Gå til innhold

Bloggere i Dubai


Oline12

Anbefalte innlegg

Så nettopp episode 8 av sesong 2 av Vita og Wanda der Annijor skjeller ut søstrene for å pynte på utseende. Mistet fullstendig respekten for henne - hun promoterer menneskehandel, slaveri og totalitære regimer.

Men fillers er fryktelig da.

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov, og svar til dette

Perelandra,mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren jeg er skuffet over norwegian nå...🙁 trodde de holdt seg for gode til å drive med sånnt, men de var visst desperate og gikk på gimmicken. Lurer på om det var pr-teamet deres som kontaktet managementet eller om det var omvendt

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, heavyheart skrev:

Søren jeg er skuffet over norwegian nå...🙁 trodde de holdt seg for gode til å drive med sånnt, men de var visst desperate og gikk på gimmicken. Lurer på om det var pr-teamet deres som kontaktet managementet eller om det var omvendt

Norwegian har sponset bloggere med turer i flere år allerede, men det er vel først nå at det faktisk får oppmerksomhet. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men får Norwegian oppmerksomhet for dette stuntet? Er det flere seriøse aktører som har reagert (enn Amnesty)?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, heavyheart skrev:

Søren jeg er skuffet over norwegian nå...🙁 trodde de holdt seg for gode til å drive med sånnt, men de var visst desperate og gikk på gimmicken. Lurer på om det var pr-teamet deres som kontaktet managementet eller om det var omvendt

Norwegian har en stor, profesjonell markedsavdeling som samarbeider tett med reklamebyrået som de bruker. I likhet med de aller fleste andre større annonsører.. 

Det er overhodet ikke snakk om å være "desperate", og jeg kan heller aldri tenke meg at managementene til bloggerne har kontaktet Norwegian.

Det er ganske klart at det er markedsavdelingen i Norwegian som står bak denne kampanjen. 

Jeg synes forøvrig det er en litt merkelig strategi. Med denne kampanjen forsterker jo bare Norwegian inntrykket av at det er de litt naive - og svært lite opplyste - "luksusdyrene" som tiltrekkes av Dubai. Og jeg kan ikke tenke meg at denne målgruppen er så veldig stor i knøttlille Norge. Det store flertallet av oss vil nok ikke identifisere oss med disse bloggerne og deres livsstil. Debatten som nødvendigvis kommer etter en slik kampanje, vil også ytterligere stigmatisere norske Dubaiturister. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, clyde skrev:

Norwegian har sponset bloggere med turer i flere år allerede, men det er vel først nå at det faktisk får oppmerksomhet. 

Det har (heldigvis) ikke jeg fått med meg 😅  da er det en innarbeidet strategi hos dem da.

 

8 minutter siden, Dolce skrev:

Norwegian har en stor, profesjonell markedsavdeling som samarbeider tett med reklamebyrået som de bruker. I likhet med de aller fleste andre større annonsører.. 

Det er overhodet ikke snakk om å være "desperate", og jeg kan heller aldri tenke meg at managementene til bloggerne har kontaktet Norwegian.

Det er ganske klart at det er markedsavdelingen i Norwegian som står bak denne kampanjen. 

Jeg synes forøvrig det er en litt merkelig strategi. Med denne kampanjen forsterker jo bare Norwegian inntrykket av at det er de litt naive - og svært lite opplyste - "luksusdyrene" som tiltrekkes av Dubai. Og jeg kan ikke tenke meg at denne målgruppen er så veldig stor i knøttlille Norge. Det store flertallet av oss vil nok ikke identifisere oss med disse bloggerne og deres livsstil. Debatten som nødvendigvis kommer etter en slik kampanje, vil også ytterligere stigmatisere norske Dubaiturister. 

Forestiller meg at norwegian ville treffe tilhengerskaren i 20-årene til disse bloggerne med denne turen. Som da sikkert reklamebyrået og/eller markedsavdelingen gjorde en grundig konsekvensanalyse av😂 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, heavyheart skrev:

Det har (heldigvis) ikke jeg fått med meg 😅  da er det en innarbeidet strategi hos dem da.

 

Forestiller meg at norwegian ville treffe tilhengerskaren i 20-årene til disse bloggerne med denne turen. Som da sikkert reklamebyrået og/eller markedsavdelingen gjorde en grundig konsekvensanalyse av😂 

Jeg forestiller meg det samme. Men lurer likevel på om strategien er særlig smart.

Det er vel heller ikke noe særlig god idé av Norwegian å satse på sende norske, lett naive, mer eller mindre uopplyste, noen og tjueåringer i hopetall nedover til Dubai? Med alt det kan medføre av "ubehageligheter" - dersom man ikke setter seg grundig inn i hva som aksepteres der? Dubai er ikke "Syden", slik vi nordmenn kjenner Syden. I Dubai kan du blant annet ikke herje rundt dritings i gatene i "kom og ta meg klær". I tillegg til en hel andre masse ting du ikke kan/bør gjøre der. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er lavmål og ignorant å reise til Dubai. Hadde jeg aldri gjort frivillig. Det samme kan sies om samtlige muslimske land, men Dubai er blant verstingene. Er man for menneskerettigheter, homofiles rettigheter og kvinners rettigheter, da reiser du ikke til slike land!

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Korpsnerden skrev:

 I ❤️ Morten!

Det der var deilig og forfriskende lesning, og er enig med deg! Morten er bra!

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har Norwegian bommet fælt, de  sender  influencere  som til sammen utgjør 500.000 følgere. Jeg ser at flere av de ikke har mer enn 800 treff om dagen. Og overfladisk blogging kjennetegner de alle sammen, er det 15 åringer de skal prøve å lure til Dubai? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, WinWin skrev:

Nesten så man får konspirasjonsteorier i hodet. Emiratene lokker til seg flest mulig bimbos og homofile og planlegger å fylle opp fengselscellene og kaste nøkkelen 😨

"Så hun med håpefull stemme"

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Absol skrev:

"Så hun med håpefull stemme"

Tja 😜 Da hadde det iallefall blitt satt skikkelig fokus på forholdene i Dubai og disse bloggerne hadde fått til (dog ufrivillig) noe virkelig samfunnsnyttig 😉

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, WinWin skrev:

Tja 😜 Da hadde det iallefall blitt satt skikkelig fokus på forholdene i Dubai og disse bloggerne hadde fått til (dog ufrivillig) noe virkelig samfunnsnyttig 😉

Og tenk... Det er sikkert ganske vanskelig å få snappet og blogget fantastiske bilder og shoppingposer fra innsiden av et fengsel i Dubai?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest COSL Innovator

Hva er galt med å reise til Dubai eller de andre Emiratene? Jeg har vært der flere ganger og kommer garantert til å reise dit igjen.

Hbis det er Sharialovene og at det er fremmedarbeidere i UAE, så er det mange andre land dere må utelukke også. Blandt annet Malaysia, Singapore og idylliske Maldivene.

For all del, hold dere borte derfra, desto mindre sjanse for meg å møte nordmenn der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville nok vært den verste straffen 😨

2 minutter siden, Absol skrev:

Og tenk... Det er sikkert ganske vanskelig å få snappet og blogget fantastiske bilder og shoppingposer fra innsiden av et fengsel i Dubai?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Prinsesse788 skrev:

Han har sperret offentlig Snap, fordi han «også er et menneske med følelser». -som ikke vil at myndighetene i Dubai skal se hvor mye han sloss for de homofiles rettigheter i Dubai...

Ja, det er alle i De forente arabiske emirater også... sorry, NULL sympati herfra.

Jeg fiksa sitatet... Han hadde glemt noe.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...