskap.   Det finnes en rekke land hvor både bygningsarbeiderne som har bygget hotellet du bor på og de som jobber med renhold og servering  på det samme hotellet, har lov til å organisere seg, og har ok arbeidsforhold, for eksempel. 

Du virker ikke veldig informert når du sier noe slik, for å være brutalt ærlig. De aller fleste ferieland er adskillig bedre til å ta vare på menneskeverd enn i Dubai, faktisk.

Nettopp. Å bevisst reise til land som undertrykker sin egen befolknings friheter begriper jeg faktisk ikke. Det er også en av grunnene som gjør at jeg ikke skjønner at folk reiser til Dubai eller Tyrkia for den saks skyld.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Igjen, null sympati. Morten er ikke perfekt, men i visse saker er det viktig å ta et standpunkt å stå for det. Hvilket EH åpenbart ikke behersker.

 

rhttps://imgur.com/gallery/dYTu7Mo

OMG. Man må visst være utpreget narsissistisk for å være SoMe- påvirker. Fy f, så utrolig smålig. 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Igjen, null sympati. Morten er ikke perfekt, men i visse saker er det viktig å ta et standpunkt å stå for det. Hvilket EH åpenbart ikke behersker.

 

https://imgur.com/gallery/dYTu7Mo

Dette begynner jo virkelig å bli latterlig. Er det skjult kamera? Herregud, for noen evneveike kommentarer fra bloggerene på tur. Jeg hadde faktisk litt høyere tanker om Hedda, men ser at det er like mørkt der.. Trist :( 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå r det flere på IG som trekker frem at han har reist seg etter å ha blitt mobbet - og det er jo helt supert at folk finner mening med livet og kommer seg videre etter å ha hatt det vanskelig. Men hva har det med den tonedøve reklameringen for Dubai som turistmål å gjøre? Fordi han har hatt det vanskelig, så skal ingen si fra når han gjør uetiske og dustete  ting? 

:vetikke: 

Endret av pøbelsara
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...