Gå til innhold

Bloggere i Dubai


Oline12

Anbefalte innlegg

Bla EH «beklaga» seg for å ha reist men han har vel ikke beklaget oppførselen sin på Instagram ovenfor følgerne som stilte kritiske spørsmål til at han dro.... han behandlet de ekstremt dårlig! Tipper beklagelsen han kom med bare var for å tilfredsstille media, så lenge han ikke sier unnskyld til følgerne så...

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ser ikke ut til at kritikken mot å reise til Dubai har nådd svenske influencere i det hele tatt. Se f.eks. Alexandrabring på Instagram (stories), som ellers virker veldig oppegående. Hun søker restauranttips til Dubai. 

Så rart at ingen følgere skriver noe? Virker som at alle bare ønsker god tur, og at det er det nye «lyx» reisemålet. 😳

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, T1gerlilje skrev:

Det ser ikke ut til at kritikken mot å reise til Dubai har nådd svenske influencere i det hele tatt. Se f.eks. Alexandrabring på Instagram (stories), som ellers virker veldig oppegående. Hun søker restauranttips til Dubai. 

Så rart at ingen følgere skriver noe? Virker som at alle bare ønsker god tur, og at det er det nye «lyx» reisemålet. 😳

Følgerne bryr seg vel dessverre ikke om menneskerettigheter og slikt. Var de som kritiserte de norske bloggerne følgere og fan, eller var det kritiske røster som ikke er videre store fan av bloggerne? Ikke et retorisk spørsmål, spør fordi jeg ikke har fulgt så nøye med på debatten. 

Dubai har vel vært et luksuriøst reisemål for mange i lang tid, og kommer sikkert til å være det i fremtiden også. Steder hvor rike mennesker kan bruke uhemmet med penger, og velte seg i luksus er attraktivt for enkelte. At menneskerettigheter ikke respekteres og de som sørger for luksusen din lider er ikke så farlig så lenge du kan nippe til en kopp te i et hav av shoppingposer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2019 den 3.59, Nanette skrev:

AJ og Cornelia synes jeg er to av de verste - og det er pga måten de oppfører seg på. Begge to oppfører som små unger, det er bare trist. 

 

Hva tenker dere om bloggere som lever i Dubai? (Som: 

 https://ingerindubai.com/ 

 https://www.instagram.com/ingerindubai/

 Leser og hører mye kritikk om bloggere og andre influencere som besøker Dubai, men ingenting om de som faktisk bor og lever der. 

Forstår ikke at de ønsker å leve der. Ser at hun selger treningsturer til Dubai. Logisk nok ettersom hun selv bor der, men kan ikke akkurat si at jeg syns det er en bra ting å gjøre for å si det på den måten. 

Tipper det ikke er så lett å være en kritisk røst når man faktisk bor der, men man har alltid et valg faktisk å bo der og dra andre mennesker ned dit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Peaky Blinders skrev:

Følgerne bryr seg vel dessverre ikke om menneskerettigheter og slikt. Var de som kritiserte de norske bloggerne følgere og fan, eller var det kritiske røster som ikke er videre store fan av bloggerne? Ikke et retorisk spørsmål, spør fordi jeg ikke har fulgt så nøye med på debatten. 

Dubai har vel vært et luksuriøst reisemål for mange i lang tid, og kommer sikkert til å være det i fremtiden også. Steder hvor rike mennesker kan bruke uhemmet med penger, og velte seg i luksus er attraktivt for enkelte. At menneskerettigheter ikke respekteres og de som sørger for luksusen din lider er ikke så farlig så lenge du kan nippe til en kopp te i et hav av shoppingposer. 

Jeg skal i hvertfall sende noen linker fra Amnesty, samt nyhetsartikler til de jeg ser reiser dit. Ikke personangrep eller stygge kommentarer, men informasjon og å oppfordre på en fin måte om å reflektere litt over reisevanene sine. 

Håper flere gjør det samme. :-) Jo mer man blir opplyst, jo enklere blir det å ta informerte valg for seg selv (som igjen påvirker 1000-vis av følgere). 

Selv om Norwegian-tabba har lagt seg, så er dette et viktig tema vi ikke bør feie under teppet. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, T1gerlilje skrev:

Jeg skal i hvertfall sende noen linker fra Amnesty, samt nyhetsartikler til de jeg ser reiser dit. Ikke personangrep eller stygge kommentarer, men informasjon og å oppfordre på en fin måte om å reflektere litt over reisevanene sine. 

Håper flere gjør det samme. :-) Jo mer man blir opplyst, jo enklere blir det å ta informerte valg for seg selv (som igjen påvirker 1000-vis av følgere). 

Selv om Norwegian-tabba har lagt seg, så er dette et viktig tema vi ikke bør feie under teppet. 

Det syns jeg er kjempefint at du gjør! Tror eneste måten å forhindre at vi har bloggere som reiser på slike turer som dette, og uhemmet reklamerer for regimer som begår menneskerettighetsbrudd er å slenge sannheten i fleisen på dem - uten å være stygg så klart som du skriver. 

Bloggere må tåle kritikk hvis de reklamerer for reiser til Dubai, eksponere barna sine på sosiale medier eller er miljøverstinger. De tar et valg om å gjøre det, og kan ta også ta et valg om å ikke gjøre det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.1.2019 den 18.07, Nanette skrev:

Har hun gjort det? Merkelig, men kan jo også være en feil som hun ikke har sett. 

Men blir interessant å se hva hun har å si om turen. Hun sier jo at hun bruker og har brukt Law of attraction for å reise

Hun gjorde det, men fjernet taggen igjen... Tviler på at det var feil, hun tagget de først som i Dubai,deretter Gran Canaria og s slettet taggen  Hun er jo den som har fokusert mest på å være snill og god, rart hun drar på noe sånt. I tillegg blokkerer hun alle kritiske kommentarer, og har slettet kommentarene på youtubefilmer som har fått mye kritikk. Nå har hun mistet meg helt som følger.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Katten skrev:

Hun gjorde det, men fjernet taggen igjen... Tviler på at det var feil, hun tagget de først som i Dubai,deretter Gran Canaria og s slettet taggen  Hun er jo den som har fokusert mest på å være snill og god, rart hun drar på noe sånt. I tillegg blokkerer hun alle kritiske kommentarer, og har slettet kommentarene på youtubefilmer som har fått mye kritikk. Nå har hun mistet meg helt som følger.

Åja, da er det veldig merkelig. Enig i det du sier, og vil tro at hun og AJ påvirker hverandre og.  Hun er sikkert en fin person, men misten sansen for for den offentlige personen hun er for en stund siden. Hva hun sier og gjør i YT-videoene sine, osv. Der er hun også frekk mot de kommentere noe kritisk - synes det går an å svare på en voksen måte. 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Virker som det er stor forskjell på den personen hun prøver å være på sosiale medier og den personen hun virkelig er! Alle kommentarer på videoene med Clarins (hvor hun fikk kritikk for å samarbeide med de, pga de tester på dyr) er nå fjernet 😮 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Maskopi skrev:

Spent på om flere av de som dro på tur kommer til å stille her. https://www.facebook.com/events/773961649632922/?ti=icl

Håper det. Har tenkt ved flere slike events at det er blogger/influencere som burde ha stilt, men ikke gjort det. Som igjen får en til å tenke at de innerst inne vet at de har gjort en feil/gjør feil. Står de for det de har gjort eller gjør, ser jeg null grunn til å ikke komme å snakke

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Maskopi skrev:

Spent på om flere av de som dro på tur kommer til å stille her. https://www.facebook.com/events/773961649632922/?ti=icl

Bra arrangement, og bra at to av bloggerne stiller opp. Det viser at kritikk faktisk funker 👊🏽 Tipper at det ikke vil være noen bloggere til stede utover det - og hvorfor skulle det? Det er vel bare mennesker som faktisk bryr seg, eventuelt er nysgjerrige som går på arrangementer med faglig innhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2019 den 13.02, Poppie skrev:

Viktig å ha riktig fakta her - det viste seg vel å ikke være voldtekt likevel , men uansett helt feil at hun havnet i fengsel for å ha hatt sex.

Edit: Hun fikk også 1 mnd i fengsel for å ha drukket alkohol.

Seriøst? Jeg leste mange artikler om denne saken og overalt stod det voldtekt. Kan du gi meg en link til noe om at det ikke var voldtekt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, StovnerJune skrev:

Seriøst? Jeg leste mange artikler om denne saken og overalt stod det voldtekt. Kan du gi meg en link til noe om at det ikke var voldtekt?

Står oversikt på Wikipedia, men om du googler så kan man også lese at hun angrer på at hun trakk anmeldelsen. Finnes flere intervjuer med henne og ser at hun i ettertid har framholdt at det var voldtekt, mens media fremstiller det som at hun «følte seg voldtatt», så var en skikkelig betent sak. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kollontaj skrev:

VisitDubai har betalt oppholdet. (I følge VG og Amnesty)

Jeg er glad for at sannheten kommer fram, og for at mediene endelig fokuserer på luringene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det burde føre til konsekvenser fra Forbrukertilsynet også, det - reklame skal jo være tydelig merket med avsender. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, pøbelsara skrev:

Fy f... jeg blir så provosert. Juks, juks, juks og juks. :kjefte:

Trist at man ikke blir overrasket, det er jo som forventet. Influencere - for en råtten bransje!  

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian sier at influenserne ikke var klar over dette, men er ikke det litt merkelig med reklame-merkingen...? Først var Norwegian merket, så var ingenting merket, så ble alt merket bare "reklame", deretter alt merket med Norwegian. Det er noe som ikke stemmer her. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...