Gå til innhold

Bloggere i Dubai


Oline12

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Oline12 skrev:

For min del blir å "velge" mellom AJ og LO som å ta enten pest eller kolera. AJ har i det minste ung alder og lite livserfaring å skylde på. Irriterer meg altfor mye over den merkelige reklametagginga, tror jeg skal ta meg ei litta pause fra influenserverden. 

Ja, sant nok. Det er "money talks" over hele fjøla uansett hvordan en vrir og vender på det. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, WinWin skrev:

Annijor er et kapittel for seg selv og har minus i selvinnsikt. Jeg blir bare matt av jentungen og de kryptiske innlegga hennes. Lene hadde vett til å holde kjeft når det stormet som verst der nede, men denne "unnskyldningen" tror jeg er tvunget fram og er kun for å redde seg selv. Hun følte nok at hun måtte støtte sin bestevenn, Espen, men ventet til hun var vel hjemme.

Ja, det tror jeg og, men vi slipper i alle fall den latterliggjøringen til Annijor (pluss den elendige engelsken) 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, WinWin skrev:

Annijor er et kapittel for seg selv og har minus i selvinnsikt. Jeg blir bare matt av jentungen og de kryptiske innlegga hennes. Lene hadde vett til å holde kjeft når det stormet som verst der nede, men denne "unnskyldningen" tror jeg er tvunget fram og er kun for å redde seg selv. Hun følte nok at hun måtte støtte sin bestevenn, Espen, men ventet til hun var vel hjemme.

Enig! Og jeg er en av dem som har vært fan av Lene og fulgt henne siden hun bodde i Ålesund. 

Men den unnskyldninga var ikke troverdig i mine øyne, på lik linje med EH. De er voksne mennesker begge to. 30+

 

De tenkte nok at vi koser oss så lenge vi er i Dubai, også skriver vi en unnskyldning etterpå. I tillegg har hun likt alle de som støttet henne på IG fram til senest idag. 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2019 den 21.39, loveli skrev:

Sjakkforbundet lurte på om de skulle boikotte Dubai-VM i lyn- og hurtigsjakk fordi at ikke alle land fikk delta. De landet på at det ikke er opp til sjakkspillerne å drive med politikk, så vi deltok.

 

Fra NRK:

"Kongeriket er et eneveldig monarki, styrt av kong Salman bin Abdulaziz al-Saud. De er kjent for blant annet kvinneundertrykkelse, massehenrettelser, brudd på FNs menneskerettigheter – og oljerikdom. Personer fra Iran, Israel og Qatar har dessuten ikke lov til å besøke landet."

 

Hans Olav Lahlum, twitter:

"Og for ordens skyld: Jeg synes det er "sterkt beklagelig" (les: totalt uakseptabelt) at VM i hurtigsjakk og lynsjakk skal spilles i et fundamentalistisk diktatur som Saudi-Arabia!"

Og etter sterkt press fra sjakkforbundet, samt flere av toppspillerne, ble årets VM i lyn- og hurtigsjakk flyttet fra Saudi til Russland . Russland er heller ikke på topp vedr menneskerettigheter, men milevis bedre enn Saudi. Og viktigst - spillere fra alle land fikk delta.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, pøbelsara skrev:
Sitat

Norwegian utviser forståelse for Espen Hiltons retrett.

– Vi har registrert at flere av påvirkerne vi har hatt med på tur har blitt utsatt for personangrep og forstår veldig godt at de reagerer på det, opplyser kommunikasjonssjef i Norwegian, Lasse Sandaker-Nielsen til VG.

Personangrep? PERSONANGREP? Er verden blitt fullstendig angrepet av krenkesyken? Flere av påvirkere har bitt utsatt for kritikk. velbegrunnet kritikk. Velbegrunnet kritikk er ikke personangrep. jeg håper Amnesty svarer på denne. Og jeg håper Norwegian skjerper seg. Kritikk er IKKE personangrep. Herlighet, jeg blir helt matt - hva ER det med verden?

Helt enig. Jeg satte kaffe'n i halsen da jeg leste uttalelsen fra Norwegian og er rett og slett veldig oppgitt over at kommunikasjonssjefen i et så stort selskap ikke klarer å skille velbegrunnet kritikk fra personangrep. Aftenposten publiserte i går et innlegg fra en 20-åring som utviser langt bedre refleksjonsevne enn Sandaker-Nielsen gjør når det gjelder kritikk av bloggere: https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/XwmzeW/Influensere-skjonnmaler-Dubai-for-tusenvis-av-folgere--Hedda-Aasland

Jeg nevnte det for mannen min i går kveld og han sa et par ting jeg ikke hadde tenkt på: 

Det jo ikke Sandaker-Nielsen som har bestemt at Norwegian skal sende bloggere, eller påvirkere som han kaller dem, på tur for å promotere Dubai, det er det vel markedsavdelingen i Norwegian eller reklamebyrået de bruker som har bestemt (kanskje i samarbeid med turistmyndighetene i Dubai?).

Bloggerene de har inngått samarbeid med er vel valgt ut av markedsavdeling/reklamebyrå. Sandaker-Nielsen har sannsynligvis ikke særlig kjennskap til disse menneskene - en 45 år gammel mann er vel ikke akkurat i målgruppen til disse bloggerne de har sendt på tur. Sjansen for at han har lest bloggene, fulgt dem i sosiale medier osv. er heller liten. Dermed er han sannsynligvis ikke klar over hvordan disse menneskene takler kritikk (eller strengt tatt ikke takler kritikk). 

Sandaker-Nielsen må jo, som kommunikasjonssjef, forsøke å "redde stumpene" for Norwegian i denne saken. Han kan jo ikke akkurat si seg enig i at det er dumt å reise til Dubai, men å uttale at de (stakkars) bloggerne har blitt utsatt for personangrep blir bare dumt. Det er snakk om saklig, velbegrunnet kritikk. Ikke mobbing, hets og personangrep.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unskyldningene til EH og LO har jeg virkelig ingen tro på. Too little, too late, nytter ikke å snu seg når dritten allerede har truffet vifta. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting jeg virkelig ikke skjønner med  tordentalen til Anniken er hvorfor hun i Guds navn velger å skrive på engelsk. Dubai-dramaet har jo hovedsakelig bare blitt omtalt på norsk, og når hun er så kriminelt dårlig til å formulere seg på engelsk kan jeg ikke skjønne at hun gidder? Ser hun ikke egne begrensninger? Man trenger ikke være verdensmester i alt. Men når folk i kommentarfeltet på Instagram  sier at det ikke gir mening, da er det bedre å ta det på norsk å i hvertfall bli litt forstått

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Rosalie skrev:

Unskyldningene til EH og LO har jeg virkelig ingen tro på. Too little, too late, nytter ikke å snu seg når dritten allerede har truffet vifta. 

Akkurat det samme tenker jeg. De er ikke lei seg for at de dro. De er lei seg for at de først og fremst ble tatt og kritisert for å dra dit, og for at de ikke fikk den støtten fra andre bloggere og følgere som de hadde regnet med når de først forsvarte turen sin. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AH har en merkelig rant på instastory. Jeg syns det er synd på henne, ingenting henger på greip lengre. Vennene hennes eller noe evt management burde si ifra til henne, virker som hun ikke har det helt bra. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Oline12 skrev:

AH har en merkelig rant på instastory. Jeg syns det er synd på henne, ingenting henger på greip lengre. Vennene hennes eller noe evt management burde si ifra til henne, virker som hun ikke har det helt bra. 

Hvem er AH?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Keikolina
15 timer siden, AntiBullshit skrev:

En ting jeg virkelig ikke skjønner med  tordentalen til Anniken er hvorfor hun i Guds navn velger å skrive på engelsk. Dubai-dramaet har jo hovedsakelig bare blitt omtalt på norsk, og når hun er så kriminelt dårlig til å formulere seg på engelsk kan jeg ikke skjønne at hun gidder? Ser hun ikke egne begrensninger? Man trenger ikke være verdensmester i alt. Men når folk i kommentarfeltet på Instagram  sier at det ikke gir mening, da er det bedre å ta det på norsk å i hvertfall bli litt forstått

Hun trodde vel nærmest at boka hennes skulle bli pensum på skolen så tviler på selvinnsikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Rosalie skrev:

Unskyldningene til EH og LO har jeg virkelig ingen tro på. Too little, too late, nytter ikke å snu seg når dritten allerede har truffet vifta. 

😂😂😂 fantastisk utrykk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Diamant skrev:

Endelig. Håper de ser på alle innlegg som er merket med reklame uten å oppgi hvem annonsøren er. Syns det er uprofesjonelt at de ikke kan merke riktig, de influenserne har hatt dette som jobb i flere år. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så provosert når Lene poster «takkehjerter» under innlegg som STØTTER turen til Dubai. Hvor er troverdigheten din jente? Har du ikke lært noenting??

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mariángel skrev:

Blir så provosert når Lene poster «takkehjerter» under innlegg som STØTTER turen til Dubai. Hvor er troverdigheten din jente? Har du ikke lært noenting??

Svært motstridende kommunikasjon ja. Merkelig opplegg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på å ikke dra dit gravid og utgift. Da haver du i fengsel. Og om du fremdels er i fengsel når du har født får du ikke barnet der med erg. Det er Dubai sitt barn da. Så dumt er det landet og det burde ikke støttes. Hvorfor må alle dra til Dubai? Dere bare støtter alle de idiotiske lovene de har. Helt fucka land.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...