Gå til innhold

Bloggere i Dubai


Oline12

Anbefalte innlegg

Gjest COSL Innovator
1 minutt siden, Guidet Kvinne skrev:

Ikke bland kortene. Iran er et helt annet land. 

Finnes Sharia flere steder i Iran også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, COSL Innovator skrev:

Finnes Sharia flere steder i Iran også. 

Iran er på mange måter et fantastisk land, men det gir ingen mening å sammenligne det med Saudi 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes.. jeg ble også mobbet på skolen. Det gir meg ingen rett til å unnskylde alt det dumme jeg selv måtte finne på å gjøre resten av livet?

 

(Som EH virker å gjøre)

Endret av loffen
la til ( )
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest COSL Innovator
1 minutt siden, Guidet Kvinne skrev:

Iran er på mange måter et fantastisk land, men det gir ingen mening å sammenligne det med Saudi 

Det har jeg ikke gjort heller. Jeg bare nevnte at jeg gladelig hadde reist til SA og at mitt neste reisemål er Iran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, COSL Innovator skrev:

Det har jeg ikke gjort heller. Jeg bare nevnte at jeg gladelig hadde reist til SA og at mitt neste reisemål er Iran.

En slags sammenligning. Hadde du skrevet at ditt neste reisemål var Finland hadde vært noe annet. Ikke spill dum. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er IKKE blogger, ei heller har jeg vært i Dubai (havnet her inne etter å ha googlet). 

Ikke har jeg for vane å skrive på forum heller, men dette blir nesten for dumt. 

Hvorfor Dubai? Hvorfor dette hysteriet NÅ? Er det fordi en gjeng bloggere har fått sponset tur dit (jeg synes generelt at sponsing av bloggere er høl i hue, bare for å ha det sagt). 

Jeg tipper at veldig mange av de/dere som nå slakter Dubai, har vært i USA f.eks. Landet der nærmere halvparten av innbyggerne støtter en kar som vil bygge mur mot Mexico, som vil utestenge "alle" muslimer, som skiller foreldre og barn på grensa. Landet som driver fangeleir med utstrakt bruk av tortur, også mot barn. Landet som har gått til krig mot utallige land, som er skyld i at hundretusener av sivile har mistet livet. Men det er liksom helt stuerent å reise på jentetur til New York? 

Og hva med Tyrkia, Tunisia og Egypt f.eks? Hvordan står det til med menneskerettighetene der? Kan homofile vise følelsene sine åpenlyst på gaten? 

Eller Bali, hvor man fortsatt halshugger folk? 

For all del, fint med engasjement. Men jeg tipper de fleste av kritikerne setter seg på flyet til USA og skryter av turen på sosiale medier uten å blunke. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest COSL Innovator
38 minutter siden, Modus skrev:

Jeg er IKKE blogger, ei heller har jeg vært i Dubai (havnet her inne etter å ha googlet). 

Ikke har jeg for vane å skrive på forum heller, men dette blir nesten for dumt. 

Hvorfor Dubai? Hvorfor dette hysteriet NÅ? Er det fordi en gjeng bloggere har fått sponset tur dit (jeg synes generelt at sponsing av bloggere er høl i hue, bare for å ha det sagt). 

Jeg tipper at veldig mange av de/dere som nå slakter Dubai, har vært i USA f.eks. Landet der nærmere halvparten av innbyggerne støtter en kar som vil bygge mur mot Mexico, som vil utestenge "alle" muslimer, som skiller foreldre og barn på grensa. Landet som driver fangeleir med utstrakt bruk av tortur, også mot barn. Landet som har gått til krig mot utallige land, som er skyld i at hundretusener av sivile har mistet livet. Men det er liksom helt stuerent å reise på jentetur til New York? 

Og hva med Tyrkia, Tunisia og Egypt f.eks? Hvordan står det til med menneskerettighetene der? Kan homofile vise følelsene sine åpenlyst på gaten? 

Eller Bali, hvor man fortsatt halshugger folk? 

For all del, fint med engasjement. Men jeg tipper de fleste av kritikerne setter seg på flyet til USA og skryter av turen på sosiale medier uten å blunke. 

Amen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, COSL Innovator skrev:

Dere aner virkelig ikke hva dere snakker om. Emiratene er ett fantastisk land. Jeg har vært der flere ganger, leid bil og reist rundt.

Jeg snakket med mange på reisen rundt og de var utrolig gjestfrie. Vi ble til og med invitert i ett bryllup bare fordi vi var gjester på hotellet de skulle ja selskapet.

Sånn dere snakker skulle man tru politiet sto klar med køller og pistol allerede ved ankomst på flyplassen.

Jeg har aldri opplevd noe ubehagelig i Emiratene. Jeg kan ikke få lovprist det stedet nok.

Vi har vært i Dubai flere ganger og har bare hatt positive opplevelser, men det er noen år siden sist vi var der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Modus skrev:

Jeg er IKKE blogger, ei heller har jeg vært i Dubai (havnet her inne etter å ha googlet). 

Ikke har jeg for vane å skrive på forum heller, men dette blir nesten for dumt. 

Hvorfor Dubai? Hvorfor dette hysteriet NÅ? Er det fordi en gjeng bloggere har fått sponset tur dit (jeg synes generelt at sponsing av bloggere er høl i hue, bare for å ha det sagt). 

Jeg tipper at veldig mange av de/dere som nå slakter Dubai, har vært i USA f.eks. Landet der nærmere halvparten av innbyggerne støtter en kar som vil bygge mur mot Mexico, som vil utestenge "alle" muslimer, som skiller foreldre og barn på grensa. Landet som driver fangeleir med utstrakt bruk av tortur, også mot barn. Landet som har gått til krig mot utallige land, som er skyld i at hundretusener av sivile har mistet livet. Men det er liksom helt stuerent å reise på jentetur til New York? 

Og hva med Tyrkia, Tunisia og Egypt f.eks? Hvordan står det til med menneskerettighetene der? Kan homofile vise følelsene sine åpenlyst på gaten? 

Eller Bali, hvor man fortsatt halshugger folk? 

For all del, fint med engasjement. Men jeg tipper de fleste av kritikerne setter seg på flyet til USA og skryter av turen på sosiale medier uten å blunke. 

Kunne ikke vært mer enig 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Modus skrev:

Jeg er IKKE blogger, ei heller har jeg vært i Dubai (havnet her inne etter å ha googlet). 

Ikke har jeg for vane å skrive på forum heller, men dette blir nesten for dumt. 

Hvorfor Dubai? Hvorfor dette hysteriet NÅ? Er det fordi en gjeng bloggere har fått sponset tur dit (jeg synes generelt at sponsing av bloggere er høl i hue, bare for å ha det sagt). 

Jeg tipper at veldig mange av de/dere som nå slakter Dubai, har vært i USA f.eks. Landet der nærmere halvparten av innbyggerne støtter en kar som vil bygge mur mot Mexico, som vil utestenge "alle" muslimer, som skiller foreldre og barn på grensa. Landet som driver fangeleir med utstrakt bruk av tortur, også mot barn. Landet som har gått til krig mot utallige land, som er skyld i at hundretusener av sivile har mistet livet. Men det er liksom helt stuerent å reise på jentetur til New York? 

Og hva med Tyrkia, Tunisia og Egypt f.eks? Hvordan står det til med menneskerettighetene der? Kan homofile vise følelsene sine åpenlyst på gaten? 

Eller Bali, hvor man fortsatt halshugger folk? 

For all del, fint med engasjement. Men jeg tipper de fleste av kritikerne setter seg på flyet til USA og skryter av turen på sosiale medier uten å blunke. 

Sidestiller du virkelig USA og Saudi-Arabia? Sier nok om deg. Ellers har du helt rett i at Tunisia, Marokko, Egypt ikke er gode reisemål for vestlige turister atm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
12 minutter siden, Ninnn skrev:

Sidestiller du virkelig USA og Saudi-Arabia? Sier nok om deg. Ellers har du helt rett i at Tunisia, Marokko, Egypt ikke er gode reisemål for vestlige turister atm.

Det handler ikke om å sidestille men om at alle land og kulturer har sine «onde» sider. Så om dere skal boikotte Dubai må dere nesten boikotte maange andre land også. 

Hvorfor er dette så dårlige turistmål? Fordi en dansk og en norsk kvinne ble drept der? Da kan du ikke ta trikk til Oslo sentrum heller for det skjer noen drap der i året også. 

Hilsen Norsk dame som er bosatt i Marokko og stortrives. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Modus skrev:

Jeg er IKKE blogger, ei heller har jeg vært i Dubai (havnet her inne etter å ha googlet). 

Ikke har jeg for vane å skrive på forum heller, men dette blir nesten for dumt. 

Hvorfor Dubai? Hvorfor dette hysteriet NÅ? Er det fordi en gjeng bloggere har fått sponset tur dit (jeg synes generelt at sponsing av bloggere er høl i hue, bare for å ha det sagt). 

Jeg tipper at veldig mange av de/dere som nå slakter Dubai, har vært i USA f.eks. Landet der nærmere halvparten av innbyggerne støtter en kar som vil bygge mur mot Mexico, som vil utestenge "alle" muslimer, som skiller foreldre og barn på grensa. Landet som driver fangeleir med utstrakt bruk av tortur, også mot barn. Landet som har gått til krig mot utallige land, som er skyld i at hundretusener av sivile har mistet livet. Men det er liksom helt stuerent å reise på jentetur til New York? 

Og hva med Tyrkia, Tunisia og Egypt f.eks? Hvordan står det til med menneskerettighetene der? Kan homofile vise følelsene sine åpenlyst på gaten? 

Eller Bali, hvor man fortsatt halshugger folk? 

For all del, fint med engasjement. Men jeg tipper de fleste av kritikerne setter seg på flyet til USA og skryter av turen på sosiale medier uten å blunke. 

👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, førstedamen skrev:

Det handler ikke om å sidestille men om at alle land og kulturer har sine «onde» sider. Så om dere skal boikotte Dubai må dere nesten boikotte maange andre land også. 

Hvorfor er dette så dårlige turistmål? Fordi en dansk og en norsk kvinne ble drept der? Da kan du ikke ta trikk til Oslo sentrum heller for det skjer noen drap der i året også. 

Hilsen Norsk dame som er bosatt i Marokko og stortrives. 

Ingen land er perfekte. Men totalitære regimer som forholder seg til sharialovgivning er definitivt min dealbreaker. Så å komme å sammenligne USA med dette, blir så dumt at det skulle ikke være mulig. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cagoaa005 skrev:

Jeg hadde vært SÅ. FLAU. 

Det som hadde vært gøy, var om noen bare brøt avtalen og dro hjem. Gyllen anledning til å virkelig bli «sosiale-medier-helt» et par dager. Hadde jo fått masse oppmerksomhet! Men ingen av dem har vel baller til å gjøre det vil jeg tro.. 

Mindre gøy hvis EH blir arrestert og fengslet på grunn av sin naive oppfatning rundt homofili.. 😒 Synd han uttaler seg så kunnskapsløst.

Det koker ned til det samme hver gang: Disse folka trenger utdannelse. Kanskje i hvert fall å fullføre videregående...

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Det er svært vanskelig å få visum til det eneveldige kongeriket som er kjent for olje, krig i Jemen, offentlige henrettelser, en svært streng tolkning av sharialoven og dypt undertrykkede kvinner. Landet er ett av verdens verste å være kvinne i, ifølge World Economic Forum.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/gM43k/tre-dager-som-kvinne-i-saudi-arabia

Sitat

Afnan (25) forteller om seksuelle overgrep av ektemannen, men kan ikke politianmelde eller skille seg uten hans godkjennelse. Nå kjemper Saudi-Arabias kvinner mot loven som krever at alle har en mannlig verge. Bli med på innsiden av et av verdens mest lukkede land.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/J1yqe8/saudi-arabias-kvinner-del-1-det-verste-av-alle-land-aa-vaere-kvinne-i

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, Prinsesse788 skrev:

Igjen, null sympati. Morten er ikke perfekt, men i visse saker er det viktig å ta et standpunkt å stå for det. Hvilket EH åpenbart ikke behersker.

 

https://imgur.com/gallery/dYTu7Mo

EH har nå slettet dette fra sin Insta. Ute av syne, ute av sinn.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Louiah skrev:

EH har nå slettet dette fra sin Insta. Ute av syne, ute av sinn.

Han slettet alle negative kommentarer fra sin insta. 

Og nå han lagt ut en gratulasjonsmelding til søsteren sin hvor han selv er i fokus. 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Louiah skrev:

EH har nå slettet dette fra sin Insta. Ute av syne, ute av sinn.

Dumt for ham at det ligger ute i sin helhet på vg.no da. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...